nuoret myyvät itseään..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keppälerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

keppälerttu

Tunnettu jäsen
02.08.2005
18 153
53
48
http://www.vartti.fi/artikkeli/1b1100a7-de79-489f-8cdd-00b3987243ee

Nuorten myyvät itseään saadakseen alkoholia ja merkkivaatteita.

Helsingin kaupungin nuorisoasiainkeskuksen Nuorten ääni -toimitus on nostanut aiheen esille ja haastatellut nuoria asiasta.

Alaikäiset saavat seksin vastineeksi rahaa, alkoholia, tupakkaa tai tavaroita. Osalla toiminta on Nuorten Ääni -toimituksen toimittajan Rosa Kettumäen mukaan lähes liikemiesmäistä, ja he viettävät aikaa ikään kuin seurustelemalla yli kolmekymppisten miesten kanssa. Nuoret eivät ymmärrä seksikaupan laittomuutta ja vaarallisuutta.

- Sehän on molempien voitto. Miehet saavat seksiä, ja tytöillä on aina joku hakemassa juotavaa ja maksamassa vaatteita, toteaa 14-vuotias tyttö Kampissa perjantai-iltana.

Nuoret eivät Nuorten Äänen mukaan aina tiedä alaikäiseen sekaantumisen olevan rikollista. Tämän takia viranomaisten ja muiden aikuisten on vaikea saada tietoa seksikaupasta ja puuttua asiaan. Nuorisotoimi etsii kaupungilla ongelmiin ajautuneita nuoria. Toimi toteuttaa palvelua yhteistyössä sosiaali- ja terveysviranomaisten kanssa.

Nuorten Ääni -toimitus on nuorisoasiainkeskuksen hanke, jonka tarkoituksena on saada nuoret mukaan yhteiskunnalliseen keskusteluun medioissa. Mukana 14 - 18-vuotiaita nuoria pääkaupunkiseudulta.

Muun muassa Ruotsissa on tehty tutkimus, jossa todettiin, että alaikäiset hankkivat erinäisiä hyödykkeitä, kuten vaatteita ja alkoholia, myymällä seksiä.

kammottavan kuuloinen ton 14v kommentti :|

Miehet ovat kuvottavia paskiaisia, siinä se jälleen kerran nähtiin. Jos eivät olisi selkärangattomia, oman munansa perässä juoksijoita, ehkäpä vähemmän tyttöjä olisi hakoteillä elämässään...

Alkuperäinen kirjoittaja mixx:
Miehet ovat kuvottavia paskiaisia, siinä se jälleen kerran nähtiin. Jos eivät olisi selkärangattomia, oman munansa perässä juoksijoita, ehkäpä vähemmän tyttöjä olisi hakoteillä elämässään...

Epäilen, että pojatkin myyvät itseään. Tosin varmaan enemmän miehille kuin naisille, mutta kuitenkin. Etteivät ne tytöt ainoastaan kärsi.

Minä kyllä kääntäisin syyllistävän katseeni näiden nuorten kohdalla ensisijaisesti perheisiin, jos sellaisia heillä edes on...

Alkuperäinen kirjoittaja jeje:

Minä kyllä kääntäisin syyllistävän katseeni näiden nuorten kohdalla ensisijaisesti perheisiin, jos sellaisia heillä edes on...

Entäs niiden asiakkaiden lapsuus? Eivätkö heidän vanhempansa ole mokanneet pahimmin, jos nyt siltä kantilta asiaa katsellaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:

Entäs niiden asiakkaiden lapsuus? Eivätkö heidän vanhempansa ole mokanneet pahimmin, jos nyt siltä kantilta asiaa katsellaan.

Käsittääkseni pedofiilien lapsuudessa on usein ollut hyväksikäyttöä. Ja jos katsotaan taaksepäin, niin varmaan pedofiilien vanhempien omakin lapsuudenperhe ollut kaukana ns. "hyvästä" perheestä.

Mutta en silti lähtisi laittamaan kasvuympäristöjä "pahemmuusjärjestykseen". Lopputuloksena kun on aina pahoinvoiva nuori. Kuka tietää, mitä näistä itseään myyvistä tytöistä sitten "isoina" tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Kuka tietää, mitä näistä itseään myyvistä tytöistä sitten "isoina" tulee.

Omista tutuista ihan normaaleja aikuisia.

Samoin. Niin kauan ku tytöt eivät itse pidä sitä hyväksikäyttönä niin miksi he voisivat huonosti? Jos seksi on ihan ok ja kaveri ihan mukava, niin miksi he nyt niin kauheasti häiriintyisivät...

Käsittääkseni pedofiilien lapsuudessa on usein ollut hyväksikäyttöä. Ja jos katsotaan taaksepäin, niin varmaan pedofiilien vanhempien omakin lapsuudenperhe ollut kaukana ns. "hyvästä" perheestä.

Mutta en silti lähtisi laittamaan kasvuympäristöjä "pahemmuusjärjestykseen". Lopputuloksena kun on aina pahoinvoiva nuori. Kuka tietää, mitä näistä itseään myyvistä tytöistä sitten "isoina" tulee.

