Nyt jelppivä! Ongelmaa menneisyyden kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ongelma!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Ongelma!

Vieras
Minulla oli nuoruudessa suhde vahvasti väkivaltaisen miehen kanssa.
Tai oikeastaan minulla ei ollut silloin enää suhdetta vaan ekan lyönnin jälkeen jätin hänet. Mutta kun aloin seurustella uuden miehen kanssa niin mies muutaman kerran hyökkäsi kimppuuni ja sai aikaan aika pahat pelot ja traumatkin.

Nyt olen päässyt aika lailla asiasta yli :) Aikaa on kuitenkin 10 vuotta. MUTTA, jostain syystä olen vähän vältellyt hänen kotikaupunkiaan. Käyn sillä kyllä silloin tällöin esim. ostoksilla ( ei ole lähin kaupunki meille, nyt kun minun kotikaupunkini on muuttunu ) mutta yöaikaan en siellä ole halunnut liikkua. Nyt huomenna olen menossa just tuohon kaupunkiin ja siellä on kesätapahtuma meneillään.
Ja jostain syystä mieltä painaa nyt ajatus siitä että mitä JOS joudunkin kohtaamaan hänet?
Menen tyttökaverini kanssa eli miesseuraa ei ole mukana.

Tiedän että pelko on turha ja tyhmä mutta en voi tälle tunteelle mitään. Jotenkin se jännittää kuitenkin.

No ei pelkosi mitenkään tyhmä ole, turha se voi olla, mutta ihan ymmärrettävää.

Et ole kuullut hänen vaiheistaan mitään jälkeenpäin? Tiedätkö, että asuu vielä tuolla kaupungissa? En tiedä helpottaisiko, jos ottaisit selvää (facebook, yhteiset tutut) onko hän vielä maisemissa? Vai saisiko kaiveleminen sinut entistä ahdistuneemmaksi?

Juu, ex hyökkäsi sen jälkeen kun minulla oli uusi suhde.

En oikein tiedä onko tämä suoranaista pelkoa vai vain jännitystä? Ja johtuuko siitä että olen näinkin kauan vältellyt tuota kaupunkia? Olisiko helpompaa jos olisin vain käynyt siellä kaikki nämä vuodet rohkeasti iltaisin ja öisinkin?

No joo, nyt en enää edes tiedä miksi ja mistä rupesin avautumaan.

Ymmärrän mistä puhut. Mulla on ollu samat fiilarit exän kotinurkilla liikkuessani. Ei kannata kuitenkaan vältellä paikkakuntaa, mene rohkeasti vaan et pääset pelon yläpuolelle. Sulla on kaeri ja muitakin ihmisiä ympärillä.

Yhteistyössä