Nyt helv**ti kaikki vinkin ja keinot kehiin miten saan ton vauvan juomaan pullosta?!?

• Viestiketjun aloittaja Masentunut
  • Ensimmäinen viesti
Masentunut
Omaisuus tuhlattu erillaisiin pulloihin ja tutteihin yms. sekä tuntuu et kaikki mahdollinen kokeiltu mutta EI! Ollaan kahdestaan ja itellä alkaa voimat olemaan ihan loppu.. En vaan viitti hoitoon kenellekään viedä kun huutaa vaan kun ei tissiä saa eikä mitään suostu syömään. Ikää 3kk. Jos toisen lapsen joskus saan niin en kyllä aijo imettää..pelkään niin että käy taas näin. Nytkin sairaalasta tullessaan melkein päivittäin sai pullosta vähän maitoa, yks kaks lakon teki ja sen jälkeen ei oo ottanut.. Alkaa niin jo masentaa koko homma..toivotonta!

x
Mun piti opettaa oma muksu juomaan tuttipullosta , eli vauvan imurefleksipiste löytyy kitalaesta, kun tarjoat pulloa , niin yritä saada pullon tuttiosa osumaan kitalakeen.

Mut mä en ymmärrä miks tarjoat pulloa jos rintamaito riittää, vauva on pieni tosi vähän aikaa , kyllä sä ehdit riekkua kun muksu on jo vieroitettu.

Oletko koittanut hörpyttää? Se on kyllä vaikeeta, mutta meilläkään ei pullosta juuri suostunut juomaan. Jätettiin nokkamukikin lähes kokoaan välistä ja hörppii mukista nyt mitä hörppii. Tosin meillä jo isompi.

Ap
Olen koittanut aventiakin. Yrittänyt netistä yms ettiä kaikki mahdolliset vinkit eripulloista jne.
On pieni joo hetken..mut asuu rinnalla! Ja kun maailma kiinnostaa ei imetys onnistu missään muualla kun kotona maaten! Tässäkö nyt sit vaan pitää olla ja tyytyä tähän? Hyvä että edes ruokakaupassa voidaan käydä, sekin tietenkin päivälenkillä kun vauva nukkuu.

piitu
tiedän miltä susta tuntuu =) meidän kumpikaan lapsi ei suostunut juomaan pullosta, joten mihinkään ei ilman vauvaa pääse. Kokeile vielä kuitenkin ensin käyttää rintakumia ja sitten pulloa, sain juuri tämän vinkin kaveriltani jonka vauvan kanssa tämä onnistui. Itse en ole sitä vielä kokeillut. Tsemppiä!

Ap
No ensiksi ainakin esim hammaslääkäriin! Mut siis normaalisti syö tunnin välein! Ja tykkään siis imettää ei siinä mitään, mut alkaa tuntumaan jo pahalta ja koko asia masentaa ja stressaa tän takia. Ainut pullo mitä en varmaan ole kokeillut on rintapullo, mut hintaa 17e, postikulujenkanssa lähemmäs 30e, enkä ole raaskinut hankkia jos sekin joutuu kaapin hyllylle muiden sekaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
No ensiksi ainakin esim hammaslääkäriin! Mut siis normaalisti syö tunnin välein! Ja tykkään siis imettää ei siinä mitään, mut alkaa tuntumaan jo pahalta ja koko asia masentaa ja stressaa tän takia. Ainut pullo mitä en varmaan ole kokeillut on rintapullo, mut hintaa 17e, postikulujenkanssa lähemmäs 30e, enkä ole raaskinut hankkia jos sekin joutuu kaapin hyllylle muiden sekaan..
Sä oot jo voiton puolella, kohtahan se alkaa syömään jo kiinteitäkin. Ei se loppuelämää siinä rinnalla viihdy. Pari kuukautta ja vauvaa kiinnostaa jo muutkin asiat ympärillään. Anna syödä sitä tissiä, niin itsekin pääset paaaljon helpommalla. Aina on maidot mukana.

juupajuu
No kyllä se lapsi ottaa sitä maitoa pullosta jos on kova nälkä esim. iskän sylissä olleessa.

P.s tunnin välein syöminen EI ole normaalia päivisin. Et taida syödä itse tarpeeksi hyvin, kun syö noin tiheään.

