Nyt ei suju mikään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja postimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

postimerkki

Vieras
En mä tällaista toivonut. En ole enää ollenkaan varma, onko kotihoito lapsilleni paras vaihtoehto, vaikka kuvittelin olevani kotona kunnes nuorin täyttää 3. Lapsia on kuitenkin VAIN kaksi, ja minä ihan hajalla. Kotona oleminen on yhtä taistelua, syömisestä, pukemisesta, ulos menemisestä, vaipan vaihdosta, pottailusta jne. jne. Ruoka- ja päiväuniaikaan minä olen ainoa tässä talossa, jolla on nälkä ja jota väsyttää. Organisointikykyni ja itsetuntoni on nollassa tällähetkellä. Kokoajan kalvaa epävarmuus siitä, jos olenkin huono äiti ja teen kaiken väärin, koska lapset eivät ole tyytyväisiä eivätkä syö kunnolla. Ensimmäisen lapsen synnyttyä olin onnen kukkuloilla, kaikki sujui ja lapseni oli ihana ja iloinen. Nyt hän on kasvanut 2,5 vuotiaaksi, ja ilmeisesti kaipaa tekemistä ja kavereita, on ihan turhautuneen oloinen täällä kotona, olemme kai liikaa keskenämme. Mutta onko se nyt ihan normaalia, että aamulla ensimmäiset sanat on ei, ei een tule, en syö en tee. Jos aamulla pitää lähteä kerhoon, kauppaan, kylään, mummolaan minne tahansa, kestää monta tuntia valmistautuminen ja silti olemme myöhässä!!! Pikkukakkonen on alkanut tutkia taloa hirveällä vimmalla, eikä suostu juomaan maitoa pullosta, mukista eikä hörppyyttämällä, vaippaa ja vaatteita ei tahdo saada päälle kun hyörii ja pyörii ja kiljuu. Siis nyt ei tule juuri mieleen asioita, jotka sujuisivat meillä nyt hyvin. No, olen toki kiitollinen terveenä syntyneistä rakkaista lapsistani. Ja tiesinhän tätä odottaa, vaikeuksia, koska elämä ei koskaan ole ollut helppoa. Mutta miten tätä jaksaa???

Sinuna laittaisin tuon vanhemman vaikka osapäivähoitoon, jos siinä lähellä on sopivia paikkoja, niin saisi vähän ikäistensä seuraa ja sinä aikaa kodinhoitoon ja pikkuisemman kanssa olemiseen. Uhmaikää tuo kai on, ainakin meillä oli tuollaista, onneksi lapsemme pääsi heti 1-vuotiaana jo kokopvhoitoon kivalle pph:lle, jossa on vieläkin nelivuotiaana. Koeta kestää !!

Alkuperäinen kirjoittaja Uhmaikää lienee:
Sinuna laittaisin tuon vanhemman vaikka osapäivähoitoon, jos siinä lähellä on sopivia paikkoja, niin saisi vähän ikäistensä seuraa ja sinä aikaa kodinhoitoon ja pikkuisemman kanssa olemiseen. Uhmaikää tuo kai on, ainakin meillä oli tuollaista, onneksi lapsemme pääsi heti 1-vuotiaana jo kokopvhoitoon kivalle pph:lle, jossa on vieläkin nelivuotiaana. Koeta kestää !!

On käynyt mielessä osapäivähoito, mutta ei ole paikkoja lähellä. Harmittaa, kun lapsella on vähän kavereita muutenkin, ei ole serkkuja ja emme ihan kaupungissa asu, jossa olisi edes leikkipuistossa kavereita. Mutta, kuinka paljon 2,5 vuotias mielestänne tarvitsee jo ikäistään seuraa? Päivittäin?

Yhteistyössä