tuntuu välillä et mä en tee mitään muuta kun huudan lapselle ja sit on mulla pahamieli ja pyydän lapselta anteeksi :'( miten te muut saatte uhmaikäisen tottelemaan jne. haluan kytkeä itsestäni huutamisen pois.
Kyllä meidän 2-vuotias on uhmannut ihan synttäreistään lähtien . Ja selkeää "minä itse"-touhua ollut tämän ajan myös- eikö tuo muka sovi uhmaan??Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mitähän tarkoitat uhmaikäisellä? Toivottavasti et huuda ainakaan alle 3-vuotiaalle, koska sen ikäisellä ei ole oikeasti mitään uhmaikää. Isommalle lapselle on eduksi jos näkee muidenkin lasten tekevän samoin kuin häntä käsketään tehdä. Otapa lapsi vain syliin ja kuiskaa hymyillen ohje seuraavalla kerralla. Äidin tunnetilan pysyminen vakaana rauhoittaa lapsen parhaiten, siis kun uhmailu ei näytä vaikuttavan äidin toimintaan mitenkään, vaan äiti on vakaa ja varma kuin kallio. Vaikea antaa kommentteja, kun ei tiedä tilannetta tarkemmin.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mitähän tarkoitat uhmaikäisellä? Toivottavasti et huuda ainakaan alle 3-vuotiaalle, koska sen ikäisellä ei ole oikeasti mitään uhmaikää. Isommalle lapselle on eduksi jos näkee muidenkin lasten tekevän samoin kuin häntä käsketään tehdä. Otapa lapsi vain syliin ja kuiskaa hymyillen ohje seuraavalla kerralla. Äidin tunnetilan pysyminen vakaana rauhoittaa lapsen parhaiten, siis kun uhmailu ei näytä vaikuttavan äidin toimintaan mitenkään, vaan äiti on vakaa ja varma kuin kallio. Vaikea antaa kommentteja, kun ei tiedä tilannetta tarkemmin.
Alkuperäinen kirjoittaja täh:Kyllä meidän 2-vuotias on uhmannut ihan synttäreistään lähtien . Ja selkeää "minä itse"-touhua ollut tämän ajan myös- eikö tuo muka sovi uhmaan??Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mitähän tarkoitat uhmaikäisellä? Toivottavasti et huuda ainakaan alle 3-vuotiaalle, koska sen ikäisellä ei ole oikeasti mitään uhmaikää. Isommalle lapselle on eduksi jos näkee muidenkin lasten tekevän samoin kuin häntä käsketään tehdä. Otapa lapsi vain syliin ja kuiskaa hymyillen ohje seuraavalla kerralla. Äidin tunnetilan pysyminen vakaana rauhoittaa lapsen parhaiten, siis kun uhmailu ei näytä vaikuttavan äidin toimintaan mitenkään, vaan äiti on vakaa ja varma kuin kallio. Vaikea antaa kommentteja, kun ei tiedä tilannetta tarkemmin.
Älä höpise! Tuo minä itse on nimenomaan uhmaa, mikä nyt tosin on ihan normaalia kokeilun -ja rajojen hakua. Lapset on erilaisia. Ei kaikkien lasten uhmaikä ala kolmivuotissynttäreistä. Toisilla alkaa ennemmin, toisilla myöhemmin. Reilu 2-vuotiaalla voi aivan hyvin olla jo uhmaikä.Alkuperäinen kirjoittaja esimerkki:Alkuperäinen kirjoittaja täh:Kyllä meidän 2-vuotias on uhmannut ihan synttäreistään lähtien . Ja selkeää "minä itse"-touhua ollut tämän ajan myös- eikö tuo muka sovi uhmaan??Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mitähän tarkoitat uhmaikäisellä? Toivottavasti et huuda ainakaan alle 3-vuotiaalle, koska sen ikäisellä ei ole oikeasti mitään uhmaikää. Isommalle lapselle on eduksi jos näkee muidenkin lasten tekevän samoin kuin häntä käsketään tehdä. Otapa lapsi vain syliin ja kuiskaa hymyillen ohje seuraavalla kerralla. Äidin tunnetilan pysyminen vakaana rauhoittaa lapsen parhaiten, siis kun uhmailu ei näytä vaikuttavan äidin toimintaan mitenkään, vaan äiti on vakaa ja varma kuin kallio. Vaikea antaa kommentteja, kun ei tiedä tilannetta tarkemmin.
"Minä itse" ei ole mitään uhmaa, vaan normaalia kokeilunhalua, osata tehdä itse. Tämäkö teistä oikeasti on uhmaa? Ei ihme jos uhmaa on jatkuvasti, puheista päätellen. Lapsen ei anneta oppia itse koska se hitaampaa, sotkuisempaa. Täytyisi olla valmista heti kun äiti tahtoo.
