Nyt 2 yötä takana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sumppi xxx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sumppi xxx

Vieras
Omassa huoneessa meidän pikku miehellä (1v.7kk) nimittäin! =)
Äitienpäivänä nappasin pojan sängyn ja kannoin sen pojan huoneeseen. Päikkäriaika kun tuli, katteli poika hiukan ihmeissään et mitäs tää meinaa??? No hyvin nukahti, pientä kitinää.
Mut illalla....suoraa huutoa! Tuntu kauheelta itestä, mut paremmin poika on nyt nukkunu kuin meidän huoneessa. Mä olen itse kans nukkunu kummankin yön pojan huoneessa, mut ens yönä en nuku enää. Katotaan miten käy...

Toivottavasti kestät pojan itkua vielä päri yötä... :o
Meille kun syntyi tyttö maaliskuun lopussa, niin siirsin 13kk ikäisen pojan muutamaa viikkoa ennen omaan huoneeseen. Vähän kitisi, mutta hyvin meni silti.

Meillä poika sai oman huoneen 1,5-vuotiaana. Samalla siirtyi pois pinnasängystä. Taisi kestää pari viikkoa, ennen kuin alkoi nukahtamaan kunnolla. Päiväunille meneminen oli meillä se vaikeampi juttu.

pitää täs kysyä, että kun ootte vaihtunut pinnasängystä tavalliseen, ni oletteko ns. nukuttaneet tyttöä siel huonees ite olemal vai ootteko lähteny olohuoneesee?

Kun itseäin mietityttää se tavalliseen sänkyyn vaihtuminen, ku meillä neiti nukahtaa pinnasänkyyn, ettei olla jääty kertaakaan huoneeseen, eli miten käy kun vaihdetaan toiseen sänkyyn?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2005 klo 20:14 Red Dragon kirjoitti:
pitää täs kysyä, että kun ootte vaihtunut pinnasängystä tavalliseen, ni oletteko ns. nukuttaneet tyttöä siel huonees ite olemal vai ootteko lähteny olohuoneesee?

Kun itseäin mietityttää se tavalliseen sänkyyn vaihtuminen, ku meillä neiti nukahtaa pinnasänkyyn, ettei olla jääty kertaakaan huoneeseen, eli miten käy kun vaihdetaan toiseen sänkyyn?

Teillä siis nukkunut omassa huoneessa pinnasängyssä? Varmasti helpompaa teillä siis. :) Ei tule kahta muutosta samalla kerralla. Tai kolmea, kuten meillä kun oli vielä uusi kotikin, johon poitsun piti tottua.

Aluksi olin samassa huoneessa, makasin vieressä. Kyllä se ensin auttoikin, mutta sitten poika alkoi äksyilemään. Menin pois huoneesta ja poika nukahti heti. Eli ilmeisesti äksyilemällä ilmoitti, ettei äitiä enää tarvittu samaan huoneeseen. :D Nyt poitsu menee jo itse sänkyyn usein ja jää sinne. Kyllä vielä välillä tulee pois, mutta ymmärtää jo mun tai isänsä ilmeestä, että takasi on mentävä. :) Sitä ihmettelen, ettei poika kai ole tippunut sängystä (kerran saattoi ) vaikka kieriskelee ja kääntyilee unissaan. Vielä on lattialla säkkituoli kaiken varalta vaimentamassa jos tippuu.

Jes! Yö meni oikein hyvin, poika nukkui kuin tukki ja aamulla käpytteli meidän huoneeseen kun heräsi.
Ihana ku saa itsekin nyt nukkua kunnolla..eipä tässä oo nukuttukaan kohta kahteen vuoteen... :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2005 klo 06:47 Viblsp kirjoitti:
\

Teillä siis nukkunut omassa huoneessa pinnasängyssä? Varmasti helpompaa teillä siis. :) Ei tule kahta muutosta samalla kerralla. Tai kolmea, kuten meillä kun oli vielä uusi kotikin, johon poitsun piti tottua.

Aluksi olin samassa huoneessa, makasin vieressä. Kyllä se ensin auttoikin, mutta sitten poika alkoi äksyilemään. Menin pois huoneesta ja poika nukahti heti. Eli ilmeisesti äksyilemällä ilmoitti, ettei äitiä enää tarvittu samaan huoneeseen. :D Nyt poitsu menee jo itse sänkyyn usein ja jää sinne. Kyllä vielä välillä tulee pois, mutta ymmärtää jo mun tai isänsä ilmeestä, että takasi on mentävä. :) Sitä ihmettelen, ettei poika kai ole tippunut sängystä (kerran saattoi ) vaikka kieriskelee ja kääntyilee unissaan. Vielä on lattialla säkkituoli kaiken varalta vaimentamassa jos tippuu.

