Nyt ärsyttää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miehen poika on meillä joka toinen vkl.. Se on asia erikseen ja siitäkin on ollut monta harmia. Mutta se ettei puhu mistään asioista mulle, on siis luonteeltaan sellainen. Ja nyt tuli töistä poika mukanaan. Oli just viime vkl enkä tosiaankaan nyt jaksais. Kiva, kun kertoi etukäteen.

Hän on pahasta meidän omille lapsille. Sotkee kaikki paikat ja valehtelee äidilleen ettei saa meillä ruokaa ym. Sitten miehen ex soittelee taas pitkin viikkoa milloin mitäkin. Voi soittaa esim että nyt siltä jäi yhdet sukat tai jotain.

Elämä ois paljon helpompaa, jos ois vaan tämä oma ydinperhe.

Anteeksi mielipiteeni, olen nyt ärsyyntynyt!

No kai sulla sentään jokin käsitys oli tästäkin asiasta kun aloit miehen kanssa yhteen? Tai sitten olit vaan niin sinisilmäinen, ettet nähnyt sitä kaikkea... :whistle:
Ota tai jätä

Alkuperäinen kirjoittaja tiedän kyllä tunteen:
Minkä ikäinen lapsi? Ehkä vaistoaa tunteesi häntä kohtaa ja käyttäytyy sen mukaan..?

8-vuotias ja varmaan vaistoaakin. Koskaan en ole häntä mistään kieltänyt enkä komentanut. Ei kunnioita mua yhtään. Ruuastakin kiittää vaan isäänsä, vaikka mä oon sen tehnyt. Ja meidän 6-vuotiaan yllyttää tekemään pahoja ja nauttii, kun hän saa komentoa. Kerran sanoin klo23, että nyt nukkumaan. Soitti huoneestaan äidilleen ja itki hakemaan.. Olinpa paha ihminen.

Joo, mutta älä anna kävellä itsesi ylitse. Minä aikoinani sanoin miehen muksuille, että tämä on meidän koti, siis myös minun ja säännöt luon omassa kodissani itse, joten näillä mennään.
Kerran poika yritti jotain minun kanssa vängätä, jolloin mies kyllä älysi sanoa, että älä "tappele" siinä, pika vastas, että en sulle "tappelekkaan", johon mies heti vastat, että täällä et "tappele" kenenkään kanssa. Eikä siis ollut mistään isosta asiasta kyse.

Pistä se kaveri järjestykseen. Se testaa sinua vieläkin! Sinun kotonasi on tietyt säännöt ja SINÄ pidät niistä kiinni. Ansaitse se kunnioitus ja komenna/kiellä tarvittaessa ja kiitä ja kehu riittävästi. Anna soittaa ja itkeä äidilleen, mutta selvitä tilanne sen jälkeen molemmille.

Niin ja puhu sille ukollesi, jotta myös hän tekee pojalleen säännöt selviksi. Ei paljon osoita kunnioitusta sinua kohtaan jos mies ei kommentoi lapselle mitään, kun lapsi kiittää sinun tekemästä ruoasta miestäsi eikä sinua?

Alkuperäinen kirjoittaja Homma ei oikein ole hanskassa?:
Pistä se kaveri järjestykseen. Se testaa sinua vieläkin! Sinun kotonasi on tietyt säännöt ja SINÄ pidät niistä kiinni. Ansaitse se kunnioitus ja komenna/kiellä tarvittaessa ja kiitä ja kehu riittävästi. Anna soittaa ja itkeä äidilleen, mutta selvitä tilanne sen jälkeen molemmille.

Niin ja puhu sille ukollesi, jotta myös hän tekee pojalleen säännöt selviksi. Ei paljon osoita kunnioitusta sinua kohtaan jos mies ei kommentoi lapselle mitään, kun lapsi kiittää sinun tekemästä ruoasta miestäsi eikä sinua?
Miehen ex on niin pelottava ja dominoiva nainen ettei sen kanssa viitsi joutua erimielisyyksiin. Mies vaan myöntelee ja suostuu kaikkeen. Ei uskalla sanoa mitään, on vielä eronsa jälkeenkin tossun alla. Ja mä en viitsi hankaloittaa elämää alkamalla hankalaksi. He ovat bättre folke.

Kiitos kommentistasi, olet kyllä oikeassa. Yritän luoda yhteisiä pelisääntöjä.

Yhteistyössä