Nuoria odottavia jutustelu seuraksi? (:

Ei oo syksyvauvoja kaikilla :D mulla on laskettu aika 14.6. <3 kenelle täs pitää laittaa kaveripyyntöä?

//edit: löysinkin jo, osaan näköjään hyvin lukea!
Voi että sulla alkaa kohta vauva-arki pyörimään :) en malta odottaa että oma pikkunen syntyy ! <3
Onko ollu tuskasta mahan kanssa olla nytten kun laskettuaika lähenee? Vai ootko voinut ihan hyvin :)

Onnea jo näin etukäteen!! :)
 
Viimeksi muokattu:
Mä laitan kanssa kaveripyyntöä sulle tulemaan Facessa. Etunimi on Pinja. :) Meillä muuten LA 2.11, että lähempänä talvi kun syysvauvaa. :)

Meillä meni neuvolassa ihan hyvin! Aika paljon tietoahan siellä tuli mistä jo tiedettiinkin. Kaikki arvot oli kuitenkin hyvällä mallila ja kohdunsuukin oikealla paikallaan. Tänään tuli ultrakutsu postissa ja nyt on pakko kysyä, että onko se ihan normaali käytäntö kun meille oli merkattu siihen sosiaalityöntekijän tapaaminen alkuun? Onko sellainen kaikilla? :eek:
 
meillä ei ollu ekalla neuvolakäynnillä ultraa mutta sitte kolmannella joo :) se on kuulemma ihan normaali käytäntö että nuorten vanhempien kohdalla pyydetään sosiaalityöntekijä juttelemaan ja vähän miettimään miten selviää arjessa jnejne :)) eli ei mitään ressiä siitä!:) täällä oli ainaki tosi hyvä et se pääsi jutteleen ja saatiin vähän selvyyttä miten sit voi toimia :)
 
Niin siis meillä tuo käytäntö menee niin, että ultrassa käydään erikseen sairaalalla. Ja kiitos tästä tiedosta, näin ajattelinkin sen olevan. Silti kuitenkin aloin panikoimaan, että johtuuko tämä nyt siitä kun sanoin neuvolassa masennuksestani. Mutta hyvä jos on normaali käytäntö nuorien kohdalla. :)
 
Täällä sama, just tänään kävin hyvinkäällä kartotuskäynnillä :) ne varmistaa vaan sillä sen elämäntilanne ja onko ennen raskautta ollut mitään ongelmia. Mukava käynti oli näimpäs siinä samalla tämän mun masuasukkini :D
 
Meilläkin on kans sairaalalla äitiyspolilla se ultra. Neuvolassa meillä ei tehty muuta kun juteltiin ja otettiin verikoe ja paino ja pituus ja annettiin esitteitä. Ei muuta, mutta eikai siel ekalla kerralla muuta yleensä tehäkkää.. Onko muilla ollu kuinka pian ekan neuvolan jälkeen se ultra? :)
 
Meilläkin on kans sairaalalla äitiyspolilla se ultra. Neuvolassa meillä ei tehty muuta kun juteltiin ja otettiin verikoe ja paino ja pituus ja annettiin esitteitä. Ei muuta, mutta eikai siel ekalla kerralla muuta yleensä tehäkkää.. Onko muilla ollu kuinka pian ekan neuvolan jälkeen se ultra? :)
Mulla oli eka ultra 8 viikolla ja ultra 13 viikolla eli muutama viikko siinä on väliä :) nyt ootan kovasti rakenneultraa joka on 16.5, siel sit näkyy vauvan sukupuoli toivottavasti ja on toi sosiaalityöntekijä mukana neuvomassa raha-asioissa ja käytännönasioissa :) seuraava neuvola mulla on ens viikolla :)
 
meillä täällä joka neuvolakäynniläki ultrataan o: ei oo erikseen mitään lääkärikäyntejä sitte:) eli nään pienokaisen n. joka kolmas viikko :) hassua toi ku siellä ei oo neuvolakäynneillä ultraa :D ite tottunu siihe et se on iha luonnolline juttu :)
 
meillä täällä joka neuvolakäynniläki ultrataan o: ei oo erikseen mitään lääkärikäyntejä sitte:) eli nään pienokaisen n. joka kolmas viikko :) hassua toi ku siellä ei oo neuvolakäynneillä ultraa :D ite tottunu siihe et se on iha luonnolline juttu :)
Ihan epäreilua ! :D mulla on ultra vaan kaks kertaa ja toi rakenneultra on viimenen jos en pyydä sitten että vielä pääsee ultraan. Täällä tuppukylällä on niin pieni terveyskeskus että ei resurssit riitä ultraamiseen vaan joudun menemään aina jyväskylän keskussairaalaan. Missäs vaiheessa on se eka lääkäri? :)
 
Ihan epäreilua ! :D mulla on ultra vaan kaks kertaa ja toi rakenneultra on viimenen jos en pyydä sitten että vielä pääsee ultraan. Täällä tuppukylällä on niin pieni terveyskeskus että ei resurssit riitä ultraamiseen vaan joudun menemään aina jyväskylän keskussairaalaan. Missäs vaiheessa on se eka lääkäri? :)
no tääki on tällane pikku tuppukylä mut se on just sitte täällä etuna :) no mulla oli eka lääkäri 4 päivää ekan ultran jälkee :) sit kesällä vaa lääkäri et katotaa synnytystapa :) muute neuvolas aina tutkitaa ja katotaa sydänäänet ja pituus ja paino jnejne :)) eli se on periaattees niinku lääkärikäynti aina :)
 
Heippa! Oon ollut nyt 2 vrk sisällä sairaalassa käynnistyksessä. Sain neljännen cytotecin tänään neljän jälkeen ja nyt on pari tuntia supistellut niin että pakko nousta kävelemään kunnes kipu menee ohi. Josko tänään olis jo oma pieni sylissä !=)
 
  • Tykkää
Reactions: Pikku-Puolikuu
Miten muuten muilla, onko jollain ollut niin että tuntuu välillä että oireet ovat viikon tai kaksikin pois ja sitte taas tulee takas? :) itellä tuntuu välillä tällee et joku viikko tai viikot on ollu lähes ihan oireettomia
 
Tuun vähä myöhään vastaa, en oo yhtään noteerannu et täällä on multakin jotain kysytty. :LOL:

Olot on iha ok, makoilin tos vaa kolme päivää sairaalas, vauvalla siis kaikki hyvin mut mua seuraillaan ku mul on tosi korkea leposyke, että kuinka mä jaksan... Maha on jo aika valtava, mutta tää on tuttua viimekierrokselta. ;) Tottakai tuun ilmottelee ku vauva syntyy!

Tänään 30+2 :heart:

SONJJ: Kyllä mulla ainakin oli samoin! Mä oon ollut kyllä alkuraskaudessa molemmilla kerroilla ihan superoireeton, yhtään ei oo tuntunut, että olisi raskaana.
 

Yhteistyössä