Nyt apuja lomamatkasuunnitteluun (Kanarian Saaret)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LepikonHeta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

LepikonHeta

Vieras
Eka lomamatkaa olisin varaamassa, täysin vihreä siis. :ashamed: Nettiä tutkinut, mut alkaa olla jo pyörryttävä olo kaikista vaihtoehdoista. Joten auttakee, please. Meitä neljä, mies, minä ja 8 ja 10 vee lapset. Matkustusajankohta sopiva viikko marras-joulukuun vaihteessa 2009 Kanaria taitaa olla silloin aurinkoisin lapsiperhepaikka? ei kaukomaakohteita. Joten:

1) Minne Kanarialla lasten kanssa? Rauhallista ja vaikka jotain puistoja lähellä?
2) Mikä hotelli? Ei juhlintaa, mieluiten poissa teiden keskeltä ja rannalla?
3) Mikä matkanjärjestäjä?
4) Paljon käyttörahaa viikoksi?
5) All inclusive, täysihoito, puolihoito vai aamiainen vain?

Kiitos jo etukäteen :flower:

Omat suosikit:
1) Los Cristianos (Teneriffa), Maspalomas (Gran Canaria). Hiekkarantoja, mut silti tekemistä ja nähtävää. Muistakaa käydä Teneriffan Cruzissa Loro Parque puistossa, pääsee laivalla Gran canrian saareltakin. Molemmissa on myös vesipuistoja, jossa erilaista tekmistä.
2) Siihen en osaa sanoa, itse valinnut aina parhaan mahdollisen... Mut ajattelisin että sellainen missä on hyvät altaat. Rannat on kuitenkin lähellä, joten voi valita sellaisen mistä rantaan matkaa.
3) Itse tykkään Finnmatkoista ja Tjäreborgista. Aurinkomatkat kallis...
4) meillä syödään aina ulkona, paitsi aamiainen. jonkun verran ostellaan, joten 2 aikuista (ja nyt 2 aikuista +vauva) rahaa mukaan tonni ja visa varalle.
5)Ruoka on ihan ok, pitsoja ja lasten annoksia löytyy, samoin burger kingiä jne. Itse en all inclusivee ottais, paitsi jos menisin johonkin pienempään paikkaan, siellä ei välttämättä ole vaihtoehtoja.

* meillä sama ajankohta tulossa, just tultiin edelliseltä reissulta ja kova matkakuume taas! *
Voit kysellä yv:lläkin

no me käytiin pienten kanssa viimeksi bahia felizissä ja voin suositella. emme liikkuneet minnekään 500 m alueelta. tosin, me olemmekin käyneet joka vuosi siellä ja etsimme rauhallista kohdetta, jossa kaikki palvelut. on lähimpänä lentokenttääkin. ei yöelämää ja lapsille kaikki tarvittavat. sieltä voi sitten lähtä bussilla/halvoilla takseilla atlanticoon ostoksille tai ingelesiin, jossa on baareja, ravintoloita ja kaikkea.

3) Mä olen ollut ainakin Finnmatkoihin tyytyväinen
5) Ihan miten itse tykkäätte, me otettais korkeintaan aamiaiset jos niitäkään, tykätään kokeilla eri ruokapakkoja ja muutenkin on kivampi kun ei oo niin hotelliin sidottu aina ruokailujen takia.

Itse ollaan lähdössä reissuun joulukuulla 2009 ja ollaan mietitty Kanarian ja Egyptin välillä, olen päätymässä Egyptiin, siellä on varmemmin kuulemma lämmintä. Ja muutenkin kiinnostaa meitä Kanariaa enemmän. (Plus vielä että lento on hippasen verran lyhyempi) :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kersantti Karoliina:
Omat suosikit:
1) Los Cristianos (Teneriffa), Maspalomas (Gran Canaria). Hiekkarantoja, mut silti tekemistä ja nähtävää. Muistakaa käydä Teneriffan Cruzissa Loro Parque puistossa, pääsee laivalla Gran canrian saareltakin. Molemmissa on myös vesipuistoja, jossa erilaista tekmistä.
2) Siihen en osaa sanoa, itse valinnut aina parhaan mahdollisen... Mut ajattelisin että sellainen missä on hyvät altaat. Rannat on kuitenkin lähellä, joten voi valita sellaisen mistä rantaan matkaa.
3) Itse tykkään Finnmatkoista ja Tjäreborgista. Aurinkomatkat kallis...
4) meillä syödään aina ulkona, paitsi aamiainen. jonkun verran ostellaan, joten 2 aikuista (ja nyt 2 aikuista +vauva) rahaa mukaan tonni ja visa varalle.
5)Ruoka on ihan ok, pitsoja ja lasten annoksia löytyy, samoin burger kingiä jne. Itse en all inclusivee ottais, paitsi jos menisin johonkin pienempään paikkaan, siellä ei välttämättä ole vaihtoehtoja.

