Nykyisin naiset ja lapset ovat lihavia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PiXX
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PiXX

Jäsen
08.03.2013
783
0
16
Käyn joka viikko uimahallissa (mikä mainio paikka kytätä kanssaeläjää!) ja huomaan että naiset, nuoret tytöt ja lapset ovat lihavia tai pulleita. Itse kehittämä hututuntumatilasto on että puolet lapsista on lihavia tai pulleita ja loput hoikkia/normaaleja. Naisista ja nuorista tytöistä (teineistä) noin joka toinen on lihava/sillä ja rajalla.. Kun taas miehet on pääosin hoikkia tai jopa lihaksikkaita?? Niin, mistähän tällainen johtuu että naiset ja lapset lihovat mutta miehet ei? Eikä tarvii kommentoida että kaikki ei ole lihavia ja on miehiäkin jotka on lihavia, tietysti on ja ei ole.. :p

"Suomalaisista aikuisista miehistä normaalipainon ylittää kaksi kolmasosaa ja naisista runsas puolet. Vähintään merkittävästi lihavia (painoindeksi vähintään 30 eli 12–15 kilon ylipaino) sekä miehistä että naisista on kaksi kymmenestä. Teini-ikäisistä ylipainoisia on noin 15 – 20 %. Vuonna 2000 lihavia miehiä oli 70 prosenttia ja naisia 30 prosenttia enemmän kuin vuonna 1980. Samassa ajassa nuorten lihavuuden määrä on 2–3-kertaistunut. Lihavuuden lisääntyminen on kaikkialla maailmassa suuri kansanterveyden ongelma."

Lihavuus :: Terveyskirjasto

Eli ilmeisesti uinti/vesijuoksu ei ole lihavien miesten harrastus.

Ehkä sun tilastossa naisille on määritelty liian alhainen normaalipaino. Kyllä mä näen päivittäin kadulla tosi paljon lihavia miehiä, enemmän kuin lihavia naisia. Toisaalta näen myös normaalipainoisia miehiä, ja olen huomannut lehdistä yms. että normaalipainoisinakin pidetyillä miehillä saa aina olla enemmän rasvaa kuin "normaalipainoisilla" naisilla.

No jos katsoo vaikka meidän päiväkotia, en ole törmännyt yhteenkään lihavaan lapseen. Päivähoitajista moni kyllä on.

Olen myös itse hoikka.

Ja mitä nyt uimarannalla kesällä olin, niin katse kyllä suuntautuu lihaviin lapsiin, mutta jos lapsia oli vaikka 10, oli enintään kaksi lihavaa. Äidit yhtälailla lihavia kun miehet.

[QUOTE="vieras";28903192]Ehkä siitä, että lihavat miehet eivät käy uimassa :)[/QUOTE]

Tuli sama mieleen, että oikein plösöt äijät eivät viiti mennä uimaan. No, olen kyllä nähnyt uikkareissa monenkokoista ihmistä ja uiminen on oikein hyvä kuntoilumuoto ylipainoisille nivelystävällisyytensä takia. Uimaan vaan kaikki nyt, kun järvivedet alkavat jäähtyä! Itse olen lihava aivan suoraan sanottuna ja lapseni 7 v normaalirakenteinen tyttö, joka urheilee vaikka mitä.

Yhteistyössä