Nyt alkaa keittämään tohon mieheen taas vaihteeksi.

Eilen illalla sanoi, että saan päättä haluanko shoppailla 1000e tänä kesänä vaiko ottaa kaverin ja ja tuon silloin 2-vuotiaan mukaan ja varata jonkun reissun elokuun loppupuolelle. Olen nyt sitten käyttänyt koko päivän sopien kaverini kanssa ajoista jotka hänelle sopii sun muista ja etsinyt sen halvimman mahdollisen sopivan reissun sitten.

No nytpä esittelin löydöstäni miehelle ylpeänä, vajaa 1300 tulisi koko reissu kaksi aikuista, yksi lapsi all inclusive maksamaan, niin mies onkin nyt aivan pihalla. Sanoin että onko pakko mennä ja täytyy kysellä pomolta lomista. Ihmettelin että mitä hemmettiä, hänhän ei eilen ollut tulossa lainkaan, halusi simuilla kotona rauhassa, kun ei sitä muuten ole kerennyt. Kyseli sitten, että paljonko kaverini on maksamassa matkasta, jonka itse alunperin halusi kokonaan maksaa ja onkin sitten ilmeisesti katumapäällä tänään, vaikka eilen niin pontevasti käski varata reissua. Vituttaa aivan suunnattomasti noi miehen mielenvaihtelut, kaikki sopiminen ja vaiva ja lopulta jo innostuminen reissusta, johon alunperin en edes olisi halunnut ja sitten vedetään sanat takaisin eikä mitään halutakaan. Ja mitä tuohon shoppailuun tulee, mies kyseli, että eikö muka tuo 1000e kuulostanut kärjistetyltä yms. Ei, se kuulosti siltä summalta, joka meidän kotiin tarvitsee vielä laittaa kun hankitaan se kauan puhuttu tv ja dvd, seinähyllyt sun muut.

Suututtaa vaan niin maan helvetisti. Miksi mies ei voi vaan päättää mitä haluaa ja koska, ihan yksinkertaisesti ja sanoa se ja pysyä sanojensa takana? Helpottaisi elämää huomattavasti.
 
No maksat itse, jos mies peruu.
Nojoo, voisinkin, mutta iloisesti meidän matkakassa on yhteistä perua. Sattumalta meillä on myls 2 ulkomaanreissua jo varattuna tälle kesälle, joten kotiäitinä en millään järjellä saa noita rahoja kasaan tohon mennessä. Eniten vituttaa se, että ensin kauhea kina ja jäkätys kun en käy missään ja että kuinka on pakko tuonne lähteä, mutta sitten kun olen kaikki valmistelut tehnyt mies onkin taas ihan erimieltä. Ei minua eniten harmita tuo matka, tosin myös nyt sitten kaverini sitä odottaa, vaan se, ettei mies pysy sanoissaan lainkaan. Muutenkin väsyttää jatkuvasti ja on hommaa enemmän kuin aikaa, järkkäänhän tässä kahta matkaa, kolmas oli tuo suunnitteilla, neljättä saan aloitella, tytön, omani ja miehen synttärit kaikki eri kaupungissa kuin nykyinen kotikaupunki, asunnon kunnossapito, tytölle pitäisi pikaisesti löytää harrastus, jossa minä häntä sitten kuskaan ja etälukio noin alkuunsa. Ei vaan riitä energia kaikkeen, varsinkaan näihin mielenmuutoksiin..
 
[QUOTE="äiti";25992370]Miksi pitää tehdä noin hirveän monta ulkomaanmatkaa?[/QUOTE]
No Venäjä matka on pakollinen kun haluaa käydä sukuloimassa. Itseä se taas ei sinänsä kiinnosta, istutaan minibussissa 12 tuntia suuntaansa, lapsi menee silloin mummulaan. Turkin reissu taas on pikkusiskolle syntymäpäivälahja ja samalla pitäisi tehdä hyvää atooppisen ihottuman kiusamalle iholleni. Kiva perheloma siis ilmeisesti, samasta syystä mennään talvellakin etelään. Tosin sillon kahdeksi viikoksi, viikko ei riitä iholle talvella. Tuo kolmas oli miehen idea ja vaatimus, mutta ilmeisesti ei kuulostanutkaan niin hyvältä idealta tänään.
 
[QUOTE="vieras";25992376]Miksi miehen pitää maksaa sun kaverin matka?[/QUOTE]
Koska itse sanoi että saan ottaa kaverin sinne mukaan, kun ilmoitin että mieluummin jään kotiin kun matkustan uhmaikäisen kanssa kaksin. Se on helvettiä jos mikä, vaikka paikka olisikin eri. Tuo ei tykkää matkustaa tippaakaan, missään tapauksessa. Hirveä huuto jo bussimatkasta kaupalle.
 
"vieras"
Sinä olet se tyyppi, joka ei omasta mielestään tuhlaa turhuuksiin ja paheksuu, jos jonkun muun mies elättää perhettään..? Nyt sun mies on p*ska ja ärsyttävä, kun sinä et pääse lapsesi ja kaverisi kanssa miehen rahoilla matkalle.. Ok. Kai lapsen isä edes osallistuu lapsen matkojen kustantamiseen?
 
No ei kai miehen sun kaverin matkaan tarvitse osallistua?

