Nyt en ymmärrä? Kenkien kierrätyksestä sisaruksille??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Noora
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Noora

Vieras
Mitä eroa on ostaako kirpparilta siistit käytetyt kengät vai laittaako nuoremmalle lapselle sisaruksen vanhat kengät??

Kun kaverini ei ikinä ostaisi kirpparilta kenkiä lapselleen, mutta kierrättää isoveljen vanhat kengät nuorimmalle... Eikä nyt ole kyseessä tapaus "tiedän ettei ne ole ollut kuin kerran jalassa, vaan ihan koko talven pidetyistä kengistä"

Itse en laittaisi ikinä lapselleni käytettyjä kenkiä, en halua pilata lapsen jalkoja.

mulla itellä on kaveri kans joka käyttä sisarusten, mutta ei osta kirpparilta kenkiä....mutta se nyt ei osta mtn muutakaan sieltä! ehkä ne ajattelee että kun ne on ollu toisen jalas niin menee huonoksi jalka mutta omilla ei...heh..emmä tiä.kaippa niis kirppari kengis on sekin että jokku kengät voi olla että on jo ollu parillakin lapsella...ainaki ne ekat kengät kun ei niin kulu..tiä sit.

Kunnon kuomat kestää 5 käyttäjää ja ydinpommin. Ei lapsen jalat ole tehty muovailuvahasta ei ne niin helpolla pilalle mene. Mutta toki sinä olet paljon parempi äiti kuin me, jotka kierrätämme lapsillamme kenkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kunnon kuomat kestää 5 käyttäjää ja ydinpommin. Ei lapsen jalat ole tehty muovailuvahasta ei ne niin helpolla pilalle mene. Mutta toki sinä olet paljon parempi äiti kuin me, jotka kierrätämme lapsillamme kenkiä.

nooh, ei nyt lähetä ketään paremmuusjärjestykseen laittamaan ;) kaikki tehköön mallillaan ja muistamme kierrättää =)

Mä en kierrätä sisaruksilla koska toisella kiertää toinen jalkaterä sisälle päin, ja koska kengistä ei näe onko käyttäjä askeltanut väärin niin en uskalla käyttäjää näkemättä ostaa.
Mutta jos sisaruksilla olisi oikea askellus molemmilla niin sisarusten kesken kierrättäisin, mutta en ostaisi käytettyjä tietämättä miten edellinen käyttäjä kävelee

aattelin kans että kierrättäisin esikoisen kengät kuopukselle,mutta taitaa jäädä väliin koska esikoisen jalka on kasvanu linttaan.eipähän tartte sitten itteensä syytellä jos kuopuksellekkin jotain tapahtuu jaloille.esikoiselle tosin on aina ostettu uudet hyvät kengät,mutta ei näköjään voi vikoja estää:(...tiiä sitten.

toi on kyllä totta että sisarusten kengistä tietää mimonen jalka on mutta kirppari kengistä ei...tiä mimmonen linttajalka on ollu.nimenomaan isompien lasten kengissä.tuskin niissä ekoissa kengissä silleen viä niin kalka pääse muokkaan kenkää..kait.son kyllä totta..juu *itselleni tässä ääneen lausuin...kun aiva ittekkin rupes aihe mietityttään*

Mä en ostais kirpparikenkiä siksi, että voihan edellisellä käyttäjällä olla vaikka syyliä tai vaikka jalkasientä, joka sitten voi kenkien välityksellä tarttua. Tiedän ettei oikeesti sais kierrättää edes sisarusten kenkiä, mutta... onhan ennenkin kierrätetty vaikka millaisia kenkiä, ja suurin osa meistä silti omaa ihan hyvät jalat :-) Sitäpaitsi luulen että kierrätystä enemmän (jos siis kyseessä lestiltään hyvät kengät) saattaa saada vahinkoa aikaan ostamalla väärän malliset uudet kengät...

Yhteistyössä