Nyt alkoi meitin koirien treenaus tähtäimenä tämä:

No kun en asiasta mitään tiedä niin mun silmiin tuo näyttää pahalta, mutta toisaalta kun en todellakaan asiasta mitään tiedä niin... :D Ihailen toki että saa tollasen massan liikkeelle mutta eikö tuo satu?

Alkuperäinen kirjoittaja idu:
No kun en asiasta mitään tiedä niin mun silmiin tuo näyttää pahalta, mutta toisaalta kun en todellakaan asiasta mitään tiedä niin... :D Ihailen toki että saa tollasen massan liikkeelle mutta eikö tuo satu?
oikeanlaiset ja oikein istuvat valjaat, ni ei satu =)

Alkuperäinen kirjoittaja karoline76:
kyl on koiran hyväksi käyttöä omien etujen vuoksi.... valjakko ajelut sun muut on ihan eri asia ne koirat kun rakastaa sitä hommaa mutta toi ei vaan saa multa kannatusta ei sitten pätkääkään....
Malamuutit ovat kuitenkin alunperinkin olleet raskaan kuorman vetäjiä Alaskassa..toisin kuin huskyt, jotka ovat kevyitä ja nopeita valjakkokoiria. SIksi muutit ovatkin paljon raskastekoisempia kuin huskyt

Eikä koira tuota tekisi, ellei tykkäisi. Nuo kun ei vedä, ellei kiinnosta, Niitä ei pysty siihen pakottamaan.

Kyy
Kyllä mun mielestä tuollainen menee jo rääkkäyksen puolelle! Tottahan koira saa tuollaisen liikkeelle, jos oikein on tahtoa, mutta ei se kuitenkaan varmasti koiran oma valinta ole, että tuollainen taakka kiinnitetään siihen.

Toinen juttu, mikä tuli mieleen: milläs pidättelet tuollaista esim. lenkillä, jos tarve olisi ja koira haluaa mennä?? :whistle:

ohhoh
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
On se kiva,kun näitä alan harrastajia löytyy täältä :saint:
on eri asia harrasta retkeilyä, koira pääsee luontoon ja rekikään ei ole varmaan mikään tuhotoman painava. mutta tuollainen eläinrääkkäy mutamaa sataametriä käsketään kiskoa jotina todella painavaa rekeä! koira ei hyödy asiasta mitään omistaja vaan ylepeänä että minun koira jaksaa vetää 1018kg rekeä

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
On se kiva,kun näitä alan harrastajia löytyy täältä :saint:
No nosteleehan jotkut 500 kg painoja ja sekin on minusta ihan äärimmäisyyksiin vedettyä. Kyl nyt oman mielipiteensä voi sanoa vaikka ei harrastaisi, hyvä kun saan nostettua 20 kg painavan lapsen maasta ylös :LOL: Mun mielestä äärimmäisyyksiin ei tarvitse mennä.

Yhteistyössä