Ja tuo, että et käy missään... Onko se pakko just ulkomaille lähteä?
Ei ole pakko päästä mihinkään, kuten sen miehelle sanoin. Ilmeisesti on vaan tullut siihne tulokseen, että kaipaan lomaa, ei tuon uhmaikäisen kanssa herkkua ole olla 24/7 joka päivä. En juo alkoholia ja ollaan vasta muutettu yli 150 kilsan päähän kavereista ja sukulaisista, joten ei täällä tule käytyä missään. Kauppaan ja takaisin, välillä lenkillä lapsen kanssa.
 
rietas
[QUOTE="vieras";25992405]Sinä olet se tyyppi, joka ei omasta mielestään tuhlaa turhuuksiin ja paheksuu, jos jonkun muun mies elättää perhettään..? [/QUOTE]

Ai onks tää ap se sama, joka Venakolle käy rutisemassa näistä? :D
 
"vieras"
Ei todellakaan riittäisi, ainakaan nyt. Tosin tuo matka olisi elokuun lopussa, jolloin kolme päivää ns. lapsivapaata voisi olla hyvinkin saanut keräämään energiaa. Ja Turkkiin tulee siskoni mukaan, joten tyttärellä on leikkikaveri, ollaan todettu se erittäin rentouttavaksi systeemiksi.
Eli mies maksaa sinun, lapsesi, kaverisi ja siskosi matkoja? Tota, jos menisit töihin? Lapsen isä maksaisi lapsensa matkasta puolet, vanhempasi siskon matkan ja kaverisi omansa?
 
[QUOTE="vieras";25992405]Sinä olet se tyyppi, joka ei omasta mielestään tuhlaa turhuuksiin ja paheksuu, jos jonkun muun mies elättää perhettään..? Nyt sun mies on p*ska ja ärsyttävä, kun sinä et pääse lapsesi ja kaverisi kanssa miehen rahoilla matkalle.. Ok. Kai lapsen isä edes osallistuu lapsen matkojen kustantamiseen?[/QUOTE]
Mies ei elätä minua, olen maksanut oman osuuteni perheen menoista ja matkoista kyllä tähän mennessä. Jos huomoit sen pointin, että minua ei ärsytä se, etten pääse matkalle, vaan se että mies ensin vaatimalla vaatii jotakin tapahtuvaksi ja kun saa tahtonsa läpi ja teen niinkun haluaa, muuttaa mielensä.
Eipä ole tullut kyseltyä lapsen isältä, aikooko osallistua, jos nyt osallistuisi ensin velkojensa makseluun niin hyvä olisi.
 
"vieras"
Mies ei elätä minua, olen maksanut oman osuuteni perheen menoista ja matkoista kyllä tähän mennessä. Jos huomoit sen pointin, että minua ei ärsytä se, etten pääse matkalle, vaan se että mies ensin vaatimalla vaatii jotakin tapahtuvaksi ja kun saa tahtonsa läpi ja teen niinkun haluaa, muuttaa mielensä.
Eipä ole tullut kyseltyä lapsen isältä, aikooko osallistua, jos nyt osallistuisi ensin velkojensa makseluun niin hyvä olisi.
Menet omilla rahoilla nytkin, ja maksat itse oman lapsesi ja kaverisi. Problem solved.
 
[QUOTE="vieras";25992423]Eli mies maksaa sinun, lapsesi, kaverisi ja siskosi matkoja? Tota, jos menisit töihin? Lapsen isä maksaisi lapsensa matkasta puolet, vanhempasi siskon matkan ja kaverisi omansa?[/QUOTE]
Siskoni matkan maksan itse, itseasiassa Turkin matkasta maksan suurimman osan minä. Venäjän matkasta tod.näk. samoin, sillä onnistun säästämään pienistä tuloistani enemmän kuin mies omistaan. Laitan kaikki ns. käyttörahani säästöön myös ja ostan matkaan tarvittavat tuotteet, aurinkorasvat, miehen uikkarit yms.

Lapsen isä on täysin tuloton, asuu äidillään, joten häneltä on täysin turha kysellä mitään. Muutenkin harvinaisen tympeä ihminen.

Kaverini on ilmoittanut voivansa maksaa ainakin osan matkastaan, mutta on itse ennen reissua ulkomailla yli 3 kk joten sitä rahaa ei varmaan hänelläkään, työttömällä ihmisellä, kasva puussa. Lähinnä valkkasin kaveriksi sen perusteella, että lapseni pitää hänestä kavereistani eniten eikä hän käytä alkoholia.

Sisikon matkan maksan minä, koska lupauduin siihen aikaa sitten. En usko äidilläni edes olevan varaa tuota matkaa maksaa, sillä isäpuoleni sai vasta töitä ja heillä asuu 3 alaikäistä kotona. Ja ovat menossa ulkomaille elokuussa myös, kuulemma ei ole matkaa edes maksettu vielä. Käyttörahat uskon äidin kuitenkin antavan pikkusiskolleni, mutta se menee vähän vaihdossa sen suhteen, että annan about saman summan äidille kun tyttöni menee sinne hoitoon viideksi päiväksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25992451:
et ole ainut, mua on tänään keittänyt kaikki tossa ukossa. mutta eikähän se ole huomenna taas toisin. olo on samanlainen kuin joskus ennen vanhaan ennen kuukautisia
Toivotaan et ois mullakin alkamassa, vois selittää miks kaikki vaan vituttaa niin mielettömästi :D Tosin on se vähän tätä ollutki, tyttö o muutamaan otteeseen vääntäny hellan päälle ja oon onneks haistanu savun enneku o menty ulos, se on tehnyt tuhotöitä täällä niin maan perkuleesti ja onnistuu viä jäämään jumiin kaikkialle tai kaatuileen jatkuvasti o_O Varmaan ihan normaalia ton ikäiseltä, mutta on siinä hermot koetuksella. Ois vaan helpompaa jos mies antais vähän armoo eikä kiusais tälläsillä. Päättäis mitä haluaa ja sitten tehtäis niin.
 

Yhteistyössä