Nuoren muistiongelmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jokuvaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jokuvaa"

Vieras
Nyt on ollut muistini kanssa ongelmia. Olen ennen ollut todella tarkkaavainen ja muistanut asioita hyvin. Kokeissa pärjään hyvin ja muistan asioita vieläkin suht hyvin. Mutta olen nyt huolestunut tämmöisistä oireista(vaikea muistaa asioita jota teki ja milloin esim viime viikolla, keskittyminen on ihan naurettavan huonoa, nimien unohtelu muistan kyllä jos joku sen sitten sanoo, välillä vaikeiden sanojen sanominen puheessa ja kierrän sen yleensä tai sitten sanon koko sanan väärin, ja semmoiset oudot että jos vaikka puhun pitkään niin yhtäkkiä voi leuka nykäistä ja päästän jonkun epämääräisen äänen vaikka "ä" mikä tapahtuu todella nopeasti. Melkein huomaamatta puheessa) olen 16 vuotias ja olem todella huolestunut näistä oireista.

Oletko viime aikoina aloittanut tai lopettanut jonkun lääkityksen? Sellaisesta voi johtua.

Toinen iso tekijä muistiongelmille on stressi tai masennus, tai molemmat. Onko sellaista ollut?

Todennäköisesti kyse ei ole mistään vakavasta, mutta kannattaa ehdottomasti käydä lääkärillä (tai koulun terkkarilla) juttelemassa asiasta niin saat mielenrauhaa ja toisaalta voidaan tarvittaessa lähteä tutkimaan asiaa.

Olen 15 vuotias ja urheilen paljon. Itselläni todettiin refluksitauti tuossa pitkän tutkimusen jälkeen ja oli monia lääkärikäyntejä. Ja on varattu lääkäri joka sulkee toivottavasti pois mielenterveydelliset puolet.

Stressiä on ollut paljon sillä lopetan peruskoulun ja kokoaikainen pelko että jokin olisi ollut vakavasti vialla 7kuukauden sairastamisen jälkeen. Joten kyllä. Masentunut en tunne itse olevani

Yhteistyössä