Nuvaring ja

• Viestiketjun aloittaja kutina
  • Ensimmäinen viesti
kutina
Minulla on kolmas Nuvaring-rinkula käytössä. Heti aloitettuani Nuvaringin käytön emättimen sisäpinta alkoi hieman kutista. Valkovuotoa ei ole ollut tavallista enempää ja kutina ei ole niin voiamkasta kuin esim. hiivatulehduksessa on ollut. En osaa trkemmin kuvailla kutinaa, mutta tavallaan limakalvoja polttelee tai pistelee. Mitään päällepäin havaittaavaa muutosta en nähnyt. Jännä juttu vielä sinänsä, että tämä kutina/polttelu on enemmän toisella puolella emätintä kuin toisella. Paikka on siten siempien häpyhuulien sisällä ja emättimen aukon sisäpuolella.

Onko muilla Nuvaringin käyttäjillä ollut vastaavia oireita? Voisiko tämä johtua Nuvaringistä? Lääkäriin en ole mennyt, koska pystyn elämään asian kanssa eli kutina ei ole varsinaista kipua ja se tuntuu vain silloin tällöin. Pikkuhousun suojiakaan en käytä kuin kuukautisten yhteydessä tamponin kanssa. Onko neuvoja?

nina
Todennäköisesti kutina johtuu renkaasta, jos sitä ei aikaisemmin ole ilmennyt. Mutta kannattaa odotella vielä, yleensä oireet katoavat vähän ajan kuluessa.
Mitä olet pitänyt renkasta muuten? Onko se ollut luotettava ehkäisykeino? Itselläni alkaa toisen renkaan käyttö ja en ole varma luotanko renkaaseen. Se ei ole mitenkään syvällä, mutta ei tunnu..??Mutta sehän nähdään...

se oli kamalaa
Joo Onneksi Olkoon ap. Käytin myös NuvaRingiä puolisen vuotta. Minullakin oireet alkoivay kuvaamallisi tavalla.. Ja pikkuhiljaa siitä kehkeytyi helvetinmoinen tulehduskierre!!
Elämä oli yhtä tuskaa. Lääkärit sanoivat aina, että kokeilehan vielä vähän aikaa, jospa se emätin ei ole vaan tottunut rinkulaan.

Itse olen sitä mieltä, että se oli kehon vierasesinereaktio eikä mikään muu. Lopetin viimein sen helvetillisen elämän fiksun apteekkifarmaseutin napakasta käskystä.

Helvettiä edelleen.
Minulle Nuvaring mitä ilmeisimmin aiheutti myös tämän ""vierasesinereaktion"". Tosin oireet jatkuvat edelleen vaikka lopetin renkaan käytön ja parisen kuukautta sitten. Pari kertaa olen jo joutunut käymään gynellä, koska renkaan jälkeen seksi ei ole onnistunut. Välittömästi seksin aloittamisen jälkeen tulee kamala tarve virtsata, ja myös karkailua tapahtuisi jos ei keskeyttäisi. Seksin jälkeen joutuu käymään vessassa vähän väliä ja joskus jopa kävellessä tuntuu tarvetta. Mutta jos on harrastamatta, oireita ei ole. Tuntuu kuin siellä joku painaisi virtsaputkea tai että hankaus ärsyttäisi sen välittömästi. Ei todellakaan luonnollinen tunne. Gynet eivät ole antaneet selkeitä vastauksia ja alan olla aika uupunut tähän. Onko kenelläkään vastaavia oireita tai tietääkö kukaan mikä on vialla?

se oli kamalaa
Ilmeisesti sinulla on vielä tulehdusreaktio emättimessä, joka ei ole täysin parantunut.
Se vaikuttaa tietysti myös virtsaputkeen.

Minullakin tulehdus kesti jonkin aikaa Nuvaringin poisjättämisen jälkeen, koska emättimen oli taas totuttava uuteen tilanteeseen. Käytin Starogyn emätinvoidetta, joka on tarkoitettu ns. sekatulehduksiin, eli kun ei tiedetä tarkkaa syytä, mikä sen aiheuttaa.
Starogyn tepsii suurimpaan osaan tulehdukisen aiheuttajista, muutei käsittääkseni hiivaan..

Ei minullekan lekurit oikeen osanneet mitään sanoa.. Itse sinnittelin asian kanssa ja kokeilin vaihtoehtoja. Lopullisen tulehduksen poisutttua kävin jonkin ajan kuluttua Papassa selvittämässä ettei ole enää mitään.
Tulos oli puhdas, mutta selviä tulehduksien aiheuttamia jälkiä oli.

Yhteistyössä