Nyt ei enää jaksais...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana nyt

Vieras
Tää ei oo enää kyl yhtään kivaa.. Eka pitää maksaa palkka, sit sitä ei makseta.. Vittu perkele.. Muksulla 2 vaippaa, ollut nyt ilman ja paskonut housuun ja silleen.. Huomiseenkin on niin pitkä aika, ruokaa saa tehtyä, mutta maidot loppunut jo eilen aamulla, perunoita ei ole.. tänään vissiin syödään sit pelkkiä lihapullia.. Niin mälsää.. Kaipa tästä selvii.. Leivät alkaa olee kanssa loppu.. :( Yritä tässä nyt jaksaa muksujen kanssa.. Iltapalaksi en tiiä mitä keksin, puuroja tosi huono syömään molemmat.. Mutta jospa ne siitä, kun muutakaan ei tarjolla. :S

En saa pikavippejä, enkä niitä ottais. Eikä ole mun vika, jos palkkaa ei makseta ajallaan. Anopin kanssa välit poikki, kaukana siis sekin kesänvietossa. Mun omat vanhemmat asuu kaukana. Luottokorttia ei mahista saada..

Mutta siis, niinku sanoin. Jauhelihaa ja sellasta löytyy pakkasesta kyllä, mutta muut tarpeet alkaa lähes kaikki olee loppu.. Toivoen tietysti, että huomenna tulis se palkka joka piti tulla jo perjantaina.. :(

Eiköhän nuo lapset pärjää muutaman päivän ilman maitoa ja itse kahvia.. Toki ruokin lapset ensin ja sitten vasta itseni. Ehkä nuo tän illan pärjää puurolla, jos sais menee edes muutaman lusikallisen..

en välttämättä lähtisi pikavippejä ottaan tai luottokorttiakaan sitä varten että ei ole rahaa loppukuusta ennen palkan tuloa! Siinä ne rahat asiat vasta huonoksi meneekin kun sitten maksellaan kaiken maailman lainoja ja muita ja otetaan niitä kuitenkin sitten lisää että voidaan maksaa edelliset pois jne jne.. oletko ajatellut että varastoisit pakkaseen hyvin ruokaa jo alkukuusta kun on rahaa ja kuivakaappiin säilyvää? Voitko kenties leipoa sämpylöitä tai jotain tänään illaksi? rahojen laskeminen ei koskaan ole kivaa, mutta tästä eteenpäin kannattaa tehdä selkeä laskelma mihin rahat riittää ja mihin ei jotta olisi lapsille ruokaa koko kuukaudeksi!

Alkuperäinen kirjoittaja vakkari harmailee ap:
En saa pikavippejä, enkä niitä ottais. Eikä ole mun vika, jos palkkaa ei makseta ajallaan. Anopin kanssa välit poikki, kaukana siis sekin kesänvietossa. Mun omat vanhemmat asuu kaukana. Luottokorttia ei mahista saada..

Mutta siis, niinku sanoin. Jauhelihaa ja sellasta löytyy pakkasesta kyllä, mutta muut tarpeet alkaa lähes kaikki olee loppu.. Toivoen tietysti, että huomenna tulis se palkka joka piti tulla jo perjantaina.. :(

lainaa kaverilta.Mä oisin ainaki HETI soittanu ja kysyny palkan perään,jos ei ole silloin kun piti olla.

vai meinasitko että täällä joku sanoo että joo pistä tilinumero nii laitan sulle rahaa???

Alkuperäinen kirjoittaja jihuu:
Alkuperäinen kirjoittaja vakkari harmailee ap:

lainaa kaverilta.Mä oisin ainaki HETI soittanu ja kysyny palkan perään,jos ei ole silloin kun piti olla.

vai meinasitko että täällä joku sanoo että joo pistä tilinumero nii laitan sulle rahaa???

