nyt auttakaa! (vauvan nukkumisesta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Vauva kohta 10 kk nukkuu omassa pinnasängyssä meidän sängyn vieressä ja heräilee 10-15 min välein melkein koko yön! Välillä saattaa nukkua pitempään mut korkeintaan tunnin. Ei välttämättä kyllä ole ees hereillä, mutta puoliunessa nousee istumaan tai konttausasentoon ja alkaa itkeä ja sit minun täytyy nousta laittamaan takas selälleen ja antamassa tutti suuhun ennen ku rauhottuu. Ei ole kipeä eikä mun mielestä ole hampaitakaan tulossa. Mikähän tähän auttais? Viereen en voi ottaa, ollaan kyllä kokeiltu, mutta pyörii ja hyörii ja nipistelee ja potkii niin paljon etten itse saanut nukuttua juuri ollenkaan. On siis todella levoton koko yön. Kokemuksia? Kiitos!

Onko oppinut äskettäin liikkumaan, konttaamaan, nousemaan ylös, tms? Meillä opittiin 10kk iässä nousemaan pystyyn. ja 10 min. välein piti laskea tyttö takaisin makuulle. Tät kesti sen 2 vkoa, se on niin jännää tuo uuden oppiminen että se tulee mukaan uniinkin mutta menee varmasti ohi!!

No siis noin kuukaus sitten oppi konttaamisen ja nouseminen eikä silloin yöunet menny näin pipariks vaa vasta nyt myöhemmin.. mut voihan se tietysti johtua siitäkin. Toivottavasti vaan menis pian ohi:)

Joo siis olisi kyllä mahdollista siirtää mutta olen vaan ajatellut ettei noin pientä vielä.. ja olen myös ajatellut sitä että kauheeta olisi rampata toisessa huoneessa asti 15 min välein.. mutta saattaishan se tietty auttaa, pitäisköhän kokeilla. Montaa yötä vaan en ehkä pysty ramppaamaan siellä koko ajan että se pitäs sit "kerta heitolla" rauhottua.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo siis olisi kyllä mahdollista siirtää mutta olen vaan ajatellut ettei noin pientä vielä.. ja olen myös ajatellut sitä että kauheeta olisi rampata toisessa huoneessa asti 15 min välein.. mutta saattaishan se tietty auttaa, pitäisköhän kokeilla. Montaa yötä vaan en ehkä pysty ramppaamaan siellä koko ajan että se pitäs sit "kerta heitolla" rauhottua.

Niin, mutta yleensä sanotaan että jos siirtää omaan huoneeseen, niin enää ei takaisin kannata siirtää. Mutta siis ainahan voi kokeilla yön tai kaksi.

Mitä jos nukuttaisit vauvaa teidän välissä? Sieltä vaikeampi nousta mihinkään, ja vaikka nousisiskin, olisi nopeaa ja helppoa rauhoitella takaisin uneen. Meille perhepeti on ollut pelastus, kun vauva nukkui omassa sängyssään niin levottomasti, niin me olemme päätyneet siihen ratkaisuun, etä illalla vaavi nukutetaan omaan sänkyyn, mutta ensimmäisen imetyksen yhteydessä otan hänet välimme isoon sänkyyn, ja näin yö jatkuu suhteellisen rauhallisena.

Alkuperäinen kirjoittaja Keisha:
Mitä jos nukuttaisit vauvaa teidän välissä? Sieltä vaikeampi nousta mihinkään, ja vaikka nousisiskin, olisi nopeaa ja helppoa rauhoitella takaisin uneen. Meille perhepeti on ollut pelastus, kun vauva nukkui omassa sängyssään niin levottomasti, niin me olemme päätyneet siihen ratkaisuun, etä illalla vaavi nukutetaan omaan sänkyyn, mutta ensimmäisen imetyksen yhteydessä otan hänet välimme isoon sänkyyn, ja näin yö jatkuu suhteellisen rauhallisena.

Kuten ja kirjoitin aloituksessa: Viereen en voi ottaa, ollaan kyllä kokeiltu, mutta pyörii ja hyörii ja nipistelee ja potkii niin paljon etten itse saanut nukuttua juuri ollenkaan. On siis todella levoton koko yön.

Yhteistyössä