Niin
Joku jo sanoikin, että voiton puolella olet, kun ei se vauva ikuisesti tissiä syö :) Ja siihen pullosta juomisen oppimiseenkin voi olla herkkyyskausia, eli jatka vaan sinnikkäästi tarjoamista ja joku kerta se maito uppoaakin, tsemppiä!

Tsemppiä ap!
Voi jessus, eikö riitä olla lapsen kanssa 22h/vrk - edelleenkö joidenkin mielestä pitää olla lapsi rinnalla 24/7? Äiti ei siis saisi käydä missään ikinä, ja isästä, mummosta tai hyvästä lastenhoitajasta ei saa ikinä olla vauvalle seuraa?

Itse joudun miehen työn vuoksi edustamaan välillä iltaisin, ja en tosiaankaan voi noihin tilaisuuksiin ottaa vauvaa mukaan. (Kokeiltu on - ei vaan toimi.) Ap, mulla ei ole sulle neuvoja, mutta tsemppiä! Itse olen pumpannut molemmille lapsilleni illaksi yhden pullon maitoa kiinteiden aloitukseen asti, ja se on ollut henkireikäni äitiyslomilla - olen päässyt saunaan, leffaan itse virkistäytymään, pakollisiin edustustilaisuuksiin ja myös kiireettä miehen kanssa illastamaan ja juttelemaan.

Ja tiedoksi että monet lastenlääkärit pitävät ko hommaa tai jopa yhtä korvikepulloa illassa äidin huojennukseksi hyvänä ja suositeltavana käytäntönä!

Mää
Meillä oli vastaavanlainen tilanne, maitoni alkoi loppumaan ja sälli ei huolinu pulloa, ei sitten kirveelläkään vaikka ennen söi siittä. Meillä vaan onnistui se parin päivän tappelun jälkeen, kun lakkasin antamasta rintaa vallan (ei siellä muutenkaan mitään ollu, muuten kaveri roikkui rinnassa koko päivän, en edes suihkussa voinut käydä, saati p*kalla tai kauppaan :) ) Nyt ollaan täysin pullolla, kun maitonikin loppui alle viikossa kokonaan, niin ei haissut sen nekkuunkaan enää, niin pullo kelpaa vallan mainiosti. Joten jos aiot kuitenkin jatkaamaan imettämistä, niin voipi olla aika mahdoton tossa iässä saada muksu pullolle. Ehkä, hän jotenkin muistaa, että on sitä rintaakin olemassa.

Niin, ja joskus kun meijän jätkää maailma kiinnostaa sen verran että pää pyöri niin ettei syömisestä tule mitään, niin annan tuttia imeskellä hetkeksi (tuttiakin alkoi huolimaan vasta kun rinnasta luovuttiin) ja sen jälkeen vaihdan äkkiä se pulloon, niin tolla menolla saadaan ehkä tuo 60ml syötettyä joskus koko pullokin kunhan se imeminen käynnistyy. Toi kitalakeen tutilla osuminen auttoi meilläkin.

Koitappa jaksaa, meinaan, tiedän mitä se on! Teet itse ratkaisun kuinka omasta lapsestas huolehdit! Tsemppii!!!

Ymmärrän ap:ta hyvin. Ei se että haluaa lapsen hoitoon tarkoita sitä etä olis baariin lähdössä, vaan saattaa kaivata hoitoapua vaikka siihen että saisi itse nukuttua edes muutaman tunnin putkeen :hug:
Mut kokeile joku ihan lyhyt hoitopätkä (esim. tuo hammaslääkäri reissu). Voihan olla että hoidossa maito kelpaisi pullosta kun et itse rintoinesi ole paikalla :/ Tuo nyt on niin lyhyt aika kun hammaslääkärissä käy ettei vauvalle kerkeä ihan mahdoton nälkä tulla sillä aikaa vaikka pullo ei kelpaisikaan. Jaksuja :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja :
Sä oot jo voiton puolella, kohtahan se alkaa syömään jo kiinteitäkin. Ei se loppuelämää siinä rinnalla viihdy. Pari kuukautta ja vauvaa kiinnostaa jo muutkin asiat ympärillään. Anna syödä sitä tissiä, niin itsekin pääset paaaljon helpommalla. Aina on maidot mukana.
pari kuukautta on aika pirun pitkä aika hammassäryn kanssa :whistle:

