Nykyinen tietokone taitaa vedellä viimeisiä, seuraava kone pöytäkone vai kannettava?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Iina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"Iina"

Vieras
Nykyään käytettynä saatu useamman vuoden vanhempi pöytäkone. Näyttö, näppis ja hiiri täysin toimivia.

Mietin, että ostanko uuden pöytäkoneen vai vaihdanko kannettavaan. Kannettavan kanssa ei toki olisi niin sidottu tähän pöytään kun on koneella. Mutta kertokaa tyhmälle, että saako kannettavaan liitettyä monitoimilaitteen? Onko kannettava muistiltaan pienempi kuin pöytäkone?

Täällä ei myydä koneita missään ja ajattelin tilata netin kautta. Katselin anttilan kuvastoa, mutta esim. kannettavien merkit aivan outoja mulle. En mä noista pahemmin ymmärrä. Olikohan joku Asus-merkkinen ainakin joku.

Olisin laittanut linkkiä anttilan nettisivuille, mutta sivut ei toimi juuri nyt.

saat toki kytkettyä kannettavaan ihan samat laitteet kuin tvalliseen koneeseenkin. voithan käyttää sen kannettavan kanssa niitä vanhaa hiirtä, näppäimistöä ja näyttöä jos et halua käyttää sitä kannettavana..

kannettavien käyttöikä on vähän lyhyempi kai kuin pöytäkoneiden, kuumenevat käytössä enemmän ja liikutellessa osat hajoilee.. kannattaa siis huolehtia että on varakopiot valokuvista ja muista tärkeistä tiedoista, niinkuin tietysti pöytäkoneen kanssakin on oltava.

meillä on ollu viime vuodet acer-merkkisiä läppäreitä ja oon ollu kyllä tytyväinen, pikkuvikojahan näissä on mutta niin on kaikissa halvoissa malleissa. sinänsä tuohon asukseen ei varmaan juurikaan oo eroa.

jos tarkotus on lähinnä surffata netissä, katsoa valokuvia yms niin kovin kummosia ominaisuuksia et koneelta tarvitse, kovin kallista siis ei kannata ostaa. jos taas haluaa pelata jotain isompia pelejä niin tilanne on toinen.

verkkokauppa.com on hyvä paikka mistä voi eri koneita katsella. vertaa.fi voi sitten tarkistaa mistä sen koneen saa halvimmalla.

Oot ostamassa tietokonetta ja katselet Anttilan kuvastoa?!?

Kyllä sulla siinä vanhassa koneessa Google toimii. Kirjoitapa sinne vaikka:

läppäri vai pöytäkone

[QUOTE="muurahainen";25876333]Oot ostamassa tietokonetta ja katselet Anttilan kuvastoa?!?

Kyllä sulla siinä vanhassa koneessa Google toimii. Kirjoitapa sinne vaikka:

läppäri vai pöytäkone[/QUOTE]

Väitinkö, että juuri sieltä aion tilata? Katselin kuvastoa ja mietin noita läppäreitä kun merkit vaikuttaa niin oudoilta.

Minä liputan läppärin puolesta. Juuri pari viikkoa sitten ostin kaksi läppäriä. Oma vanha HP:ni alkoi jo lahoamaan sieltä ja täältä ja vaimo alkoi jo kypsymään miniläppäriinsä. Itselleni ostin 17-tuumaisella näytöllä olevan Sony Vaion ja vaimolle Asuksen perusläppärin.

Valokuvat synkronoidaan aina molemmille koneille ja lisäksi teratavun verkkolevylle joka on kaikkien kodin tietokoneiden käytettävissä. Monitoimitulostin on langaton eli voi tulostella vaikka olkkarin sohvalta työhuoneessa olevalle tulostimelle.

Pöytäkoneena on vain takkahuoneessa oleva pienten lasten käytössä oleva kone. Tokaluokkalaisellakin on läppäri.

Mietin sitäkin, että jos itselle ostaisin läppärin niin lapsi saisi tämän vanhan kunhan olen vain siirtänyt kuvat ja musiikin pois. Ja muutenkin tyhjentänyt konetta. Jos kone kestäisi vielä sen verran, että 9v. tyttö sillä pelaa netissä silloin tällöin.

