Nuori äiti?

  • Viestiketjun aloittaja Huhhu
  • Ensimmäinen viesti
Huhhu
Onko mielestänne liian aikaista hankkia lapsia kun ikää on 20v tietämillä?
Mulla on kauhea vauva kuume, kun tuntuu että kaikilla tuttavilla on jo lapsi/ odottavat lasta, eikä ukollakaan ole sitä vastaan mitään, aina ollut kyllä puhe että lapset halutaan nuorena.
Vähän jotain taustatietoa, eli mä oon yrittäjä ja mies vakityössä, eläimiä on joka lähtöön (koiria, kissoja, hevosia yms) ja näin ollen rellestäminen tms ei kuulu elämäämme oli lapsi tai ei. Mulla lukio tulossa päätökseen vuoden vaihteessa.
Asutaan omakotitalossa, molemmilla on autot ja ajokortit, kaikki vanhemmat asuvat 10km säteellä.
En tiedä mitä haen tällä, periaatteessa muiden mielipiteellä ei ole väliä, mutta ehkä jotain kokemuksia? Keskustelua aiheesta? Oonko ihan idiootti kun vielä edes ajattelen tällaista?
 
vierailija
Siitä vaan, puitteet kuulostaa hyvältä. Sopiva aika on yksilöllinen juttu ja teidän elämä kuulostaa ihan "kolmikymppisten" elämältä, ihan siis hyvällä, eli toiset on tuossa vaiheessa opiskelemassa, rellestää ym, jos te ette sitä vaihetta elä ettekä kaipaa niin miksei. Onhan teillä sit 40-kymppisinä jo isot lapset, ootte nuoria ja terveitä ja voitte harrastaa ja matkustella. On sekin jotain. Nykyään sen ikäisillä on vauvoja ja taaperoita. Ja sit on kaikkea siltä väliltä. Musta tuo verkosto-homma, on semmonen mitä monet ei hoksaa ollenkaan, että kuinka tärkeät ne on pikkulapsi arjessa. Se tuntuu pieneltä jutulta, mutta on tärkeää päästä puolison kans kahdestaan jonnekin ja toisaalta saada vauva mummille, että saa nukkua, siivota yms, jos sattuu olemaan esim. itkuinen vauva. Tai ihan vaan levätä. Tsemppiä teille, ainakaan raskaaksi tulon ongelmia ei niin todennäköisesti ole nuorena.
 
Kuulostat kertomasi perusteella kyllä erittäin vastuulliselta ja fiksulta nuorelta naiselta! Johan tuollainen omakotitalon ylläpito sekä eläinten huolehtiminen ja ylläpito vaatii kykyä ja luontaista lahjakkuutta hoitaa asioita ja ymmärtää ettei niitä hetken mielijohteesta dumpata jonnekkin tai jätetä syöttämättä yms. Eläkää itsenne näköistä elämää ja pääasia on, että olette onnellisia. Sitä teidän vanhemmatkin varmasti teille toivovat ja muiden mielipiteellä ei ole mitään merkitystä. Hurjasti tsemppiä yritykseen :giggle:
 
Olen 37v ja odotan nyt lasta kahden vuoden yrityksen jälkeen. Olen aina ollut sitä mieltä että nuori tai vanha, jokainen tekee omaan tilanteeseensa sopivat ratkaisut ja saa ne sitten halutessaan toimimaan. Sinulla on nuorena etuja, joita minulla ei ole, ja päin vastoin.

On hyvä kuunnella muiden neuvoja, mutta silti luottaa omaan intuitioon ja realistiseen näkemykseen. Muut ei kävele sinun saappaissasi tai kanna sinun taakkojasi. Kun kerran henkiset ja fyysiset resurssit ovat kunnossa ja tukiverkkoa löytyy, siitä vaan!
 

Yhteistyössä