Nuoriso ja ruuan suhteen kamala nirsoilu,siispä mitä viikonlopun ruuaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "akka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"akka"

Vieras
Ikuinen ongelma ja raivostuttava.Mä tein mulle ja miehelle kaalikeiton,sitä me syödään tänään ja huomenna ainakin ja meille on helppo laittaa kun ollaan vähähiilarisella mutta tuo nuoriso.
14 vee ei syö kun kaikki oksettaa,kinkunsiivut paketista laskee kyllä mutta ei mikään kunnon ruoka.15 vee haluais aina nakkeja ja ranskalaisia.16 vee ei syö keittoja,ei perunaa ja kastiketta,ei tykkää laatikkoruuista ja kulkee silti naama norsunveellä jos sille sanoo että en ole tänään laittanut mitään kun sulle ei mikään kelpaa.Ai,nyt olis kelvannu kuuluu vastaus.
Hese tai kebabmesta kelpais kaikille mutta mulla ei ole varaa ruokkia niitä hesellä ja kebabmestoilla.
Vielä vuosi sitten kaikki söi hyvin,nyt tuntuu että kukaan ei söis enää mitään ja silti on pakko jotain olla tarjolla.

Käyt kaupassa ostamassa erilaisia terveellisiä raaka-aineita ja ilmoitat nuorisolle, että voivat niissä yhdessä laittaa viikonlopun ruuat. Noilla kaikilla on ollut jo kotitaloutta koulussa, joten ei luulisi olevan vaikeaa saada pöperöä aikaiseksi. Ja te vanhemmat pääsette sitten valmiiseen ruokapöytään.

Meinasin ensin sanoa, että laita mukulat itse kauppaan ostamaan ruoka-ainekset ja tekemään safkansa, mutta ei sieltä varmaan tule kuin pizzaa, ranskalaisia jne.

Miehen likat kuolee nälkään jos ruokaa ei kanneta valmiina nenän eteen,mikrossa lämmittäminen on ainoa mitä ne tekee.
Mikään terveellinen ei kelpaa,ovat tottuneet valmisruokiin.Mä kun nyt kuitenkin maksan meidän perheen sapuskat niin mun rahoilla ei valmisruokia ostella ja mun mielestä kasvavat nuoret saa luvan syödä muutakin kuin nuudeleita ja ketsuppia ja kitata energiajuomia tai limua.Taidan tehdä salaattia ja paistelen uunissa broitsua ja teen jonkun kalajutun.

[QUOTE="akka";25783736]Miehen likat kuolee nälkään jos ruokaa ei kanneta valmiina nenän eteen,mikrossa lämmittäminen on ainoa mitä ne tekee.
Mikään terveellinen ei kelpaa,ovat tottuneet valmisruokiin.Mä kun nyt kuitenkin maksan meidän perheen sapuskat niin mun rahoilla ei valmisruokia ostella ja mun mielestä kasvavat nuoret saa luvan syödä muutakin kuin nuudeleita ja ketsuppia ja kitata energiajuomia tai limua.Taidan tehdä salaattia ja paistelen uunissa broitsua ja teen jonkun kalajutun.[/QUOTE]
Paljonko lyödään vetoa, että eivät kuole? :) Se on tietysti teidän aikuisten päätettävissä, miten paljon annatte teinien hyppyyttää itseänne.

jos ei pöydässä oleva ruoka kelpaa, niin olkoot sitten nälässä. Ruokaa tulee seuraavan kerran seuraavan aterian aikaan ja jos sekään ei kelpaa niin sitten on ihan oma moka. Näin olisi meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25783785:
Paljonko lyödään vetoa, että eivät kuole? :) Se on tietysti teidän aikuisten päätettävissä, miten paljon annatte teinien hyppyyttää itseänne.

Joo eihän ne oikeasti kuole,mua ne koittaa kyykyttää ja käyvät valtataistelua kuka meillä määrää.Isä ei puutu mihinkään ja ne on aina saaneet tehdä mitä niitä huvittaa.Väliin vaan niin ottaa aivoon.Varsinkin tuo joka meillä asuu mutta siihen on onneksi tulossa nyt iso muutos kun saa ammatti-ihmisten kanssa puida asioita.

No, ei tuommoinen nirsoilu ole pidemmän päälle kivaa. Meillä on syöty sitä mitä on tehty ja jos ei kelpaa niin sitten on syömättä. Tosin nuoret osaa sitten mennä itse jääkaapille ja syö jotain leipää tmv. nälkäänsä että ei sekään ole hyvä vaihtoehto.

Mutta miten olisi viikonlopuksi tortillat? Moni nuori tykkää ja ihan terveellinenkin vaihtoehto riippuen vähän täytteistä? :)

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;25783960:
No, ei tuommoinen nirsoilu ole pidemmän päälle kivaa. Meillä on syöty sitä mitä on tehty ja jos ei kelpaa niin sitten on syömättä. Tosin nuoret osaa sitten mennä itse jääkaapille ja syö jotain leipää tmv. nälkäänsä että ei sekään ole hyvä vaihtoehto.

Mutta miten olisi viikonlopuksi tortillat? Moni nuori tykkää ja ihan terveellinenkin vaihtoehto riippuen vähän täytteistä? :)

Voiskin kokeilla niitä,jospa likatkin niitä söis,kiitos vinkistä. =)

Meillä on pakastimessa pizzaa, ja pyttipannua. Ja makaronia saavat keittää jos ei maistu muu ruoka. Nälässä meillä ei kenenkään tarvitse olla, eikä ole pakko syödä ruokaa josta ei pidä. Meillä 15.v. ja 17.v.

Yhteistyössä