Nykyajan tinder-ja deittailukulttuuri tuntuu näin sivullisesta ahdistavalta

Sori sinkut, jos sohaisen jotain kipeätä kohtaa teillä.
Mut ihmettelen sitä, miten monet pysyy nykyisin seuranhaussa järjissään.

Ensinnäkin mun Tinder-profiili näyttäisi ihan porsaalta ja äijät swaippaisi mun ohi heti. Olen livenä (takuulla!) paremman näköinen kuin kuvissa, tai sit mun pitäis käyttää Tinder-kuvassa jotain yösumu-nimistä filtteriä.

No entäs treffit. Äijällä ois kierroksessa 10 muutakin muijaa jonossa deiteille ja vertailisi mua mielessään. Sit se ghostaisi mut oudosti eli häipyis johonki huitsiin kaikessa hiljaisuudessa.
Ai niin, instatili pitäs olla täynnä "live, love laughia tai "nöyrän kiitollinen tämänkin vihreä tee -bowlin äärellä".

Entäs seksi. Voi pupun pallit sentään. Äijä miettis olenko yhtä tiukka kuin se eilinen fitness-pimu Jannica-Vanessa ja sit ainoana ilonaan vonkais lopuks kakkosta ja kolmosta, kun oisin sille kuitenki täys pettymys.

No miks mä näitä mietin kun mulla on mies ja ihana sellainen (ja uskovien seuranhaku on rauhallisempaa). Mietin vaan joskus, että jonain päivänä tuo saa jonku sydärin kuitenki ja jään leskeksi. Tuo ei oo enää nuori.
Mutta toisaalta en heti varmasti ketään haluiskaan hänen jälkeensä vaan olisin yksin.

Eli tarkoitus ei ole rivien välistä kehuskella siviilisäädylläni vaan herättää keskustelua...

Mut se on lohdullista, että olisin täs vuosi-pari sitten saanut ainaki 1-2 tuttua äijää jos olisin halunnu.
Silloin kun toisen tuntee jo valmiiksi, niin kilpailutusajatus ja ulkoiset kriteerit ilmeisesti häviää äijien mielestä.
 
Viimeksi muokattu:
Ois se kyl...mullaki ois varmaan jonku kerrotun ahkeraliisan kuva Tinderissä kun en kehtais omaa kuvaani näyttää. :eek: Hiljaista ois kun äijät ei jaksais loputtomiin swaipata mun kukkapenkkiä. :ROFLMAO:
Sit taas kaupungilla menen ihan hyvällä itsetunnolla.
 
No emmää saalistaan kyllä ala:eek:, mä oon saalistettava:devil:
Mut jos hyvin käy niin ei löydetä oravarouvaa siitä tilanteesta:giggle:
Mä oon semmonen että en saalista, mut höpöttelen iloisesti kaikille äijille ties mitä, ja jossain vaiheessa huomaan että äijä katsoo mua eri tavalla...sit pitääki kiireesti himmailla.

Juu, toivotaan kurreparille monta yhteistä vuotta. :)
 
vierailija
Naiset ovat nimenomaan sen kehityksen suuria voittajia, että parinmuodostus on siirtynyt lähes täysin Tinderiin. Naiset saavat Tinderissä valtavan paljon enemmän huomiota miehiltä kuin mitä miehet naisilta, ja pääsevät valitsemaan isosta joukosta miestarjokkaita sen parhaan päältä. Tämä koskee siis ihan tavallisiakin naisia.

Tavalliset miehet ja varsinkin alemman tason miehet sen sijaan jäävät rannalle ruikuttamaan, kun naisilla ei ole mitään syytä huomioida heitä, kun nainen saa paremmankin miehen. Tämä on synnyttänyt aina vaan kasvavan "kílttimiesten" ja vastaavien luokan joka ei pysty muuta kuin purkamaan pettymystään ja katkeruuttaan tilanteen suhteen.
 
Naiset ovat nimenomaan sen kehityksen suuria voittajia, että parinmuodostus on siirtynyt lähes täysin Tinderiin. Naiset saavat Tinderissä valtavan paljon enemmän huomiota miehiltä kuin mitä miehet naisilta, ja pääsevät valitsemaan isosta joukosta miestarjokkaita sen parhaan päältä. Tämä koskee siis ihan tavallisiakin naisia.

