Nykyajan kasvatus siis kamalaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Itse onnellinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Itse onnellinen

Vieras
Pakko omistaa 1000? vaunut, korkeasti koulutettu, 40v, merkkivaatteet niin lapsella kuin vanhemmilla, muskari, imetystä 1-vuotiaaksi mielellään täysimetys 6kk ym ym.
Hohhoijakkaa, tätähän se on. Jos ei mene tämän nykyajan kaavan mukaan, niin olet huono äiti tai isä. Puistoissa syrjitään jos poikkeat näistä. Niin ja farmari auto sekä koira pitää myös olla. Yksinhuoltajat ovat eri kastia, vaikka mies olis mikä niin kulissiliitto täytyy säilyttää.

Onko kaikilla tosiaan näin? Silti tuntuu että vanhemmilla ja lapsilla on aina vain pahempi olla. Aina vaan nuoremmat ja nuoremmat hilluu yksin iltaisin kylillä, miksi vanhemmat eivät jaksa välittää? Päällisin puolin pitää olla joka paikassa niin täydellistä, mutta tosi asia on toista :(

jaa, ei mulla vaan mitään tommosia paineta oo ollu, eikä tuu. enkä sorsi ketään vaunujen perusteella. onko huonot itsetunnot vanhemmilla vai luettu liikaa kaksplussaa?

Meillä ikivanhat perintövaunut, jotka kalisee ja kolisee ja vinkuu, lasta ei imetetty kauaa, merkkivaatteita ei oo nähtykään, kirpparilta ostetaan aika paljon. Myönnän, että muskarissa käydään :) Farkku ja koiriakin löytyy. Ikää ei oo noin paljon, eikä olla niin korkeasti koulutettujakaan.

Mutta siis tosissaan nyt:

Samaa mieltä olen minäkin tuosta, että samalla kun vanhemmat kahmivat mainetta ja mammonaa ilokseen, ovat lapset ja nuoret yhä yksinäisempiä ja voivat huonommin. Mielestäni lapsi ei muuta niin paljon kaipaakaan kuin yhdessäoloa äidin ja isän kanssa. Harrastukset ja raha ei sitä korvaa.

Meillä pitää paikkansa vain tuo pyrkimys 6kk täysimetykseen ja farmariauto :D Ja me kyllä voidaan hyvin, paitsi nyttämä viimesillään raskaana olo ottaa hermoon.

Mutta onhan kasvatus paljon muutakin kuin nämä asia.

Alkuperäinen kirjoittaja Itse onnellinen:
Pakko omistaa 1000? vaunut, korkeasti koulutettu, 40v, merkkivaatteet niin lapsella kuin vanhemmilla, muskari, imetystä 1-vuotiaaksi mielellään täysimetys 6kk ym ym.
Hohhoijakkaa, tätähän se on. Jos ei mene tämän nykyajan kaavan mukaan, niin olet huono äiti tai isä. Puistoissa syrjitään jos poikkeat näistä. Niin ja farmari auto sekä koira pitää myös olla. Yksinhuoltajat ovat eri kastia, vaikka mies olis mikä niin kulissiliitto täytyy säilyttää.

Onko kaikilla tosiaan näin? Silti tuntuu että vanhemmilla ja lapsilla on aina vain pahempi olla. Aina vaan nuoremmat ja nuoremmat hilluu yksin iltaisin kylillä, miksi vanhemmat eivät jaksa välittää? Päällisin puolin pitää olla joka paikassa niin täydellistä, mutta tosi asia on toista :(

Mitä tarkoitat? 40v?

No mä ainakin mielestäni pystyn huolehtimaan lapsistani paremmin, kun ei aika kulu mieheen :D
Kuopuksella oli kyllä Brion tuliterät vaunut :whistle:
Vaatteet on luokkaa H&M, Lindex, Seppälä.. Jopa 1 Reiman haalari.

Minusta tuo imetyssuositus on vähän eri asia kuin ulkoinen materia. Eiköhän se ole ihan lapsen parhaaksi. muskari voi olla molemmista kivaa, koira perheenjäsen ja koulutustakin on ihmisella nykymaailmassa hyvä olla, niin saa parempia työpaikkoja, toimeentulon ja sisältöä elämäänsä. Ulkoisista mittareista tai muiden mielipiteistä en juuri perusta, eikä perusta lapsikaan. Lapsella voi olla ihan hyvä olla ja jopa parempi olla, vaikka materiaa olisi ympärillä vähemmän, jos vain perustarpeet huomioidaan, välitetään, pidetään huolta, annetaan rakkautta ja rajoja. Tulevaisuutta ajatellen turhaa kulutusta pitäisi karsia ja panostaa ekologisuuteen eikä kilpavarusteluun autojen, neliöiden, merkkivaatteiden ym. suhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja airiin:
jaa, ei mulla vaan mitään tommosia paineta oo ollu, eikä tuu. enkä sorsi ketään vaunujen perusteella. onko huonot itsetunnot vanhemmilla vai luettu liikaa kaksplussaa?

