Nuori siskoni velkaantunut pikavipeillä rahapelien ja arpojen vuoksi!!! HELP!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "torsti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"torsti"

Vieras
Eilen sain puserrettua sen verran hänestä irti että myönsi peliongelman ja velkaaqntumisen. Väitti vippejä olevan n. 3000€, muttei suostunut lyömään faktoja tiskiin, joten olen aivan varma, että niitä on PALJON enemmän. Nämä velat tullu toukokuusta asti...

Otin jo selville velkaneuvojan numeron. Minun on pakko pakottaa hänet soittamaan sinne. Harmi ettei hänellä ole vakituista työtä, vaan määräaikainen joulukuulle, joten pankkilainaa järkevillä koroilla hän ei saa. :(

Miten ihmeessä pystyn auttamaan siskon tuosta velkakierteestä kuiville? Sisko on nuori, 20-vuotias ja en halua että hän elää isämme jalanjäljissä lopun elämänsä!

Kaikki vinkit otetaan nyt vastaan! Kiitos! :)

älä järjestä liikaa asioita hänen puolestaan, vaan jos hänellä suinkin motivaatiota anna hälle velkaneuvojan numero että varaa ite jne. mitä enemmän sinä otat vastuuta sitä vähemmän hän itse ottaa ja hän kokee pian toimesi ahdistavaksi. motivoi vain ja kysele sit onko tehny.

[QUOTE="nea";25071500]älä järjestä liikaa asioita hänen puolestaan, vaan jos hänellä suinkin motivaatiota anna hälle velkaneuvojan numero että varaa ite jne. mitä enemmän sinä otat vastuuta sitä vähemmän hän itse ottaa ja hän kokee pian toimesi ahdistavaksi. motivoi vain ja kysele sit onko tehny.[/QUOTE]

Ajattelinkin että alkaa itse hoitaa näitä ja minä otan selvää kuinka tulee edetä... Toivottavasti soittaa tänään velkaneuvojalle! Olen kuvitellut että hänellä on raha-asiat kunnossa, mutta ei... Hyvin hän on peitellyt asiaa ja kun hän on puhunut aiheesta, hän on kertonut kaverinsa olevan ko tilanteessa, vaikka todellisuudessa puhuikin itsestään. :(

Sisko soitti velkaneuvojalle ja sai ajan HELMIKUULLE! Noi vipit ehtii kasvaa vaikka kuinka paljon korkoa. Neuvoin hakemaan pankista lainan ja hoitamaan sillä vipit pois ja pankkiin sitten maksaisi pienemmillä koroilla takaisin. Tuskin vaan lainaa saa, jos ei ole vakituista työpaikkaa. :( Mitähän tässä vielä voisi tehdä?

Kyllä se velkaneuvoja varmasti osaa auttaa, niihin kuulemma on vaan tosi pitkät jonot. Mitenköhän velkasaneeraus? Siskosi tarvitsee myös toki apua itse peliriippuvuuteenkin, googlettamalla löytyy varmaan lisää siitä aiheesta. :)

Onko se liiallista auttamista jos itse otat lainan, maksat siskosi velat ja teillä on viralliset sopimukset ja maksuaikataulut jonka mukaan siskosi maksaa sulle takaisin velkojansa?
(mietin asiaa tasan vain siltä kannalta miten säästytään velkojen mahdottomalta paisumiselta)

Onko se liiallista auttamista jos itse otat lainan, maksat siskosi velat ja teillä on viralliset sopimukset ja maksuaikataulut jonka mukaan siskosi maksaa sulle takaisin velkojansa?
(mietin asiaa tasan vain siltä kannalta miten säästytään velkojen mahdottomalta paisumiselta)

Näin itsekin ajattelin, kun tosiaan aika velkaneuvojalle irtoaa vasta helmikuussa. Tämä täytyisi hoitaa nopeasti alta pois. En tiedä saisinko itse pientä lainaa. Minulla on mieheni kanssa yhteinen asuntolaina, mutta mies hoitaa kaikki kulut nyt kun en ole töissä. Minulla ei ole edes vakituista työpaikkaa. :( Toinen vaihtoehto on että mieheni ottaa sen pienen lainan omiin nimiinsä ja sisko maksaa sitä pois. Tiedän että sisko hoitaa maksut ja ei meidän talous kaadu kolmeen tonniin, mutta kun säästöjä ei ole, on pakko ottaa EHKÄ laina...

