Nyt herranjestas kertokaa miten saa sellasta ohrasuurimopuuroa kuin kouluissa on?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minna"

Vieras
Olen moneen otteeseen tehnyt enkä koskaan saa sellasta millaista se on kouluissa :(
Lapset siitä tykkää kovasti ja minä myös, siis semmoisesta ohrasuurimopuurosta mitä ne kouluissa tarjoaa, nyt kertokaa rautalangasta vääntäen miten saan semmoista!!!

Koulujen keittiöillä on iso pata missä se puuro haudutetaan. Ei onnistu kotihellassa. On asioita joista vaan kertakaikkiaan tulee parempaa isossa määrässä tehtynä. Mutta niksinä, osta rikottuja ohrasuurimoita ja keitä puuro punaiseen maitoon, rasvaa vähän suolaa ja hauduttele tosi hitaasti niin aika nannaa siitä tulee kotonakin :)

Eli ei vaan saa kotona niin hyvää :( olen tehnyt rikottuihin ohrasuurimoihin, punaiseen maitoon ja kehitellyt hiljaisella piiiitkän tovin. Paljon pitäs olla suurimoita ja maitoa kun tuntuu että se on aina liian kuivaa ja könttistä vaikka kuinka paljon laittaa maitoo :(

rikottuja ohrasuurimoita, punaista maitoa ja haudutuskattila. Tarpeeksi aikaa (parikin tuntia) ja mieto lämpö, ei ihan samanlaista mutta aika lähellä kumminkin.

[QUOTE="Minna";27364104]Eli ei vaan saa kotona niin hyvää :( olen tehnyt rikottuihin ohrasuurimoihin, punaiseen maitoon ja kehitellyt hiljaisella piiiitkän tovin. Paljon pitäs olla suurimoita ja maitoa kun tuntuu että se on aina liian kuivaa ja könttistä vaikka kuinka paljon laittaa maitoo :([/QUOTE]

suolaamisen jälkeen tiivistyy lisää. pitää olla aika löysää ennen suolaamista..

minä keittelin keskiviikkona, laitoin 1,4 litraa maitoa ja 2 desiä suurimoita, tuli himpun liian löysää. Totta on että suolaamisen jälkeen tiivistyy lisää. Mulla kypsyi 1,5 tuntia ja nimenomaan haudutuskattilassa, olis voinu varmaan olla senkin 2 tuntia

[QUOTE="vieras";27364125]minä keittelin keskiviikkona, laitoin 1,4 litraa maitoa ja 2 desiä suurimoita, tuli himpun liian löysää. Totta on että suolaamisen jälkeen tiivistyy lisää. Mulla kypsyi 1,5 tuntia ja nimenomaan haudutuskattilassa, olis voinu varmaan olla senkin 2 tuntia[/QUOTE]

mitä enemmän on niin sitä parempaa tulee.

Yhteistyössä