Ei mullakaan tuu paineita, vaikka KaksPlussan palsta tietää miten täydellistä vanhemmuutta suoritetaan. Mä osaan olla ihminen ja turvallinen aikuinen lapsilleni. Kaikesta krääsästä ja maailman toitotuksista viis.

Ei kaikki todellakaan mene mukaan kulutushysteriaan tai merkkikilpavarusteluun. Jo yleistynyt vastaveto on ekologisuus, kuluttamisen vähentäminen ja vastuullisuus. Silloin saa ennemminkin olla ylpeä valinnoistaan. Mulla ainakin iskisi myötähäpeä, jos joku arvostelisi toisten vaunuja, autoa, vaatteita tms. Se kertoo henkisen maaillman köyhyydestä.

Mulla ei ole koskaan ollut mitään tollasia paineita, huh helpotus! Ihan näillä eväillä on menty eteenpäin, vaatimattomilla eväillä, mutta joka lapsesta on tullut ihan täysipäinen. Mitä muuta sitä vois vaatiakaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Vastavirtaa:
Alkuperäinen kirjoittaja airiin:

Ei mullakaan tuu paineita, vaikka KaksPlussan palsta tietää miten täydellistä vanhemmuutta suoritetaan. Mä osaan olla ihminen ja turvallinen aikuinen lapsilleni. Kaikesta krääsästä ja maailman toitotuksista viis.

Ei kaikki todellakaan mene mukaan kulutushysteriaan tai merkkikilpavarusteluun. Jo yleistynyt vastaveto on ekologisuus, kuluttamisen vähentäminen ja vastuullisuus. Silloin saa ennemminkin olla ylpeä valinnoistaan. Mulla ainakin iskisi myötähäpeä, jos joku arvostelisi toisten vaunuja, autoa, vaatteita tms. Se kertoo henkisen maaillman köyhyydestä.

Alkuperäinen kirjoittaja R:
6kk täysimetykseen on kyllä hyvä pyrkiä ihan lasta ajatellen, vaatteet ym. farmariautot ei edes kuulu samaan kastiin tärkeydessä.

hvyä vanhemmuus ei ole kiinni mistään imettämisestä! näin sanoo vaan ne, jotka eivät muulla voi päteä tai heidän lapsensa ovat vielä niin pieniä. tärkeintä on ruokkia lasta, hoitaa, rakastaa ja laittaa ne rajat. lapsi ei siis saa tehdä perheen päätöksiä vaan ne tekee aikuiset. mutta curling-vanhemmat ei sitä ymmärrä. vaatteet ovat murkuille erittäin tärkeässä roolissa ja auttavat häntä löytämään itsensä ja irroittautumaan vanhemmistaan. joten minusta siihen kannattaa kyllä panostaa, jos ei halua tunnevammaista tehdä omasta lapsestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Vain tuo imetys juttu meillä pitää paikkansa. Mut en kyllä ymmärrä miten nää jutut kasvatukseen liittyy :/

imetys ei liity lapsen kasvatukseen. se on vain yksi ruokkimismuoto eikä tee kenestäkään mestarikasvattajaa.

Alkuperäinen kirjoittaja En mene kaavan mukaan:
Mulla ei ole koskaan ollut mitään tollasia paineita, huh helpotus! Ihan näillä eväillä on menty eteenpäin, vaatimattomilla eväillä, mutta joka lapsesta on tullut ihan täysipäinen. Mitä muuta sitä vois vaatiakaan?

Ja materiaalisesti vaatimattomilla eväillä tai ei niin vaatimattomilla. Pääasia on kuitenkin se mitä pään välistä löytyy. Millaisen henkisen maailman vanhemmat osaavat ja pystyvät lapsilleen antamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Vain tuo imetys juttu meillä pitää paikkansa. Mut en kyllä ymmärrä miten nää jutut kasvatukseen liittyy :/

imetys ei liity lapsen kasvatukseen. se on vain yksi ruokkimismuoto eikä tee kenestäkään mestarikasvattajaa.

Sitähän miekin tarkotin, etten ymmärrä miten nää imetykset, farmariautot yms. liittyy kasvatukseen!

Yhteistyössä