nuorison rahankäyttö!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ihmetys"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"ihmetys"

Vieras
Ihmettelen suuresti kun tuntuu meidän teinien kavereilla olevan koko ajan rahaa,eikö vanhemmat rajoita yhtään.Ollaan menossa elokuviin,shoppailemaan,kylpylään ym koko ajan.Itse en ainakaan omiani opeta siihen että raha kasvaa seinässä ja kaiken saa mitä haluaa ja vaikkei älyäisi vielä halutakaan.Elääkö vanhemmat vielä markka ajassa kun nakellaan viiskymppisiä 12-17 vuotiaille tosta vaan.Paljonko te muut annatte teineille rahaa viikossa/kuukaudessa? ja mitä sillä pitää ostaa(esim vaatteet,meikityms)?

Minulla on kaksi teiniä, toinen jo täysi-ikäinen, asuu vielä kotona, opiskelee. ja toinen on lukiolainen. Saavat 200 euroa kuussa. Toinen säästää kaiken, toinen pistää menemään, kahviloihin, vaatteisiin, leffoihin jne. Hänelle mäkätin juuri siitä, että rahaa ei ole kohta enää yhtään jäljellä, kun tuota tahtia tuhlaa. Meillä vanhemmilla on hyvät tulot, joten sitä kautta on luonnollista, että lapsetkin ovat tottuneet suht hyvään elintasoon. Kyllähän se vähän kylmettää, että onko sitä opettanut lapsensa liian helpolle? :/

Vaattet, meikit ja muut hygieniatuotteet ostan teineille.
Rahaa kuukaudessa n 50 euroa. Summa vaihtelee.
Oma huone pitää siivota kerran viikossa ja pyykkikonetta, tiskikonetta käyttää...
osallistuu myös pihatöihin, nurmikonleikkuu, ja lumenluonti

Meidän teinit saavat tilanteesta riippuen 50-100e/kk. Se on omiin menoihin, esim. bensat/bussiliput tarv. maksavat itse. Me vanhemmat ostamme vaatteet, kosmetiikan ja maksamme puhelinlaskut.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja eikä..;28883477:
200€ kuussa :o

Okei, ajat ja hinnat ovat muuttuneet, mutta jos mä olisin teininä saanut 50€ viikossa (=300mk) tekemättä YHTÄÄN mitään niin voi halleluja!

Jos minulle vastasit (se kahden teinin äiti) niin, en kyllä kertonut mitään siitä, mitä pitää tehdä saadakseen nuo rahat.

[QUOTE="vieras";28883498]Jos minulle vastasit (se kahden teinin äiti) niin, en kyllä kertonut mitään siitä, mitä pitää tehdä saadakseen nuo rahat.[/QUOTE]

No okei. Jos hoitavat kaikki kotityöt kimpassa ja pesevät silloin tällöin auton, leikkaavat nurtsin ja käyvät kaupassa muutaman kerran kuussa, niin sitten ymmärrän nuo tienestit.
Jos niistä ei siis tarvitse maksella opiskelu- ja kouluunkulkemiskuluja tai sitä kytkyälypuhelinta, kuten ei varmaan tarvikaan, kun kerroit toisen hassaavan kaiken ja toisen säästävän, niin aika paljon saisi kyllä tuon rahan eteen teini raataa.

Yhteistyössä