Nuori mies kuoli sunnuntaina poliisin säilöönottotiloissa Oulussa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Naapurin täti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Naapurin täti

Vieras
Nuori mies kuoli putkaan Oulussa
Mitä ajatuksia tämä teissä herättää?

Julkaistu: 10:53

helsingin sanomat

Nuori mies kuoli sunnuntaina poliisin säilöönottotiloissa Oulussa.

Voimakkaassa humalassa ollut mies oli löydetty nukkumasta kaupungilta, josta poliisi vei hänet Oulun poliisivankilan putkaan aamuyöllä.

Mies kykeni kävelemään itse poliisiautoon, ja säilössä tehdyn tarkastuksen jälkeen hänet vietiin putkaan nukkumaan. Sunnuntaina aamupäivällä vartija totesi miehen vaikuttavan elottomalta ja myöhemmin hänet todettiin kuolleeksi.

Lopullinen kuolinsyy selvinnee oikeuslääketieteellisessä ruumiinavauksessa. Keskusrikospoliisin Oulun yksikkö tutkii tapauksen kuolemansyyn selvittämisenä. Mitään rikokseen viittaavaa ei toistaiseksi ole tullut esiin.

No nämä tällaiset pitäisi käyttää terveyskeskuksen kautta. Itse tiedän tapauksen jossa mies ei ollut tukkihumalassa, mutta kompastui ja iski päänsä rappuun, ambulanssi soitettiin mutta poliisit ehtivät ensin joten mies maijaan. Maijan ovelta sitten oli lanssihlökunta kysellyt vointia ja mies sanonut että ok. Kuitenkin kuoli aivokalvonalaiseen verenvuotoon. Aamulla henkitoreissaan toimitettu sairaalaan muttei se enää mitään auttanut.

Näitä sattuu aika usein joo. Mutta miettikää riittääkö resursseista jokaiselle sammuneelle oma poliisi siihen viereen koko yöksi vahtimaan ettei mitään tapahdu. Paremmassa turvassa siellä putkassa kuitenkin varmaan on kuin puskassa sammuneena. Ikäviähän nuo aina on mutta en tiedä olisko tuollekkaan voinut mitään vaikka olis vahdittu enemmän, joskus ihmiset vaan kuolee :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kumma ettei puhallutettu, ties miten suuret promillit oli veressä.

Meinaan vaan että jos ne promillit olis ollut ihan huiput niin kylhän sen tietää et henki menee ilman hoitoa, oli aivoverenvuoto tai ei.

Jos poika itse kävellyt autoon ja ollut vaan kovasti humalassa... niin miksi olis pitänyt viedä terveysasemalle??? Eihän ne poliisit kerkeis muuta tekemäänkään, kun kiikuttaan juoppoja päikkäpolille....

Alkuperäinen kirjoittaja Naapurin täti:
Mä vaan ihmettelen, ettei poikaa oltu viety terveyskeskukseen/päivystykseen... :(

Mä veikkaan että jos päivystykseen vietäisiin jokainen tolkuttomassa kännissä oleva niin sinne ei muita enää mahtuisi. Jos ei mitään ihmeempiä "oireita" ole niin hankala se on tietää onko jotain vialla :/ Ja sama olisi voinut tapahtua sielläkin, ei ihmistä aina voida pelastaa.

Juoppoputkassa pitäisi olla oma lääkäri. Vai onko siellä jo? Sellainen, joka tarkistaisi sammuneen kunnon vaikkapa tunnin välein, ja tekisi saapumistarkastuksen kun juopunut tuodaan putkaan.

Niitä sammuneita pitäisi käydä katsomassa vierestä eikä vain valvontaruudusta ja vähän töniä samalla. Saturaatiomittari sormeen jokaiselle tolkuttomassa humalassa putkaan sammujalle. Se hälyttää, jos hapetus laskee. En tosin tiedä onkohan siinä valvontakamerassa äänikin??

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava omaskakas:
Juoppoputkassa pitäisi olla oma lääkäri. Vai onko siellä jo? Sellainen, joka tarkistaisi sammuneen kunnon vaikkapa tunnin välein, ja tekisi saapumistarkastuksen kun juopunut tuodaan putkaan.

No tuokin olisi varteenotettava vaihtoehto.

Jotenkin tuntuu turhalle tuollainen kuolema. Kun välttämättä ko. henkilö ei ole edes mikään alkkis, on saattanut huolimattomuuttaankin vetää överit, itsellekkin on kerran käynyt niin. En siis ollut kuolemassa, mutta join liikaa.

tuota noin, eihän ihminen aina välttämättä ole edes viinasta humalaisen oloinen! tiedän yhden kaverin joka söi ahdistukseen muutaman ylimääräisen lääkkeen ja otti pari kaljaa,oli niin sekaisin että ei tosikaan!! luulin että oli vaan vetänyt viinaa pään täyteen. :( onneksi itte sit kerto

Alkuperäinen kirjoittaja Ruttunokka:
Jos poika itse kävellyt autoon ja ollut vaan kovasti humalassa... niin miksi olis pitänyt viedä terveysasemalle??? Eihän ne poliisit kerkeis muuta tekemäänkään, kun kiikuttaan juoppoja päikkäpolille....

Peesaan tätä.

Alkuperäinen kirjoittaja Naapurin täti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava omaskakas:

No tuokin olisi varteenotettava vaihtoehto.

Jotenkin tuntuu turhalle tuollainen kuolema. Kun välttämättä ko. henkilö ei ole edes mikään alkkis, on saattanut huolimattomuuttaankin vetää överit, itsellekkin on kerran käynyt niin. En siis ollut kuolemassa, mutta join liikaa.
Mäkin heräsin kerran baari-illan jälkeen Tyksistä, olin kuulemma ollut miljoonan promillen tuiskeessa :ashamed: . Join juomaa, jota kuvittelin laimeammaksi kuin se olikaan. Ja sen jälkeen meni muuten kauan ennen kun join yhtikäs mitään, hävetti niin.

Yhteistyössä