Nurinaa.... turhis. Mutta pitää saada vähän purkaa. Lapsen ylivilkkaudesta ja muiden suhtautumisesta.

  • Viestiketjun aloittaja xxx
  • Ensimmäinen viesti
xxx
Eli meidän tytöllä on ammattilaisten toimesta todettu ylivilkkaus ja epäillään myös adhd:ta mutta siihen ei vielä ole diagnoosia.


Ja siitähuolimatt. Ihmiset jotka tapaavat lapsen ehkä pari, kolme kertaa vuodessa. Tai jopa ensimmäistä kertaa. Tulevat selittämään minulle ettei sillä varmaankaan mitään ole. Olihan lapsi sen viisiminuuttiakin mitä hän näki lasta aivan normaali.


Ja sama juttu jos esim täällä palstalla on aiheesta juttua ja osallistuu siihen. Ja kertoo esim jollekkin kyselijälle siitä yhdestä oireesta mikä meidän lapsella on. Niin eiköhän joku tule pätemään ettei se voi tuon perusteella olla mitään.


Herranen aika jos ammattilaiset jotka todella ovat viettäneet lapsemme kanssa aikaa ovat todenneet asian. Niin miksi jonkun täysin maallikon joka näkee lasta yhden kerran lyhyen aikaa pitää yrittää kumota se?



joo, sori turhis. Mutta rupesi vain taas ärsyttämään.....
 
elli
Minä todellakin olisin ap:n tilanteessa onnellinen, jos kaikki eivät huomaa sitä ylivilkkautta. Vai nautitko itse siitä, että lapsesi on ad/hd? Todellisen ad/hd:n huomaa jokainen. Ole onnellinen, jos teillä on hieman lievempi tapaus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Olen vain utelias :p Kun luin juuri että raskausajan terveystottumukset vaikuttavat perinnöllisyyden lisäksi siihen jos tulee adhd.
Jotenkin tuosta vaan sai käsityksen että jos puoli sukua ei ole adhd ihmisiä niin sitten olet juonut ja tupakoinut, tuskin se nyt ihan niinkään menee..
 
ap
uteliaan kysymykseen en edes viitsi kommentoida. Kannattaa varmaan tutkia aihetta kerran niin kiinostunut olet niin huomaat että siihen voi olla muitakin syitä. Tai sitten ei ole edes selitystä.

elli. Tässä ei nyt ole kyse siitä. Vaan siitä että ihmiset jotka eivät todellakaan ole tavanneet lasta kuin muutaman minuutin. Yrittävät kumota ihan tosissaan ammattilaisten diagnoosin.
Eri asia olisi jos sanoisivat esimerkiksi että lapsi oli rauhallinen nyt. Mutta tulee kommenttia että ei tuolla varmasti mitään ole kun nyt oli niin nätisti.

Se heidän näkemyksensä siitä muutamasta minuutista ei varmasti kumoa ammattilaisten näkemystä.
 

Yhteistyössä