Nyt apua, koko päänahka täynnä kuivaa lastua. apteekin hilseshamppoo kokeiltu

• Viestiketjun aloittaja "vieras."
  • Ensimmäinen viesti
virvatuli
Minä kyllä suosittelisin lämpimästi kampaajalla käyntiä. Itse muutama vuosi sitten kärsin päänahan hilseilystä ja oli myös liuskaista ihottumaa, jota pystyi kuorimaan irti päänahasta. Kampaaja tsekkasi ettei ollut psoria, teki sitten oikein kunnon hoidot päänahkaan ja sille tielle vaiva jäi.

"viola"
Googleta tervapuun tuoksu tervashampoo, niin jo löytyy!
Minun pojallani epäiltiin psoria, kun sitä suvussa on ja pojan päänahka oli ihan hilseinen ja paksuja karstoja täynnä, niitä kun yritti rapsutella ja rasvailla, niin ihan verta tuli. Sitten yksi kesäloma mökillä ja päivittäinen tukan pesu pelkällä tervasampoolla hävitti koko vaivan ja siitä asti tuo shampoo on ollut päivittäisessä käytössä ja hilseongelmaa ei ole sen koommin ollut. Halpahallista ostetaan ja tosiaan sen 1,99 maksaa, välillä jopa eurolla ollut tarjouksessa.
Jo vanha kansa osasi käyttää tervaa, pihkaa ja hunajaa parannukseen.

"aloittaja"
Minä kyllä suosittelisin lämpimästi kampaajalla käyntiä. Itse muutama vuosi sitten kärsin päänahan hilseilystä ja oli myös liuskaista ihottumaa, jota pystyi kuorimaan irti päänahasta. Kampaaja tsekkasi ettei ollut psoria, teki sitten oikein kunnon hoidot päänahkaan ja sille tielle vaiva jäi.
Paljon mahtaa tämä lysti maksaa?

Tuskin on psoria, koska jos päähän laittaa öljyä niin tämän saa rapsuttamalla pois ja sen jälkeen on todella hyvä. Kunnes koittaa seuraava pesukerta. Jos hiukset on rasvaiset ja raaputtaa päänahkaa, niin kynnen alle tulee sellaista töhnää, talia?

Ongelma on ollut niin kauan kuin muistan, nyt tosiaan vähän parempi kun ei hilseile sieltä päänahasta pois. Eli kyllä se nizoral jotain auttoi, kun sitä käytti joka pesukerralla. nyt se vain loppui.
Ja tuskin liikaa pesen hiuksia kun 2 kertaa viikossa max

virvatuli
[QUOTE="aloittaja";29551403]Paljon mahtaa tämä lysti maksaa?

Tuskin on psoria, koska jos päähän laittaa öljyä niin tämän saa rapsuttamalla pois ja sen jälkeen on todella hyvä. Kunnes koittaa seuraava pesukerta. Jos hiukset on rasvaiset ja raaputtaa päänahkaa, niin kynnen alle tulee sellaista töhnää, talia?

Ongelma on ollut niin kauan kuin muistan, nyt tosiaan vähän parempi kun ei hilseile sieltä päänahasta pois. Eli kyllä se nizoral jotain auttoi, kun sitä käytti joka pesukerralla. nyt se vain loppui.
Ja tuskin liikaa pesen hiuksia kun 2 kertaa viikossa max[/QUOTE]

En pysty muistamaan hintaa, joten mikään hirmu kallis ei tuo hoito voinut olla, sillä muuten kyllä varmasti muistaisin.

"aloittaja"
Ap, onko sulla koskaan kasvoissa kuivia punoittavia alueita? Entä rasvoittuuko sun hiukset nopeasti? Joku jo tässä aiemmin ehdottikin seborreaa.
Ei ole mitään läikkiä kasvoissa eikä hiuksetkaan kovin nopsaan rasvoitu, monta päivää voin olla pesemättä.

Mites hydrokortisooni? Jos sitä koittaisin ennen noita kalliita lääkkeitä. Outo vaiva kun sen saa pois, mutta palaa heti takaisin

Tässä nyt pähkäilen, että ostanko tuota tervashampoota ensin vai pitäisikö suoraan ostaa tuota kallista shampoota

vierras
tohna ja kaksi kertaa viikossa peseminen kertovat, etta kyseessa seborrea, jota pahentaa tai aiheuttaa liian harva pesu. ei ole oikoteita, vaan rasvoittuvia hiuksia PITAA pesta joka paiva, jos on hilsetta. nizoral toimii jo ihan sen tihentyneen pesunkin vuoksi.