!!
Minä ostin joskus rintapumpun, oisko ollu joku halpis malli, tyyliin Emma jonka ostin Prismasta. Siinä tuli mukana tuttipullo joka oli semmoinen pitkula, pieni suuosa ja varmaan jollain tapaa vaikutti rinnalta. Se oli semmonen ihan pikkurillin muotoinen tuttiosa :D Se oli ihan hemmetin hyvä tuttipullo kun vauva tarvitsi maitoa pullosta, ihan kokenein ottein imi heti siitä, ja muista tuttipulloista ei suostunut juomaan! Sit kun vähän kasvoi, oli noin 4kk niin suostui juomaan NUK:in pullosta, siinä on kans semmonen erilainen tuttiosa. Jos mulla olis se pullo vielä tallella voisin lähettää sulle sen, mutta lahjoitin kaverilleni joka paini saman asian kanssa kuin sinä ap. Niillä auttoi se pullo...

Ap
Joo hetken hoidossa on ollut, just yhden lääkärikäynnin ajan. Ja pelkkää huutoa. Isää ei ole kuvioissa eli kahden ollaan. Siinä ehkä joskus omaa aikaa kaipaa. Ja joo en tunne siitä huonoa omatuntoa tai tunne itseäni huonoksi äidiksi! Lapsi kohta kyllä 4kk ja pikku hiljaa ollaan alettu maistelemaan. Mutta silti sitä maitoa tietenkin tarvii pitkälle. Olisin valmis lopettamaan imetyksen vaikka kokonaan, en vaan jaksa tätä..

Sssalla
Oletko itse ainoastaan koettanut tarjota pulloa? Mites jos mummi tms koettaisi, vauva saattaisi huolikin. Maito kun tuoksuu äidistä ja vauva tietää että äidiltä saa tissiä, mutta ei yhdistä sitä muihin henkilöhin.

Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:
Alkuperäinen kirjoittaja :
pari kuukautta on aika pirun pitkä aika hammassäryn kanssa :whistle:
Sanoinko mä ettei hammaslääkääriin saa mennä? Ap:n hammaslääkäri ei varmaan kestä montaa tuntia, jos vauva EI syö mistään pullosta. Ehkä joku tuttu voisi hammaslääkärin ajan vaikka työntää vauvaa vaunuissa, jos nukkuisi sen ajan. Ymmärsin, että kyse on siitä että vauva EI syö pullosta vaan vain tissiä..

!!
Alkuperäinen kirjoittaja !!:
Minä ostin joskus rintapumpun, oisko ollu joku halpis malli, tyyliin Emma jonka ostin Prismasta. Siinä tuli mukana tuttipullo joka oli semmoinen pitkula, pieni suuosa ja varmaan jollain tapaa vaikutti rinnalta. Se oli semmonen ihan pikkurillin muotoinen tuttiosa :D Se oli ihan hemmetin hyvä tuttipullo kun vauva tarvitsi maitoa pullosta, ihan kokenein ottein imi heti siitä, ja muista tuttipulloista ei suostunut juomaan! Sit kun vähän kasvoi, oli noin 4kk niin suostui juomaan NUK:in pullosta, siinä on kans semmonen erilainen tuttiosa. Jos mulla olis se pullo vielä tallella voisin lähettää sulle sen, mutta lahjoitin kaverilleni joka paini saman asian kanssa kuin sinä ap. Niillä auttoi se pullo...
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=696&toimittajaid=21

Se oli tuollainen rintapumppu ja siinä näkyy se tuttiosa myös :)

meillä ei oo kukaan kolemasta suostunut syömään pullosta, eka meni siinä niin pitkälle ettei juonut koko päivänä jos ei tissiä ollut tarjolla (juu ei kokeiltu toista kertaa)
Nyt sälli on 4,5kk eikä suostu juomaan pullosta. kerran on laitokselta tulon jälkeen nähty se että nielasee kun pullosta valuttaa suuhun, muutoin sylkee vaan pihalle, ihan sama kuka juottaa.. :kieh:

Mää
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=696&toimittajaid=21

Se oli tuollainen rintapumppu ja siinä näkyy se tuttiosa myös :)

Hei näitä tuttiosia saa Prismasta pullojen kanssa. Ainakin meillä tolla tuttiosalla harjoiteltiin kans, ja joskus menestykselläkin :)!!!! Toi on hyvä kokeilla, pullon kanssa maksaa ehkä 2-3?

Yhteistyössä