Tää paljastaa hyvin, miksi nykyään puhutaan fiksusti tahtoiästä uhmaiän sijaan. Se nimitys kuvaa paremmin mistä on kyse, koska uhmaaminen ymmärretään helposti tahalliseksi vanhemman auktoriteetin kyseenalaistamiseksi.Alkuperäinen kirjoittaja .:Älä höpise! Tuo minä itse on nimenomaan uhmaa, mikä nyt tosin on ihan normaalia kokeilun -ja rajojen hakua. Lapset on erilaisia. Ei kaikkien lasten uhmaikä ala kolmivuotissynttäreistä. Toisilla alkaa ennemmin, toisilla myöhemmin. Reilu 2-vuotiaalla voi aivan hyvin olla jo uhmaikä.Alkuperäinen kirjoittaja esimerkki:Alkuperäinen kirjoittaja täh:Kyllä meidän 2-vuotias on uhmannut ihan synttäreistään lähtien . Ja selkeää "minä itse"-touhua ollut tämän ajan myös- eikö tuo muka sovi uhmaan??Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mitähän tarkoitat uhmaikäisellä? Toivottavasti et huuda ainakaan alle 3-vuotiaalle, koska sen ikäisellä ei ole oikeasti mitään uhmaikää. Isommalle lapselle on eduksi jos näkee muidenkin lasten tekevän samoin kuin häntä käsketään tehdä. Otapa lapsi vain syliin ja kuiskaa hymyillen ohje seuraavalla kerralla. Äidin tunnetilan pysyminen vakaana rauhoittaa lapsen parhaiten, siis kun uhmailu ei näytä vaikuttavan äidin toimintaan mitenkään, vaan äiti on vakaa ja varma kuin kallio. Vaikea antaa kommentteja, kun ei tiedä tilannetta tarkemmin.
"Minä itse" ei ole mitään uhmaa, vaan normaalia kokeilunhalua, osata tehdä itse. Tämäkö teistä oikeasti on uhmaa? Ei ihme jos uhmaa on jatkuvasti, puheista päätellen. Lapsen ei anneta oppia itse koska se hitaampaa, sotkuisempaa. Täytyisi olla valmista heti kun äiti tahtoo.
Eli ensimmäinen uhmaikä olisi noin 6-vuotiaana ja hupussaan 11-16-vuotiaanaAlkuperäinen kirjoittaja palma:Tää paljastaa hyvin, miksi nykyään puhutaan fiksusti tahtoiästä uhmaiän sijaan. Se nimitys kuvaa paremmin mistä on kyse, koska uhmaaminen ymmärretään helposti tahalliseksi vanhemman auktoriteetin kyseenalaistamiseksi.Alkuperäinen kirjoittaja .:Älä höpise! Tuo minä itse on nimenomaan uhmaa, mikä nyt tosin on ihan normaalia kokeilun -ja rajojen hakua. Lapset on erilaisia. Ei kaikkien lasten uhmaikä ala kolmivuotissynttäreistä. Toisilla alkaa ennemmin, toisilla myöhemmin. Reilu 2-vuotiaalla voi aivan hyvin olla jo uhmaikä.Alkuperäinen kirjoittaja esimerkki:Alkuperäinen kirjoittaja täh:Kyllä meidän 2-vuotias on uhmannut ihan synttäreistään lähtien . Ja selkeää "minä itse"-touhua ollut tämän ajan myös- eikö tuo muka sovi uhmaan??Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mitähän tarkoitat uhmaikäisellä? Toivottavasti et huuda ainakaan alle 3-vuotiaalle, koska sen ikäisellä ei ole oikeasti mitään uhmaikää. Isommalle lapselle on eduksi jos näkee muidenkin lasten tekevän samoin kuin häntä käsketään tehdä. Otapa lapsi vain syliin ja kuiskaa hymyillen ohje seuraavalla kerralla. Äidin tunnetilan pysyminen vakaana rauhoittaa lapsen parhaiten, siis kun uhmailu ei näytä vaikuttavan äidin toimintaan mitenkään, vaan äiti on vakaa ja varma kuin kallio. Vaikea antaa kommentteja, kun ei tiedä tilannetta tarkemmin.
TÄYSIN SAMAA MIELTÄ!!Alkuperäinen kirjoittaja esimerkki:Alkuperäinen kirjoittaja täh:Kyllä meidän 2-vuotias on uhmannut ihan synttäreistään lähtien . Ja selkeää "minä itse"-touhua ollut tämän ajan myös- eikö tuo muka sovi uhmaan??Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mitähän tarkoitat uhmaikäisellä? Toivottavasti et huuda ainakaan alle 3-vuotiaalle, koska sen ikäisellä ei ole oikeasti mitään uhmaikää. Isommalle lapselle on eduksi jos näkee muidenkin lasten tekevän samoin kuin häntä käsketään tehdä. Otapa lapsi vain syliin ja kuiskaa hymyillen ohje seuraavalla kerralla. Äidin tunnetilan pysyminen vakaana rauhoittaa lapsen parhaiten, siis kun uhmailu ei näytä vaikuttavan äidin toimintaan mitenkään, vaan äiti on vakaa ja varma kuin kallio. Vaikea antaa kommentteja, kun ei tiedä tilannetta tarkemmin.