No en tietenkään meinaa. Olen yrittänyt lainata, monet ollu jo jossain muualla, eikä lähellä esim. nettiä et sais laitettua ja harva kuljettaa mitään pankkitunnuksia mukana, jos sattuu et joku tarttee rahaa lainaan.. Olen kysynyt myös veljeltäni, joka ei vielä ole mitään vastannut.
Niinku muut asiat ei tänne kuulu, mitä oon tehnyt ja miten.. Palkasta olen soittanut, mutta eihän se raha siltikään samana päivänä tule..

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
tee veteen lettuja, jotka täytät ruskistetulla jauhelihalla. menee iltapalana hyvin.

Tässä onkin ideaa, kiitos sulle. Ja lettuja voisin tehdä muutenkin, kun kananmunia ja jauhoja löytyy. Mun aivot ei nyt ihan raksuta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
tee veteen lettuja, jotka täytät ruskistetulla jauhelihalla. menee iltapalana hyvin.

Tässä onkin ideaa, kiitos sulle. Ja lettuja voisin tehdä muutenkin, kun kananmunia ja jauhoja löytyy. Mun aivot ei nyt ihan raksuta.

Tuo on muuten totta. Kun on surkea olo, ei muista, että kaapissa on munia, kuivattuja sieniä, mausteita ja ties mitä sinne on parempina päivinä varannutkaan.

Ja letut menee ihan hyvin iltapalana jauhelihatta tai ilman. Jos on porkkana, sen voi raastaa taikinaan sekaan vitamiiniksi. Kyä se siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja viivi:
en välttämättä lähtisi pikavippejä ottaan tai luottokorttiakaan sitä varten että ei ole rahaa loppukuusta ennen palkan tuloa! Siinä ne rahat asiat vasta huonoksi meneekin kun sitten maksellaan kaiken maailman lainoja ja muita ja otetaan niitä kuitenkin sitten lisää että voidaan maksaa edelliset pois jne jne.. oletko ajatellut että varastoisit pakkaseen hyvin ruokaa jo alkukuusta kun on rahaa ja kuivakaappiin säilyvää? Voitko kenties leipoa sämpylöitä tai jotain tänään illaksi? rahojen laskeminen ei koskaan ole kivaa, mutta tästä eteenpäin kannattaa tehdä selkeä laskelma mihin rahat riittää ja mihin ei jotta olisi lapsille ruokaa koko kuukaudeksi!

Juu siis tästä eteenpäin pistän ruokarahat toiselle tilille, että varmasti riittä kuukaudeksi. Niin myös miehelle siitä sanoin.. Ollaan senkin kanssa riidoissa tai jotain, mutta mua alkaa tympäsee tää, kun saan kaikki tehdä yksin.. Okei, se menee yöksi töihin, mutta jäi aamulla nukkumaan kun me lähdettiin ulos ja niin on vaan painunut senkin jälkeen sänkyyn kun teki itse ruokaa itselleen, jonka jälkeen minä myös siivosin sen jäljet, jotta pääsin tekemään meille ruoan.

Juu siis tästä eteenpäin pistän ruokarahat toiselle tilille, että varmasti riittä kuukaudeksi. Niin myös miehelle siitä sanoin.. Ollaan senkin kanssa riidoissa tai jotain, mutta mua alkaa tympäsee tää, kun saan kaikki tehdä yksin.. Okei, se menee yöksi töihin, mutta jäi aamulla nukkumaan kun me lähdettiin ulos ja niin on vaan painunut senkin jälkeen sänkyyn kun teki itse ruokaa itselleen, jonka jälkeen minä myös siivosin sen jäljet, jotta pääsin tekemään meille ruoan.

Miksette syö samaa ruokaa?

Tee iltapalaksi/aamuksi sämpylöitä. Hiivaa vettä ja suolaa. Ne maistuu tuoreena pelkän levitteen kanssa.
Toivotaan, että huomenna tulee rahat sulle!!
Ja jos löytyy vaikka joka hillo purkki niin kiisseliä kylkeen!!

