Nuvaring, voiko turvallisesti pitää vielä yhden ylimääräisen viikon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anna-leena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

anna-leena

Vieras
Minä pidän Nuvaringia aina sen kolme viikkoa ja viikon tauko. Nyt lähdössä matkalle ja taukoviikko (ja runsaat menkat) osuvat juuri sille viikolle. Ohjeiden mukaan rengas pitää vaihtaa uuteen jos haluaa siirtää mutta vuotoja voi tulla. Onko kukaan pitänyt rengasta neljä viikkoa? Tuliko vuotoja silloin?

Minä oon muistaakseni pitäny ja juurikin samasta syystä! En tullu raskaaksi että ainakin mun kohdalla piti se ehkäisyteho. Eikös siinä ohjeessa sanota jotain, että 4 viikoksi kestää se ehkäisyteho tms?

Ehkäisyteho riittää 4 viikkoa. Töissä kävi edustaja, joka näytti tutkimustulokset mitatuista hormonitasoista ja 4 viikon kohdalla vielä ehkäisyteho täysin riittävä, 5. viikko jo heikentynyt. :)

Vaikka ei ole suositeltavaa pidentää käyttöä yli kolmen viikon, ehkäisyteho on yhä riittävä, jos NuvaRingia on käytetty enintään 4 viikkoa. Käyttäjä voi pitää viikon tauon ja asettaa sen jälkeen uuden renkaan. Jos NuvaRing on ollut emättimessä yli 4 viikkoa, ehkäisyteho voi olla heikentynyt, ja raskaus on suljettava pois ennen uuden NuvaRing-renkaan asettamista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Mä pidän aina 4 viikkoa!!!

Ok, tuleeko vuotoja neljännellä viikolla?

ei tule. mä pidän 4vkoa, uus rengas, 4vkoa, uus rengas, 4vkoa, uus rengas ja sit tauko! gynen määräys runsaisiin ja kipeisiin menkkoihin, tulee niukkoina ja kivuttomina 3kk välein ;)

Yhteistyössä