nykyisten suositusten mukaan ...(possuasiaa)

Hemmetin Raivostuttavaa

Aktiivinen jäsen
12.02.2008
1 133
0
36
ei edes riskiryhmiä testata onko possutautia vai ei paitsi jos on vahva epäilys siitä.
Jouduin tänään lääkärissä käymään ja lääkäri sanoi mulle ett voi olla lievä sikainfluenssa. Mä sitten kysyin voinko saada labralähetteen että olisi kiva saada selville onko tää possua vai ei. Mutta lääkäripä sanoi ettei semmosia testejä ole.
Ketun peet, mä kuulun riskiryhmään astmani ja lääkitykseni takia ja kävin sit sairaanhoitajalla kysymässä että näinkö tää menee? Niin hän sanoi ettei riskiryhmiä testata ellei ole vakavaa epäilystä.

Kivahan se nyt tässä sitten on olla ja miettiä onko sitä vai eikö, kivaa varsinkin kun tietää että niitä ihmisiä kuolee tähän tautiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Hemmetin Raivostuttavaa:
ei edes riskiryhmiä testata onko possutautia vai ei paitsi jos on vahva epäilys siitä.
Jouduin tänään lääkärissä käymään ja lääkäri sanoi mulle ett voi olla lievä sikainfluenssa. Mä sitten kysyin voinko saada labralähetteen että olisi kiva saada selville onko tää possua vai ei. Mutta lääkäripä sanoi ettei semmosia testejä ole.
Ketun peet, mä kuulun riskiryhmään astmani ja lääkitykseni takia ja kävin sit sairaanhoitajalla kysymässä että näinkö tää menee? Niin hän sanoi ettei riskiryhmiä testata ellei ole vakavaa epäilystä.

Kivahan se nyt tässä sitten on olla ja miettiä onko sitä vai eikö, kivaa varsinkin kun tietää että niitä ihmisiä kuolee tähän tautiin.

ei kai silä ole mitään merkitystä onko se possua vai jos oireet ei oo tuon pahemmat.

Alkuperäinen kirjoittaja Hemmetin Raivostuttavaa:

Mihin tarvitset tietoa, että onko se tavallista flunssaa vai jotain muuta? Olipa tauti mikä tahansa, osaat varmaan hakeutua hoitoon jos olo sitä vaatii.

Samasta syystä riskiryhmään kuuluvana ei myöskään mua ole testattu. Oireet kuulemma vahvasti viittasi influenssaan, kumpaan, sitä ei osattu sanoa. Mutta ei siis puhettakaan testistä.

mähän hakeuduin hoitoon, olo on paska tällä hetkellä. Ja oma lääkäri vain sanoi että kyseisiä testejä ei edes tehdä, että mitä hittoa?! Ihan oikeasti. Ja jos mulla sattuis olemaan tuo tauti niin kyl mä sen lääkityksen haluan. Mun valkosolu määräni on alhainen, kai se on normaalia pelätä eikö vain?

Yhteistyössä