Nuohouksesta!

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
Vuokraisäntä kertoi, et vuosi sitten keväällä viimeks nuohottiin ja nyt meitin ite pitää hoitaa tää tuleva kerta. Katselin sit netistä nuohousfirmojen sivuja ja siellä sanottiin, et nuohous tapahtuu automaattisesti, et sitä ei itse tarvi tilata...Et kerran vuodessa nuohotaan ja nuohooja tuo vaan lapun postilaatikkoon etukäteen. Eipä oo meillä lappua näkyny, eikä nuohoojaa...Täytyy varmaan vuokraisännälle soitella, et onko niille sitä lappua sitten menny, ku edellisestä nuohouksesta on kuitenkin jo yli vuos...

Meillä tuli lappu viime vuonna muistaakseni helmikuussa ja tänä vuonna kesäkuun alussa, eli voi mennä reilusti yli vuosi mutta pitäisi sen lapun kuitenkin automaattisesti tulla.

Oman alueesi pelastuslaitokselta saat tietoon kuka on ko.alueen piirinuohooja- eli kuka nuohoaa sen alueen talot!! Ja ensimmäinen nuohouskerta PITÄÄ ITSE SOITTAA, tämän jälkeen nuohoojalla on tiedossa teidän puhelinnumerot jne.. Ja mikäli joku kieltäytyy nuohouksesta, on nuohoojalla velvollisuus ilmoittaa tämä pelastuslaitokselle... Jos sattuu nokipalo,niin se on sitten talon omistajan vastuulla kun nuohousta on laiminlyöty...

No täytyy tarkistella asiaa jostain...alkaa vaan tuo leivinuunin hormi olemaan jo sitä luokkaa, et tupruttelee savuja sisälle päin...no onneks ei kesällä tarvi pahemmin leivinuunia lämmitellä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tea84:
Oman alueesi pelastuslaitokselta saat tietoon kuka on ko.alueen piirinuohooja- eli kuka nuohoaa sen alueen talot!! Ja ensimmäinen nuohouskerta PITÄÄ ITSE SOITTAA, tämän jälkeen nuohoojalla on tiedossa teidän puhelinnumerot jne.. Ja mikäli joku kieltäytyy nuohouksesta, on nuohoojalla velvollisuus ilmoittaa tämä pelastuslaitokselle... Jos sattuu nokipalo,niin se on sitten talon omistajan vastuulla kun nuohousta on laiminlyöty...

Tämä on PAIKKAKUNTA KOHTAISTA. Täällä pitää aina soittaa nuohooja itse :D

tää talo on vuokratalo, ni aiemmin on kaiketi vuokraisäntä hoitanut aina...nyt vaan ilmoittivat meille, et voidaan itse hoitaa... Onkohan nuohoojalla sit vaan vuokraisännän numerot? vai miten...no nyt pittää sit taas ruveta soittelemaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:

tää talo on vuokratalo, ni aiemmin on kaiketi vuokraisäntä hoitanut aina...nyt vaan ilmoittivat meille, et voidaan itse hoitaa... Onkohan nuohoojalla sit vaan vuokraisännän numerot? vai miten...no nyt pittää sit taas ruveta soittelemaan...

Luultavasti!! Yleensä jos kyseessä on rivitalo/kerrostalo hoidetaan koko talo kerralla eikä huonekohtaisesti!! Ja silloin yhteyttä otetaan vain isännöitsijään!! Soita ihmeessä palolaitokselle ja kysäse,niin saat sen nuohoojan numeron ja asian pois päiväjärjestyksestä!!

Eiköhän tuo liene ihan maalaisjärjellä pääteltävissä... Sori, en tajunnut et ois pitäny eritellä isot kaupungit ja jotku pikkukunnat... :laugh:

Et varmaan tajua, mut eri paikkakunnilla voidaan toimia erilailla...Haloo..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eiköhän tuo liene ihan maalaisjärjellä pääteltävissä... Sori, en tajunnut et ois pitäny eritellä isot kaupungit ja jotku pikkukunnat... :laugh:

Et varmaan tajua, mut eri paikkakunnilla voidaan toimia erilailla...Haloo..

Sitähän mä just sanoin et en tajunnut et pitää kirjoittaa et on paikka kuntaisia eroja... Luulin aikuisten ihmisten älyävän ihan omin avuin...
:laugh:

kunhan kommentoin koska ei ole mitään yleispätevää sääntöä joka toimii kaikkialla. ei pahalla.

Alkuperäinen kirjoittaja adolfiina:

kunhan kommentoin koska ei ole mitään yleispätevää sääntöä joka toimii kaikkialla. ei pahalla.

Aivan!! ;)