nuorille ensiyrittäjille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysymys

Vieras
Lueskelin tuossa nuoret ensiyrittäjät ketjua ja mieleeni juolahti kysymys; mitkä ovat ne ""syyt"" jotka saavat teidät haluamaan lapsen 20-vuotiaana? Itse olen 25 v. eikä minulla ole koskaan ollut minkäänlaista vauvakuumetta. Ajatus siitä, että olisin sidottu johonkin seuraavat 20 v. pelottaa. Ehkä olen vain epäkypsä. Lisäksi nautin parisuhteestani ja haluan säilyttää sen entisellään.

Todell ahdistavaa on kuitenkin se, että tänä päivänä joka paikassa hoputetaan ja painostetaan tekemään lapset nuorena. Anoppikin ottaa asian joka kerta puheeksi.

No se on vaan silla lailla et jollaikin elämä on jo sillä mallillaan et lapsia voi tulla maailmaan. Ja nuorena monet haluaa lapsia tehdä. Meillä on ainakin semmoinen tilanne et vakkari duunit molemmilla ja ostettiin oma kämppä. Ja kaikki on valmista.. Ja kun nuorena tekee niin on vanhempanakin aikaa sit mennä vielä, kun lapset on jo isoja.

No en nyt tiiä, että onko siihen yhtä varsinaista syytä. Ei varmaan vanhemmillakaan äideiksi haluavilla oo. Itse olen aina tykännyt lapsista. Ammatiltani olen lastenhoitaja. Olen työskennellyt perhepäivähoitajana. Nyt opiskelen lastentarhanopettajaksi. Tiedän siis jo jonkunverran että mitä se lapsista huolehtiminen on. Minulla on ihana mies ja meillä on oma koti, joka on ihan uusi ja siellä on hienosti tilaa tulokkaalle. Aikaisempien opiskelujen aikana sain rillutella ihan riittävästi. Enään se ei kiinnosta ja opiskelijabileet ei oo mun juttu. Miehen ja muutaman kaverin kans on kiva käydä ulkona porukalla. Kyllähän se mietityttää, että kun on hyvä suhde miehen kanssa, että kuinka meille sitten käy. Mutta luulenpa että olisin miettinyt tätä asiaa myöhemminki. En ole siis enään varsinaisesti ensiyrittäjä, vaan ensimmäinen lapsi on tulossa. Ehkä se minunkin oloa helpottaa, kun mies on aktiivisesti mukana kodinhoidossa ja on kiinnostunut raskaudesta jne. Ei kaikki parikymppiset ole kypsiä äidiksi ja ei tarvitsekkaan..Ei varmasti aina kolmikymppisetkään ole. En varmastikkaan voisi olla onnellisempi :)

Itse olen 22-vuotias ja mies 26, vauvakuume meillä ollut jo vuoden mutta keväällä aloitimme yrityksen. Ihana mies rinnalla, jonka kanssa ollaan oltu 5 vuotta yhdessä, oma asunto, ammatit on ja itsellä väliaikaisia työsuhteita ja miehellä vakkarityö joten kaikki niin sanotusti kunnossa sillä saralla. Ei mitään halua enää ""juoksuihin"", niistä saatu tarpeeksi opiskeluaikoina. Joten miksi enää odottaa kun lapsi on erittäin tervetullut ja toivottu! Kuten Annikakin sanoi, ei oo vaan yhtä ainoaa varsinaista syytä vaan kaikki yhdessä.. ainakin meidän kohdalla. Onhan se ihan ihmisestäkin kiinni, jotkut haluaa aikasemmin ja jotkut myöhemmin, tai ei ollenkaan. Meidän kohdalla näin. :)

Yhteistyössä