* meillä sama ajankohta tulossa, just tultiin edelliseltä reissulta ja kova matkakuume taas! *
Voit kysellä yv:lläkin

Tota Maspalomasta olen tutkaillut, mut Teneriffan kohteet vielä katsomatta. Tjäreborgin matkoja katselen, tosin en ole mieleistä hotellia Maspalomasta niiden kautta löytänyt. Kiitos =)

Alkuperäinen kirjoittaja LepikonHeta:
1) Minne Kanarialla lasten kanssa? Rauhallista ja vaikka jotain puistoja lähellä?
2) Mikä hotelli? Ei juhlintaa, mieluiten poissa teiden keskeltä ja rannalla?

Heh, se Teide siellä kyllä on ja pysyy. Ja ihan vinkkinä vain, että siihen kyllä kannattaa tutustua, jos Kanarialla käy. Siinä maastossa on tehty monia elokuviakin ja kaikin puolin tutustumisen arvoinen paikka, etenkin kun lapsetkin jo noin sopivan kokoisia, ja hekin varmasti tykkäisivät Teide reissusta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Teide

EI maspalomakseen! Oltiin siellä perheen kanssa just. Ingles siinä vieressä aivan kamala turistirysä, onhan ne kaikki, mutta tämä varmaan pahin.

Puerto de la cruz:iin ehdottomasti!! Kaikkein paras kohde, kaikkein eniten vihreää ja luontoa ympärillä, siellä asuu paikallisiakin, eli ei ole hotellia hotellin perään ihan joka puolella! Teide ihan vieressä, sinne tehdään upeita retkiä tai voi vuokrata auton ja tehdä omatoimiretkenkin. Ilmaisjuna menee aivan upeaan Loro parq:iin, siellä kannattaa ehdottomasti käydä! Tosi lyhyt matka. Bussilla ei mikään hirmu pitkä matka Santa Cruziin (olihan se santa cruz :ashamed: ) ja siellä hieno monikerroksinen ostoskeksus ynnä muuta nähtävää ja tekemistä. Puerto de la crutz oli myös halvempi, kuin toi maspalomas. Just marras/joulukuun vaihteessa ollaan siellä oltu ja hyvät ilmatkin oli. Rauhallinen paikka.

Aurinkomatkoilla mentiin ja tyytyväisiä oltiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kersantti Karoliina:
Omat suosikit:

Jos haluaa pysytellä vain ja ainoastaan paikallaan n. puolen kilometrin säteellä ja löhötä jossain, niin sitten ei ole juuri välilä missä, kunhan vain se (tylsä) ranta on siinä lähellä.

Muuten minäkin kyllä ehdottaisin siis Teneriffaa tai Gran Canariaa.

Me oltiin jokunen vuos sitten Los cristianoksessa, americas on siinä ihan vieressä ja ihana kävellä rantaa pitkin sinne. Ja ehdottomasti kannattaa käydä siellä Loro parguessa!!! On niin ihana paikka!!

Alkuperäinen kirjoittaja Teiden keskellä:
Alkuperäinen kirjoittaja näkharm:
Puerto de la cruz:iin ehdottomasti!! ...ja tyytyväisiä oltiin.

Siis Teneriffa!

Kyllä. Ja enemmän tykkään just tosta pohjoisemmasta Teneriffasta :) Americaskin hyvä, mut se on enemmän (mun mielestä) sit semmoinen bilepaikka, cruz on rauhallisempi ja sopii mun mielestä enemmän lapsiperheelle.

Yhteistyössä