Sisko on hieman toivoton, ei osaa kertoa miten näin kävi... Kuulemma lainasumma oli aluksi 500€ ja se oli jossakin vaiheessa kasvanut yli viiteen tonniin... Nyt hän lyhentää siten että korot nostavat lainan koko ajan samaan, eli tuohon kolmeen tonniin. ÄLYTÖNTÄ!

Huh. Mieheni selasi joku aika sitten sivuja missä ihmiset haki itselleen lainaa muilta ihmisiltä. Kertoivat mihin tarvivat rahansa ja useammat henkilöt saattoivat lainata pieniä summia kunnes lainanhakija sai summan kokoon. Voin illempana laittaa linkkiä kun pääsen kysymään mikä toi juttu oli.

Minun miehelläni oli sama ongelma ja se alkoi juurikn saman ikäisenä. Usein pelastimme tilanteen ,että jotenkin maksoimme velat joita teki, kunnes tuli tilanne, ettei mistään saatu rahaa. Se oli meidän pelastu!!!! Mieheni EI TODELLAKAAN LOPETTANUT PELAAMISTA ,kun saimme aina velat maksettua. Luottotiedothan siinä meni molemmilla, mutta olin helppotunut. Mieheni pelasi vielä luottotietojen mentyäkin, mutta hankalaa se oli kun se raha piti saada jotenkin muuten kuin pikku vippejä jne. ottamalla. Nyt pelaamatta kaksi vuotta ja velatkin kaikki maksettu ja päivää kun luotot miehelläni puhtaana odotetaan innolla Minulla ne kunnossa tammikuussa (minä kauhusta kankeena, että jos repsahtaa). No, minä ainakin ajattelen ,että luottojen meno on hyvä tuossa tilanteessa ja miehenikin on usein nyt sanonut, että se auttoi pelaamattomuutta, kun mahdolliset vipit ei poltelleet. Viimeiseksi, kun luottotiedoton on niin alinta kastia maailmassa, että sanoi sen olevan todella nöyryyttävää. Toivon todella, että tarkoitikin sitä.

On muitakin lainoja kuin pankkilaina. Esim ellos-laina tai vastaava. OVAT MYÖSKIN kalliita, mutta silti parempia kuin luottotietojen menetys ja järkyttävät korot perinnästä. Otin itse tuon finaref -lainan ja maksoin pikavippini pois, lisäksi otin 2000 luottorajan luottokorttiin, niillä sain hoidettua ja maksoin kuussa n. 100e lainaa pois. NYt on kaikki maksettu. Voimia sinne! Muista että peliongelmaan täytyy puuttua muuten ajautuu samaan ongelmaan heti kun rahaa jostain ilmaantuu.

http://www.takuu-saatio.fi/omille-jaloille/
Täältä löytyy neuvoja ja mahdollisesti kunnassanne on myös koulutettuja tukihenkilöitä, joilla voisi olla ideoita. Onko kunnassanne käytössä sosiaalista luototusta? Täällä meillä summa on 5000€ ja tarkoitettu sellaiselle, joka ei muuten lainaa saa. Tuollaisella kenties saattaisi saada pienemmät velat maksettua?

Kannattaa yrittää ainakin pienimpiä vippejä maksaa pois, perintäkulut kasvaa ja käräjäoikeuden kautta ulosottoon mennessä voi parinkympin vippi olla jo 150euroa. Velkojiin voi olla myös yhteyksissä ja yrittää sopia maksusuunnitelmasta.

Yhteistyössä