"aloittaja"
niin ja joskus jos haroo hiuksia, niin tulee kynsien alle sellaisia kovia pieniä palloja. Jostain luin aikaa sitten, että jotain taliin liittyvää on tällainen.

Tukeeko vielä tuota seborrea?

Mä en osaa tuota pesuasiaa perustella. Mulla irtosi kans sellasta liuskaa ja päänahka oli täynnä pieniä rupia ja haavaumia öisistä raapimisista. Mulle ihotautilääkäri antoi diagnoosin seborrea. Tosin mulla oli vielä kuivia läiskiä myös kasvoissa. Niihin auttoi hapan pesuneste ja sen käyttö aamuin illoin.Vaikuttaa tosiaan hassulta miksi pitäisi pestä useammin jos päänahka tuntuu hilseilevän. Mä toistin tuon System4:n käsittelyn ekana viikkona joka päivä 5 päivän ajan.

Viimeksi muokattu:
"aloittaja"
Ja mulla hilse on siis päänahassakin ihan valkoista eikä mitään kellertävää. Pienenä mulla oli sellaista kellertävää karstaa, tämä on ihan erilaista. Päänahka on ihan kuiva, joten ihmeellistä että tuottais talia liikaa.
Jos laitan pään alaspäin ja pöyhötän hiuksia, niin lattialle ihan varisee hilsettä :(

taidan ostaa vain tuota system4 shampoota, jospa vaikka tuosta meidän prismasta löytyisi sitä. Ei se ainakaan pahemmaksi mene jos koitan

.vieras..
Minä öljysin päänahkani rypsiöljyllä ja nukuin se päässä -> aamulla rapsuttelin kammalla mahdollisimman paljon kuivaa pois ja pesin öljyt hellävaraisella, hajusteettomalla ja hypoallergisella shampoolla. Sitten öljysin uudelleen ja pidin koko päivän -> pesin samalla shampoolla illalla (vaati kyllä, että laitoin shampoon monta kertaa, että kaikki öljy lähti hiuksista. Vältin hankaamasta shampoota liikaa päänahkaan). Nyt jos huomaan, että alkaa vähänkin tulla oiretta päänahkaan, teen öljyhoidon, mutta hieman kevyemmin. Ruokavaliosta kun pitää viljat kurissa, sokerit poissa ja muistaa juoda runsaasti vettä, on iho ja päänahkakin parempi. Kalanmaksaöljykin tuntuu olevan minulle avuksi (tässä ja vähän kaikissa muissakin vaivoissa).

"aapee"
Shampoo: Climbazole shampoo
Naamio: Oil cure hair mask.
Nimestä riippumatra naamio ei jätä öljyisen tuntuiseksi.
Ostin nyt tätä sitten, otin kuiville ja käsitellyille hiuksille tarkoitetun, vaikkei minulla nyt käsitellyt hiukset ole edes. Ensimmäisen pesukerran jälkeen tuntuu jo paremmalta, ei ole heti pesun jälkeen rutikuiva päänahka. Hiuksissa tuntuu olevan paljon irtonaista hilsettä nyt, eli tämä on sen irroittanut =)
Toivottavasti tämän säännöllinen käyttö lopettaisi ongelmani, ostin myös tuota tervashampoota ja head&shoulderssia, voin sitten vaihdella välillä.
Haisi muuten tämä system4 aivan samalta kuin Nizoral.

vieraas
Sulla on seborrooinen ekseema tai psoriasis. Auttaa reseptillä saatava Elocon-liuos noihin molempiin.
Auttaahan noi shampoot hetkellisesti, mutta eivät varsinaisesti hoida ihoa kuntoon.
Toki lääkkeen jälkeenkin oireet taas palaavat, mutta sitten taas tuota liuosta muutama päivä.

"aapee"
Vaikka mulla on vielä pyyhe päässä ja tukka märkänä, niin ei ainakaan varise paidalle mitään, kun yritin pöyhötellä etuhiuksia.

Glorinha, kauanko olet käyttänyt tätä yhtä soittoa? Voiko käyttää ihan aina? Tai vain kuuriluontoisesti

Nyt pian 4 viikkoa oon käyttänyt. Ja aion jatkaa jollain perus tökötillä. :) Suunnittelin laittavani tuon naamion esim kerran viikossa.

Mulla kans ennemmin kiristi ja kutisi päänahks heti pesun jälkeen. Voi pojat sitä fiilistä kun ekalla kerralla oli jo poissa. Toivottavasti ap toimii sulla yhtä hyvin. :)

Yhteistyössä