Tavalliset miehet ja varsinkin alemman tason miehet sen sijaan jäävät rannalle ruikuttamaan, kun naisilla ei ole mitään syytä huomioida heitä, kun nainen saa paremmankin miehen. Tämä on synnyttänyt aina vaan kasvavan "kílttimiesten" ja vastaavien luokan joka ei pysty muuta kuin purkamaan pettymystään ja katkeruuttaan tilanteen suhteen.
Olet varmaan oikeassa. Ja tuota naisten kuningatarasemaa on ollut jo ennen Tinderiä; en ymmärrä miten miesten itsetunto kestää toistuvia aloitteentekemisiä ilman vastakaikua: esim.baarissa naiset osaavat olla hyvin ivallisia.

Mut naisillakin kuulemma ikä tulee Tinderissä sen sijaan vastaan. Miehetkin osaavat olla valikoivia, ja ottavat mieluummin sen 30-v.herkkupepun kuin laatikonmuotoisen 55 v. Pirjon. Naisiin kohdistuu kovat ikä-ja ulkonäköpaineet ja yli 40-v.on jo menetetty tapaus miesten mielestä.
 
Viimeksi muokattu:
Naiset ovat nimenomaan sen kehityksen suuria voittajia, että parinmuodostus on siirtynyt lähes täysin Tinderiin. Naiset saavat Tinderissä valtavan paljon enemmän huomiota miehiltä kuin mitä miehet naisilta, ja pääsevät valitsemaan isosta joukosta miestarjokkaita sen parhaan päältä. Tämä koskee siis ihan tavallisiakin naisia.

Tavalliset miehet ja varsinkin alemman tason miehet sen sijaan jäävät rannalle ruikuttamaan, kun naisilla ei ole mitään syytä huomioida heitä, kun nainen saa paremmankin miehen. Tämä on synnyttänyt aina vaan kasvavan "kílttimiesten" ja vastaavien luokan joka ei pysty muuta kuin purkamaan pettymystään ja katkeruuttaan tilanteen suhteen.
No mut teille tavallisille ja "alemman tason" miehille saattais löytyä täältä maanpinnalta meidän kaltaisia perinteisiä naisia jotka ei olla feminismin, itsekkyyden ja pinnallisuuden saastuttamia, ja jotka kierretään tinderit ja muut ihmismielen saastuttajat kaukaa. Mun mielestä paras olisi boikotoida koko tinderiä.
Pinnalliset ja yksinkertaiset pysyköön omissa piireissään.

No joo, mä oon ehkä väärä ihminen sikäli paasaan kun olen itse naimisissa mutta on mulla muutama samanhenkinen tinderiä kavahtava sinkkuystävä.
 
  • Rakkaus
Reactions: Echo
vierailija
Ja ihmettelen miksi kun hän pyytää tustustua niin hän ensimmäiseksi pyytää sänkyyn viereen, hieromaan ja pesemään selkääni, saako halata jne...vaikka en ole edes valmis ensimmäiseksi sänkyyn jne...huoh
 
Olet varmaan oikeassa. Ja tuota naisten kuningatarasemaa on ollut jo ennen Tinderiä; en ymmärrä miten miesten itsetunto kestää toistuvia aloitteentekemisiä ilman vastakaikua: esim.baarissa naiset osaavat olla hyvin ivallisia.

Mut naisillakin kuulemma ikä tulee Tinderissä sen sijaan vastaan. Miehetkin osaavat olla valikoivia, ja ottavat mieluummin sen 30-v.herkkupepun kuin laatikonmuotoisen 55 v. Pirjon. Naisiin kohdistuu kovat ikä-ja ulkonäköpaineet ja yli 40-v.on jo menetetty tapaus miesten mielestä.
Kovat ikä- ja ulkonäköpaineet keiden suhteen? Taistelevatko ne tädit edelleen nuorista miehistä nuorten naisten kanssa vai ovatko sedät niin kuumaa hottia nuorten naisten keskuudessa, että tädit jäävät ilman setiä?
 
No mut teille tavallisille ja "alemman tason" miehille saattais löytyä täältä maanpinnalta meidän kaltaisia perinteisiä naisia jotka ei olla feminismin, itsekkyyden ja pinnallisuuden saastuttamia, ja jotka kierretään tinderit ja muut ihmismielen saastuttajat kaukaa. Mun mielestä paras olisi boikotoida koko tinderiä.
Pinnalliset ja yksinkertaiset pysyköön omissa piireissään.

