nuudelit muka kaloripommi?Miten niin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamam
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Älä tän palstan höpinäitä turhan tarkkaan kuuntele, tääl on niin ihme puppua välillä että ei viiti kuin ittekseen hörötellä. Kun ihan turha on vastaankaan väittää kun omien aivoijen käyttö tuntuu olevan usein kielletty ;)

Mä en koskaan käytä niitä mausteseos- ja öljypusseja sieltä kokonaan, laitan niitä tosi vähän, kun on niin vahvan makuisia. Siellä ne kalorit ehkä suurimmaksi osaksi piilee. Korjatkaa jos olen väärässä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Peräkylän eukko:
Mä en koskaan käytä niitä mausteseos- ja öljypusseja sieltä kokonaan, laitan niitä tosi vähän, kun on niin vahvan makuisia. Siellä ne kalorit ehkä suurimmaksi osaksi piilee. Korjatkaa jos olen väärässä :)

No justhan mä taisin siitä mainita tuossa alun kommentissa!

Alkuperäinen kirjoittaja Ei-niin-hauska-täti Moonika:
Pirkka -nuudeleissa on 180 kcal / 100 g, mutta pussissa ei kerrota onko se 100 g tuota kuivaa nuudelia vaiko 100 g keitettyä...

Mun ymmärtääkseni pakkauksissa oleva energiamäärä tarkoittaa aina kuiva-ainesta, ellei erikseen lue että valmista ruokaa.

Riippuu nuudeleista. Joissakin nuudeleissa on kaloreita reilut 400 kcal/100g mutta on tosiaan niitäkin joissa kaloreita vähemmän. Pitää vaan olla tarkkana, mitä ostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siitä 100 g:sta tulee muistaakseni 400g keitettynä, eli sitten kaloreita alkaakin olla, jos koko pussin syö.

Tämä logiikka ei aukene mulle. Miten siinä keittämisvaiheessa (oletetaan, että keitetään vedessä) ne kalorit lisääntyy?

aai minä rakastan niitä MAMA -nuudeleita. Enpä oo koskaan kyllä kaloreita katellut. Toivottavasti eivät kamalasti lihota, eiks riisit ja makaronit ole samanlaista hiilarimössöä?

Alkuperäinen kirjoittaja pisteet perseestä:
Alkuperäinen kirjoittaja karppi:
No ainakin ne on pelkkää hiilarimössöä, että siinä mielessä ovat kyllä kamalia kaloripommeja

ASIAA :D

Vehnäjauho=tärkkelystä=muuttuu sokeriksi ja imeytyy vereen.

Jos siis syö kupillisen nuudeleita, syö kupillisen glukoosia eli sokeria.

Tosi terveellistä ja laihduttavaa, juup.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Ei ne kalorit mihinkään lisäänny, mutta tuotteen paino kasvaa ja kalorimäärät on usein ilmoitettu keitetyn nuudelin mukaan.

Ei se painon nousu tule muusta kuin vedestä, joten jos lykkäät 100g kuivanuudeleita veteen kiehumaan ja niiden paino nousee 300 grammaan, tuossa annoksessa on edelleen kaloreita täsmälleen sama määrä kuin siinä 100 grammassa kuivatavaraa. Massa on kasvanut, kalorimäärä ei.

Sama lyhyesti: Ei niitä kaloreita vedessä keitettäessä tule mystisesti mistään lisää vain siksi, että tuote imee vettä ja sen paino kasvaa. :D

Yhteistyössä