Onko sideharsoja yhtään? Nyt sitten kestovaippailemaan.......... Jos on fleecehousua niin ne pitää hetken kosteutta sideharson kanssa. Sideharson puutteessa voit käyttää vaippana ihan vaikka froteista käsipyyhettä, viritä vaikka pikkuhousujen kanssa paikoilleen.

Mitäs aineksia sulta löytyy pakkasesta ja kaapeista?

Munia ja jauhoja oli, mutta mitäs muuta??

Siis onko sulla mies joka elää eri ruokakaapilla kun te, mutta nukkuu saman katon alla?? Eiköhän sen isännän vois nyt laittaa kauppaan ja ostamaan niitä vaippoja jne ja ellei niin sitten muuten vaan lähtis meillä ainakin ovesta pihalle justiinsa.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:

Miksette syö samaa ruokaa?

No eilisesti jäi tälle aamupäivälle ruokaa sen verran, että riitti mulle ja lapsille. Mä kun oon sitä mieltä, et jos mä herään aikaisin, oon lasten kanssa ulkona 2-3 tuntia niin mulla on silloin oikeus syödä ne jämät pois. Mies oli tuolloin vasta noussut sängystä. Kyllä siis muuten syödään samaa ruokaa, mutta söi purkkilihapullia ja makaronia itse..

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäreä äitikans:
Onko sideharsoja yhtään? Nyt sitten kestovaippailemaan.......... Jos on fleecehousua niin ne pitää hetken kosteutta sideharson kanssa. Sideharson puutteessa voit käyttää vaippana ihan vaikka froteista käsipyyhettä, viritä vaikka pikkuhousujen kanssa paikoilleen.

Mitäs aineksia sulta löytyy pakkasesta ja kaapeista?

Munia ja jauhoja oli, mutta mitäs muuta??

Ei hirveesti muuta noiden jauhojen ja munien lisäksi. Jauhelihaa, sokeria, jotain he-ma-papussi.. Ei siis kauheesti ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Siis onko sulla mies joka elää eri ruokakaapilla kun te, mutta nukkuu saman katon alla?? Eiköhän sen isännän vois nyt laittaa kauppaan ja ostamaan niitä vaippoja jne ja ellei niin sitten muuten vaan lähtis meillä ainakin ovesta pihalle justiinsa.

Tää oli siis ihan poikkeus tapaus.. Selitin tuossa aikaisemmin, että miksi söi tällä kertaa eri ruokaa kun me. Lueppa siis tuo toinen teksti. :)
Tai no, tässä lyhyesti. Nukkui vielä kun me lähdettiin ulos, heräsi kun tultiin sisälle kahden tunnin ulkoilun jälkeen. Eilisestä oli ruokaa sen verran, että minä ja lapset saatiin siitä. Teki siis mies itselleen purkin purkkilihapullia ja makaronia. Siitä ei taas olis kaikille riittänyt. Ja mun periaate oli tässä se, että kun minä nousin lasten kanssa ylös aikaisin, olin niiden kanssa ulkona niin kyllä mulla on oikeus silloin syödä se lämmin ruokaa sieltä lasten kanssa eikä miehellä. Tein sitten iltapäiväksi lihapullia ja lisäksi riisiä, mutta eipä tuo riisi oikein ollut hyvää.. Ei maistunut lapsillekaan oikein muu kuin lihapullat

Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Mistäpäin oot? Mulla olisi täällä ylimääräsiä vaippoja!

Vantaalta. Kiitos kovasti, mutta mä sain veljeni kiinni ja laittaa muutaman kympin, jotta saan maitoa, margariinia, vaippoja ja perunoita. Niillä pärjätään sitten kyllä huominenkin, jos sattuu ettei sitä rahaa olekaan. Otan siis nyt varman päälle.

Kiitos kaikille vastanneille. Nyt parempi mieli, kun oikeasti apua sai. Ja pistämpä tuonne korvan taakse nuo letut, että niitä voi hyvin tehdä niin aamu-, ilta- kuin välipalaksikin.:)