Nyt harmittaa, oven takana kävi jehovia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nanna84"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nanna84"

Vieras
Kai, ei ne sanonu mitä edustavat, mutta olisivat halunnet puhua jumalasta ja siihen liittyvistä. En päästänyt sisään. Olisi sittenkin pitänyt. :D Mulla on tylsää, koti siivottu ja koirat lenkitetty. Oishan sitä voinu niille kupposet kahvia keittää ja rupatella, musta kun on niin kivaa olla ihmisten (ihan kaikenlaisten) kanssa juttusilla.
Ja oishan sitä voinu esitellä muutama kuukaus sitten valmistunutta omakotitaloa niille. :D

[QUOTE="prima vera";21994247]Olisit saanut loppuiän riesan niistä, jos olisit sisään kahvikupposelle pyytänyt.[/QUOTE]

Niinkö meinaat? Mulla kun ei ole kokemusta noista tommosista uskontoaan jakavista. :)

[QUOTE="eeee";21994262]Sulla taitaa olla tosi kova puheripuli :-)[/QUOTE]

No siitä en tiedä, mutta mä vaan jotenkin ajattelin, että ihmisiä nekin on ja ties vaikka kuinka mukavia. Voishan sitä kavereita olla, vaikka mun ajattelutapa poikkeaakin heidän ajatteluistaan.

Juu, kyllä sä pääset niiden kirjoihin ja kansiin, jos osoitat suopeutta ja alkavat jatkuvasti ramppaamaan, etkä enää kehtaa poiskaan ajaa. Ja ne käy niin kauan, että yhtäkkiä huomaat maksavas kymmennyksiä valtakunnan salille ja istuvas siellä joka sunnuntai.

Mie kerran avasin oven kun en kahtonu ketä siellä on ja en sitten kehdannu sanoa ettei kiinnosta... Nyt sama nainen käy ovella tasasin väliajoin... Mutta toisaalta eipä tuo mua haittaa ollenkaan, kyl miulla on aikaa muutama minuutti kuunnella ja lehdetkin otan vastaan :) Hää asuu tuossa naapurissa joten välillä tulee juteltua ihan muutenkin... Mukava nainen.

[QUOTE="Rouva";21994316]Juu, kyllä sä pääset niiden kirjoihin ja kansiin, jos osoitat suopeutta ja alkavat jatkuvasti ramppaamaan, etkä enää kehtaa poiskaan ajaa. Ja ne käy niin kauan, että yhtäkkiä huomaat maksavas kymmennyksiä valtakunnan salille ja istuvas siellä joka sunnuntai.[/QUOTE]

jehovat istuu salissa ainakin kolme kertaa viikossa

[QUOTE="nanna84";21994302]No siitä en tiedä, mutta mä vaan jotenkin ajattelin, että ihmisiä nekin on ja ties vaikka kuinka mukavia. Voishan sitä kavereita olla, vaikka mun ajattelutapa poikkeaakin heidän ajatteluistaan.[/QUOTE]

Ei ne kavereita etsi, vaan käännytettäviä. Aktiiviset jehovalaiset eivät usein hyväksy, jos ihminen ei käänny oikeaan uskoon, vaa se hylätään..

ex mies päästi yhden sisälle (oli mies), se kävi säännöllisesti meillä. mies sen kans jutusteli ja kyseenalaisti uskonnon (mies ateisti). niistä tuli ihan hyviä ystäviä. moikkaa minuakin kaupungilla jos sattuu vastaan tulemaan. ei mulla niistä ole pahaa sanottavaa.

Meillä käy jehovia oven takana sinnikkäästi aina noin puolen vuoden välein. Ihmettelen miten jaksavat kun miehen puolelta on jehovia suvussa ja tietävät tasan tarkkaan mitä heidän uskonnostaan ajattelen, luulisin että on alueen muillekkin jehoville selvää.

Jehovat ottivat selville jopa uuden osoitteeni muutettuani naapurikuntaan. Viimeviikolla oli postiluukusta pudotettu lappu, jossa pyyntö soittaa (numero oli raapustettu), milloin passaa tulla.

Olen siis avannut heille oven ja jonkun sanan rupatellut kanssaan tai lähinnä kuunnellut, mitä heillä on sanottavaa.

Kannattaa hommata tällainen ovenkolkutin niin ainakin paatuneemmat hihhulit pysyy loitolla.

doorknocker.jpg

Yhteistyössä