Siis kaikki ollaan viel samas huonees kylläkin, kun on vain kaksio, eikä olla viel kolmiota saatu, mutta meidän ei oo tarvinnu ku viedä tyttö pinnasänkyyn ja itse nukahtaa. joko heti tai sit leikkii unilelulla vähän aikaa.
Uusi sänky on jo valmiiksi koottuna huoneessa, mutta en oo viel siirtänyt ku tytölle tuli flunssa, mutta ehkä tänä yönä.. en tiedä viel.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2005 klo 09:41 Red Dragon kirjoitti:
\
\

Siis kaikki ollaan viel samas huonees kylläkin, kun on vain kaksio, eikä olla viel kolmiota saatu, mutta meidän ei oo tarvinnu ku viedä tyttö pinnasänkyyn ja itse nukahtaa. joko heti tai sit leikkii unilelulla vähän aikaa.
Uusi sänky on jo valmiiksi koottuna huoneessa, mutta en oo viel siirtänyt ku tytölle tuli flunssa, mutta ehkä tänä yönä.. en tiedä viel.

Juuh, kannattaa tehdä tilanteen mukaan, eli jos ensin kaipaa seuraa, niin olla turvana ja mallina, että siinä nukutaan. Itse pidin silmät kiinni ja välillä vain vilkaisin vaivihkaa. :) Ja jos/kun tyttösi tulee sieltä sängystä pois kun nukkua pitäisi, niin ilman sen suurempaa haloota takaisin vain. =) Meillä tavalliseen sänkyyn siirto onnistui paremmin kuin uskottiinkaan... Tosin muuton yhteydessä jätettiin pinnasänky vanhalle paikkakunnalle (on toki tallessa vielä) kun ei mahtunut muuttokuormaan. :D Että oli pakkokin saada se homma toimimaan. =) Pari ekaa yötä tosin nukkui meidän välissä että tottui uuteen kotiin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2005 klo 09:37 Sumppi xxx kirjoitti:
Jes! Yö meni oikein hyvin, poika nukkui kuin tukki ja aamulla käpytteli meidän huoneeseen kun heräsi.
Ihana ku saa itsekin nyt nukkua kunnolla..eipä tässä oo nukuttukaan kohta kahteen vuoteen... :D

Eikö ole suloista kun poika nousee ite ylös? :D Musta se on aina yhtä hassua, kun lastenhuoneen ovi aukeaa ja pikkumies tulee sieltä joskus jopa hyvällä tuulella pois. :whistle:

Pitkästä aikaa täälläkin, tuli oltua kolmisen viikkoa ilman konetta, mutta asiaan.

Meillä pikku mies sai oman huoneen 6kk kun muutettiin isompaan asuntoon. Tottakai yöt oli risaisia ja syötiinkin vielä öisin, mutta kaikki muuten mennyt todella hyvin.
Nyt pitäisi sitten alkaa siirtyä tavalliseen sänkyyn, iiiks ja mitähän siitäkin tulee. Ukkeli pyörii ja kolisee unissaan sängyssään vaikka kuinka paljon vielä. Mutta paras kuitenkin kohta yrittää sängyn vaihtoa. Ettei tule hoppu sitten kun kakkonen syntyy, hyvissä ajoin olisi kuitenkin tarkoitus. Meidän ukkeli siis kohta 1,5-vuotias. :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2005 klo 09:49 Viblsp kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2005 klo 09:41 Red Dragon kirjoitti:
\
\

Juuh, kannattaa tehdä tilanteen mukaan, eli jos ensin kaipaa seuraa, niin olla turvana ja mallina, että siinä nukutaan. Itse pidin silmät kiinni ja välillä vain vilkaisin vaivihkaa. :) Ja jos/kun tyttösi tulee sieltä sängystä pois kun nukkua pitäisi, niin ilman sen suurempaa haloota takaisin vain. =) Meillä tavalliseen sänkyyn siirto onnistui paremmin kuin uskottiinkaan... Tosin muuton yhteydessä jätettiin pinnasänky vanhalle paikkakunnalle (on toki tallessa vielä) kun ei mahtunut muuttokuormaan. :D Että oli pakkokin saada se homma toimimaan. =) Pari ekaa yötä tosin nukkui meidän välissä että tottui uuteen kotiin.

Toivotaan parasta, että tyttö nopiaan oppii uuteen sänkyyn. On se siel käyny jo leikkimäs ja hyvin tyttö tulee sielt alas. Kuten tulee myös sohvaltakin. Ja kaikkialta minne tyttö kiipeääkin,vaikka viel ei osaa kävellä.
No, jos oppii hyvin nukkuu jo nyt uudes sängys, ni eipähän tarviis sit siihen opetel kun saadaan isompi asunto. niin, sitten kun saadaan..

Yhteistyössä