No joo, mä oon ehkä väärä ihminen sikäli paasaan kun olen itse naimisissa mutta on mulla muutama samanhenkinen tinderiä kavahtava sinkkuystävä.
Et ole kumminkaan minua normiduunaria ehdottanut sinkkuystäville. Täällä ollaan valmiina vuosisadan rakkaustarinaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Ei sitä koskaan tiedä, koska itse on ns vapailla markkinoilla. olen nyt ollut suhteessa tällä hetkellä n 13 v. ja on näitä eroja ollut menneisyydessä.
Minulla on sinkkuystävä, on tosi hyvässä kuosissa, nätit kasvot,ikää on toki tullut. kertoi kokemuksistaan, Tinder on auttamattomasti vain nuorten juttu, tarjolla on nuoria miehiä ja seksiä toki saisi tod.näk. paljon ja vanhemmat miehet eivät oikein ilm. nappaa. On käyttänyt ulkomailla myös ja silloin tarjonta on ilmeisesti aikalailla laidasta laitaan ja varteenotettaviakin, on ilmeisesti käyttäjiä myös paljon enemmän kuin Suomessa.
Itse ehken Tinderiin menisi, vaanystävien kautta tutustuisin uusiin ihmisiin tai ihan perinteisesti pubissa niin kuin nämä aiemmatkin miehet ovat löytyneet. Näkee ihan heti mitä on ns tyrkyllä, toimiiko kemiat vai ei. Ei toki kannata olla humalassa ja noukkia ihan mitä vaan matkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Ei sitä koskaan tiedä, koska itse on ns vapailla markkinoilla. olen nyt ollut suhteessa tällä hetkellä n 13 v. ja on näitä eroja ollut menneisyydessä.
Minulla on sinkkuystävä, on tosi hyvässä kuosissa, nätit kasvot,ikää on toki tullut. kertoi kokemuksistaan, Tinder on auttamattomasti vain nuorten juttu, tarjolla on nuoria miehiä ja seksiä toki saisi tod.näk. paljon ja vanhemmat miehet eivät oikein ilm. nappaa. On käyttänyt ulkomailla myös ja silloin tarjonta on ilmeisesti aikalailla laidasta laitaan ja varteenotettaviakin, on ilmeisesti käyttäjiä myös paljon enemmän kuin Suomessa.
Itse ehken Tinderiin menisi, vaanystävien kautta tutustuisin uusiin ihmisiin tai ihan perinteisesti pubissa niin kuin nämä aiemmatkin miehet ovat löytyneet. Näkee ihan heti mitä on ns tyrkyllä, toimiiko kemiat vai ei. Ei toki kannata olla humalassa ja noukkia ihan mitä vaan matkaan.

Nyt kun luin tekstiäni. Apua.. siis 13 v. sitten.. On varmaankin todellakin parinmuodostusjutut muuttuneet vuosien myötä, ehkä sittenkin netti on se juttu nykyisin eikä mikään tavallinen pubi.
 
vierailija
Kuule @Echo !
Samoja olen minäkin miettinyt. Etenkin kun hiljan tosiaan tuttavan 23vuotinen liitto hajosi ilman riitoja, sitä kummasti muistaa että mikään ei ole ikuista, ja mikään ei ole niin varma kuin epävarma.
Mutta kun on kuunnellut noita kaikkia tinder tarinoita niin Voi hyvää päivää!

Mä olen niin konservatiivinen ettei minusta olisi siihen. Että mies pitäisi valita kuin kuvastosta, mä sitä paitsi vihaan olla valokuvissa, joten joku perhosen tai kukkasen kuva ei ehkä olis kovin houkutteleva. Ja toisaalta jos joku ottaisikin yhteyttä, niin skippaisin sen heti kun aattelisin et sillä on pahat mielessä. Joten no thanks. Mieluummin ikisinkku.

Perinteisellä mentäis eli tuttavien kautta deittaillen tai sit suoraan vaan treffejä kiinnostavalle ehdotellen. Toisaalta mä oon luvannut ilmottaa täällä palstallakin kosiskelijoille jos sinkkuunnun että tiedä vaikka kattosin löytyiskö palstasulho
Täällä ois yksi ♥ 21 v hääpäivänä pantiin eropaperit vireille, eikö ookin hyvät huumorintajut? :D
 
  • Tykkää
Reactions: Ellimaar

Yhteistyössä