Omasta nuoruudestani jos katson niin pari tyttöä jotka tunsin ovat kuolleet ja moni muu tämmöinen tyttö taas aivan normaali aikuinen.

Eikös 16V. voi jo ihan vapaasti huvitella 30 miehen kanssa ilman mitään rangaistuksia, outoahan se kyllä on jos just 16V. olisi niin ymmärtäväinen että voi reidet avata miehelle.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaahas:
Alkuperäinen kirjoittaja Kulli:
Jos ei kotoa saa tarpeeksi taskurahaa niin en ihmettele.

Tää on provo, johon ei pitäisi tarttua, mutta heitänpä kuitenkin:

Miten paljon on tarpeeksi taskurahaa tuon ikäiselle?

En ole ihan varma (nuoresta iästäni johtuen) mutta kuvittelen ainakin, että joskus muinoin on nuorisolla ollut mahdollisuus tehdä jotain töitä rahan eteen. Nykyään sellasta ei käytännössä ole, ja on helvetin turhauttavaa elää rahattomana kokoajan, ilman mitään mahdollisuutta tehdä asialle mitään.

Itse sain ihan kunnollista kuukausirahaa niin ei tarvinnu muita keinoja siihen. Toki kuukausirahan eteen piti tehdä jotakin pientä, ettei se nyt ihan ilmatteeksi tullut.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
En ole ihan varma (nuoresta iästäni johtuen) mutta kuvittelen ainakin, että joskus muinoin on nuorisolla ollut mahdollisuus tehdä jotain töitä rahan eteen. Nykyään sellasta ei käytännössä ole, ja on helvetin turhauttavaa elää rahattomana kokoajan, ilman mitään mahdollisuutta tehdä asialle mitään.

Itse sain ihan kunnollista kuukausirahaa niin ei tarvinnu muita keinoja siihen. Toki kuukausirahan eteen piti tehdä jotakin pientä, ettei se nyt ihan ilmatteeksi tullut.

Riippuu paljon. Monet nuoret tekevät kyllä töitä, eivät tietenkään kaikki. Osa nuorista taas haluaa kapinoida kunnolla vanhempiaan vastaan. Vaikka saavat mitä voivat silti jostakin syystä haluta myydä itseään.
Syyt mitkä ajavat ihmisen tekemään asioita ovat moninaiset, en usko, että missään käytöksessä voidaan kiistatta todeta olevan tiettyä piirrettä pelkästään.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaahas:
Alkuperäinen kirjoittaja Kulli:
Jos ei kotoa saa tarpeeksi taskurahaa niin en ihmettele.

Tää on provo, johon ei pitäisi tarttua, mutta heitänpä kuitenkin:

Miten paljon on tarpeeksi taskurahaa tuon ikäiselle?

Lamavuosina pienillä paikkakunnilla ei ollut oikein työpaikkoja nuorille. Mäkkikin tuli Kouvolaan vasta 1990-luvun puolivälin tienoilla. Jos liiman ja bensan imppaaminen tai kiljun laittaminen ei innostanut, oli tytöillä vaihtoehtoina olla selvänä tai antaa vanhemmille pojille seksuaalisia palveluksia. Itse olen ollut "esiliinana" joillain reissuilla, jolloin tyttö sai maksun, mutta mies jäi ilman.

Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:

Riippuu paljon. Monet nuoret tekevät kyllä töitä, eivät tietenkään kaikki. Osa nuorista taas haluaa kapinoida kunnolla vanhempiaan vastaan. Vaikka saavat mitä voivat silti jostakin syystä haluta myydä itseään.
Syyt mitkä ajavat ihmisen tekemään asioita ovat moninaiset, en usko, että missään käytöksessä voidaan kiistatta todeta olevan tiettyä piirrettä pelkästään.

Juu, varmasti on monia syitä mutta yksi voisi olla ihan rehellinen rahanpuute.

Mä olisin oikein mielelläni tehnyt jotain töitä jotta olisin saanu vielä enemmän rahaa, mutta ainakaan pääkaupunkiseudulla ei suhtauduta hirveän hyvin alaikäisiin työnhakijoihin. Suhteiden kautta ovat joskus jotkut onnistuneet jotain työtä saamaan, mutta mulla ei sellasia suhteita ollu josta olis 15-vuotiaalle työnhakijalle kauheasti apua.

Juu, varmasti on monia syitä mutta yksi voisi olla ihan rehellinen rahanpuute.

Mä olisin oikein mielelläni tehnyt jotain töitä jotta olisin saanu vielä enemmän rahaa, mutta ainakaan pääkaupunkiseudulla ei suhtauduta hirveän hyvin alaikäisiin työnhakijoihin. Suhteiden kautta ovat joskus jotkut onnistuneet jotain työtä saamaan, mutta mulla ei sellasia suhteita ollu josta olis 15-vuotiaalle työnhakijalle kauheasti apua.

Toki on sitäkin. Nämä minun ystäväni olivat varakkaista perheistä ja tekivät töitä isän/äidin firmassa ja silti tekivät tuota. Rahasta ei siis ollut kyse.
Tuolla saadaan jännitystä elämään, kokemuksia ja sitä rahaa.
Sama se mutta järkkyjä kertomuksia kuitenkin.

Yhteistyössä