Alkuperäinen kirjoittaja .:Älä höpise! Tuo minä itse on nimenomaan uhmaa, mikä nyt tosin on ihan normaalia kokeilun -ja rajojen hakua. Lapset on erilaisia. Ei kaikkien lasten uhmaikä ala kolmivuotissynttäreistä. Toisilla alkaa ennemmin, toisilla myöhemmin. Reilu 2-vuotiaalla voi aivan hyvin olla jo uhmaikä.Alkuperäinen kirjoittaja esimerkki:Alkuperäinen kirjoittaja täh:Kyllä meidän 2-vuotias on uhmannut ihan synttäreistään lähtien . Ja selkeää "minä itse"-touhua ollut tämän ajan myös- eikö tuo muka sovi uhmaan??Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mitähän tarkoitat uhmaikäisellä? Toivottavasti et huuda ainakaan alle 3-vuotiaalle, koska sen ikäisellä ei ole oikeasti mitään uhmaikää. Isommalle lapselle on eduksi jos näkee muidenkin lasten tekevän samoin kuin häntä käsketään tehdä. Otapa lapsi vain syliin ja kuiskaa hymyillen ohje seuraavalla kerralla. Äidin tunnetilan pysyminen vakaana rauhoittaa lapsen parhaiten, siis kun uhmailu ei näytä vaikuttavan äidin toimintaan mitenkään, vaan äiti on vakaa ja varma kuin kallio. Vaikea antaa kommentteja, kun ei tiedä tilannetta tarkemmin.
Alkuperäinen kirjoittaja miirikki:Meillä tuo 2v.oikein hakee huomiota uhmaamalla; enpäs tottele, enpäs usko, enpäs enpäs... Olen muutaman kerran nyt jättänyt tuolla käytöksellä vaille huomiota, kääntynyt selin ja jatkanut esim.tiskejä tai muita puuhiani. Ei ole tyttö jaksanut kauaa selälle pauhata Kun huomaa ettei saa toivomaansa reaktiota (äiti perään juoksemaan ja kiljumaan pää punaisena) niin lopettaa.
No aika ankea äiti saa olla, jos on vastakkaisella kannalla, eli älä kokeile, et pärjää etkä osaa itse. Ei noin pieni lapsi vielä opettele, kuinka äitiä vastustetaan, vaan kuinka ylipäätään tahdotaan yhtään mitään.Alkuperäinen kirjoittaja esimerkki:Alkuperäinen kirjoittaja .:Älä höpise! Tuo minä itse on nimenomaan uhmaa, mikä nyt tosin on ihan normaalia kokeilun -ja rajojen hakua. Lapset on erilaisia. Ei kaikkien lasten uhmaikä ala kolmivuotissynttäreistä. Toisilla alkaa ennemmin, toisilla myöhemmin. Reilu 2-vuotiaalla voi aivan hyvin olla jo uhmaikä.Alkuperäinen kirjoittaja esimerkki:Alkuperäinen kirjoittaja täh:Kyllä meidän 2-vuotias on uhmannut ihan synttäreistään lähtien . Ja selkeää "minä itse"-touhua ollut tämän ajan myös- eikö tuo muka sovi uhmaan??Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mitähän tarkoitat uhmaikäisellä? Toivottavasti et huuda ainakaan alle 3-vuotiaalle, koska sen ikäisellä ei ole oikeasti mitään uhmaikää. Isommalle lapselle on eduksi jos näkee muidenkin lasten tekevän samoin kuin häntä käsketään tehdä. Otapa lapsi vain syliin ja kuiskaa hymyillen ohje seuraavalla kerralla. Äidin tunnetilan pysyminen vakaana rauhoittaa lapsen parhaiten, siis kun uhmailu ei näytä vaikuttavan äidin toimintaan mitenkään, vaan äiti on vakaa ja varma kuin kallio. Vaikea antaa kommentteja, kun ei tiedä tilannetta tarkemmin.
Eli kokeilunhalua, uskoa pärjäävänsä, osaavansa tehdä itse. Ketä hän siinä uhmaa? Äidin/vanhempien tahtoa.
Karsea harjoitus mutta itse olen oikeastijoutunut hautaamaan lapseni. Ei tosin minkään 'uhman' vuoksi vaan jo aiemmin.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mä käytin aikoinaan mielikuvaharjoituksia ja itsesuggestiota. Aina, kun mulla alkoi kuuppa kiehumaan, kuvittelin mielessäni sen uhmiksen valkoiseen arkkuun ja itseni kantamassa arkkua kohti hautaa. Ei mennyt kuin sekunti pari ja sain itseni kasattua.