Mihin käyttöön? Kirjoitatko miten paljon? Minulla on työkoneena läppäri johon on liitetty ulkoinen näyttö, näppis ja hiiri toimistossa, mutta voin silti ottaa sen matkaan tarvittaessa. Pad-koneet voi olla yksi vaihtoehto, jos käyttö on lähinnä netissä oloa ja sähköpostin hoitoa.

[QUOTE="vieras";25876556]Mihin käyttöön? Kirjoitatko miten paljon? Minulla on työkoneena läppäri johon on liitetty ulkoinen näyttö, näppis ja hiiri toimistossa, mutta voin silti ottaa sen matkaan tarvittaessa. Pad-koneet voi olla yksi vaihtoehto, jos käyttö on lähinnä netissä oloa ja sähköpostin hoitoa.[/QUOTE]

Koulutehtäviä kirjoitan jonkun verran ja sitten omaksi ilokseni. Tekstit tallennan aina muistitikuille.

Tietysti kannettava, pöytäkoneet on muinaishistoriaa. Sisustuksellisestikin helpompi ratkaisu. Osta sellainen, jossa vähän isompi ruutu, läppäreitäkinhän on eri kokoisia.

[QUOTE="eeeee";25876693]Tietysti kannettava, pöytäkoneet on muinaishistoriaa. Sisustuksellisestikin helpompi ratkaisu. Osta sellainen, jossa vähän isompi ruutu, läppäreitäkinhän on eri kokoisia.[/QUOTE]

Entäpä vaikka asuksen eee box taikka eeetop? Vaihtoehtoja on nykyään laidasta laitaan eikä läppäriä kannata ottaa ellei nimenomaan tarvitse siirrettävyyttä.

[QUOTE="eeeee";25876693]Tietysti kannettava, pöytäkoneet on muinaishistoriaa. Sisustuksellisestikin helpompi ratkaisu. Osta sellainen, jossa vähän isompi ruutu, läppäreitäkinhän on eri kokoisia.[/QUOTE] kyllä nykykoneet vie vähän tilaa ja ovat todella pieniä, eivät käytännössä vie paljoa enemmän tilaa kuin taviskonekaan. meidän pojilla on pikkuise tkkoneet, tää "aikusiten kone " onkin tällainen iso ja painava ja ruma. Oikeasti pöytäkoneet kestävät kauemmin, kannettaiven ikä on noin 3 vuotta sit on jo vaihdettava uuteen

[QUOTE="a p";25876633]Koulutehtäviä kirjoitan jonkun verran ja sitten omaksi ilokseni. Tekstit tallennan aina muistitikuille.[/QUOTE]

Sitten voit valita melkein minkä vain. Jopa iPad erillisen näppäimistön kera voisi riittää. Käy vaikka katsomassa verkkokauppa.comin sivuilta tarjontaa.

Ominaisuuksissa on merkittävä ero, jos koneesta hajoaa esimerkiksi emolevy.

Emolevy rikki kannettavassa: Korjausarvio: 800 euroa.
Emolevy rikki pöytäkoneessa: Korjausarvio: 50-150 euroa.

Pöytäkone on kestävämpi ja korjaaminen maksaa paljon vähemmän. Kannettavasta jos hajoaa jotain muuta kuin muisti tai kovalevy, niin korjaaminen on kalliimpaa, kuin ostaa uusi kannettava. Lisäksi pöytäkone on myös kannettavaa suorituskykyisempi.

Mulla on MSI:n pelikannettava enkä ikinä vaihtaisi pois! Ennen on ollut Hp:n läppäreitä, ne on ollut hintaansa nähden myös ihan ok-koneita mutta lähes vuoden päästä joutuneet huoltoon.
Mutta se on vähän mitä tarvitsee ja mihin käyttöön. Mä tarvitsin tehokasta konetta ja tällä onnistuu työt plus pelaaminen ja valaistu näppäimistö on iso apu ja luksusta. Lisäks tuuletinmahdollisuus jolla saa tehokkaasti viilennettyä ja on hiljainen verrattuna ukon Aceriin joka pitää ääntä kuin mikäkin saamarin puhisija!

Yhteistyössä