"Nuorisojoukko sylki päin opettajaa Rastilan metroasemalla, kun tämä huomautti kasvomaskeista – ”Ottaa päähän niin paljon, että tekisi mieli itkeä”"

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tämä johtuu siitä, että opettaja liikkuu metrolla Rastilassa. Emme ole vielä yhteiskunnallisessa kehityksessä riittävän pitkällä. Kun opettajat eivät enää liiku Rastilassa, ei tällaisia ongelmia enää tule. Ei varmasti kukaan aikuinen esimerkiksi ole huomauttanut yhdellekään nuorelle maskista Rosengårdissa. Näin ollen ei ole ollut ongelmiakaan. Menee vielä pari vuosikymmentä, että asia korjaantuu ja siihen asti joudumme elämään tässä välitilassa, jossa Rastilaan kuulumattomat ihmiset yrittävät pakottaa omia tapojaan paikallisille.
 
vierailija
Tämä johtuu siitä, että opettaja liikkuu metrolla Rastilassa. Emme ole vielä yhteiskunnallisessa kehityksessä riittävän pitkällä. Kun opettajat eivät enää liiku Rastilassa, ei tällaisia ongelmia enää tule. Ei varmasti kukaan aikuinen esimerkiksi ole huomauttanut yhdellekään nuorelle maskista Rosengårdissa. Näin ollen ei ole ollut ongelmiakaan. Menee vielä pari vuosikymmentä, että asia korjaantuu ja siihen asti joudumme elämään tässä välitilassa, jossa Rastilaan kuulumattomat ihmiset yrittävät pakottaa omia tapojaan paikallisille.
Et kai vihjaa sylkijöiden olevan vieraskielisiä kulttuurimme rikastuttajia?
 
vierailija
Et kai vihjaa sylkijöiden olevan vieraskielisiä kulttuurimme rikastuttajia?
Todennäköisyys sille on kohtalaisen suuri, mutta en vihjaa. Kyse on yleisestä yhteiskunnallisesta kehityksestä kohti slummeja. Toki syy kehityksen taustalla on maahanmuutto, mutta sylkijä tai jenginuori voi ihan yhtä hyvin olla kantaväestöä. Kyse on siitä, että vielä toistaiseksi elämme yhteiskunnassa, jossa opettaja saattaa ajaa metrolla Rastilaan ja siitä seuraa väistämättä aika ajoin konflikteja. Vähän kuin jos poro ja susi törmäävät Lapissa. Tulevaisuuden Suomessa opettaja ei enää tule kulkemaan metrolla Rastilaan. Poro ja susi eivät törmää.
 
Niin, sinä varmaan kävelisit mitään sanomatta tai tekemättä ohi, jos tuo samainen joukko potkisi jotakuta maassa makaavaa? Helpoimmalla pääsee, kun ummistaa silmänsä.
Kaksi eri asiaa, auttaa hädässä olevaa ja työntää nenänsä muiden ihmisten asioihin. Erikoisesti porukan nuorisoa.
Sä luultavasti näet asiat eritavalla kuin minä. Sinä suomalaisena haluat ohjeistaa kadun kulkijoita ja minä jätän ihmiset tekemään omat pätäksensä.
 
Kaksi eri asiaa, auttaa hädässä olevaa ja työntää nenänsä muiden ihmisten asioihin. Erikoisesti porukan nuorisoa.
Sä luultavasti näet asiat eritavalla kuin minä. Sinä suomalaisena haluat ohjeistaa kadun kulkijoita ja minä jätän ihmiset tekemään omat pätäksensä.
Viimeksi eilen ohjeistin eteeni tunkevaa maskitonta kaupassa - ja kovalla äänellä. :cool::devil:
 
Viimeksi muokattu:
Minkä vastuun pakoilua? Ei ole opettajan eikä minun vastuu maskittaa ihmisiä kadulla, se on heidän oma asia.
Vastuu siitä, että seuraava sukupolvi kasvaa kunnon kansalaisiksi, on kaikilla. Aloituksen tapauksessa kyse oli vielä opettajasta, jolle tuo kasvattaminen on ammatti.
 
  • Tykkää
Reactions: Palstapesu
Vastuu siitä, että seuraava sukupolvi kasvaa kunnon kansalaisiksi, on kaikilla. Aloituksen tapauksessa kyse oli vielä opettajasta, jolle tuo kasvattaminen on ammatti.
Tehköön opettaja sen kasvatuksen koulussaan, ei kadulla.
Hakee vain turhia vaikeuksia itselleen.
 
Kuuluu tehdä oikein, eikä syytää roskia ihmisten autoihin.
Roskat laitetaan jäteasitioihin.
Minä vain palautin roskat, jotka hän varmaankin epähuomiossa tiputti kadulle. Hänen tarkoituksensa oli varmaankin viedä ne sinne jäteastiaan. Kun olin roskat autoon palauttanut, hän saattoi viedä ne roskat oikeaan paikkaan autollaan. Kaikki siis hyvin. :sneaky:
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja ruuttis

Yhteistyössä