nukutuksesta ja fobioista ja hampaista ja kaikesta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SiNiLiLJA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

SiNiLiLJA

Aktiivinen jäsen
01.04.2009
1 005
0
36
mulla on aivan järjetön hammaslääkärikammo.
johtuu siitä, että mulla on aina ollut niin herkät hampaat. esimerkiksi jos haarukka osuu hampaaseen, niin mua puistattaa pitkään sen jälkeen ja menee kylmiä väreitä. hampaat olen aina harjannut, mutta sekin tekee niin pahaa, mä en siedä että mun hampaisiin osuu mitään, joten hammaspesukin on joka aamu ja ilta tuskan takana. koitankin siinä samalla aina tehdä jotain muuta etten keskittyis siihen itse hammaspesuun.
kunnallisessa hammaslääkärissä mulle on oikeesti naurettu päin naamaa kahden eri lääkärin toimesta kun olen asiasta tippa linssissä avautunut ja toinen ei edes silloin antanut paikkauksen ajaksi puudutusta vaikka pyysin. tajuhan siinä lähti ja pelko kasvoi.
nyt ollaan miehen kanssa mietitty et jos menisinkin nukutushoidolla hoidattaan tästäedes, mutta mä pelkään sitä et en herää siitä nukutuksesta :ashamed: mulla on 3 fobiaa: hammaslääkäri, hämähäkit ja kuolema. toi vika on tullu oman lapsen myötä... en ole mtienkään neuroottisena joka hetki jossittelemassa et mitä jos kuolen kohta, mut tulee sellasia kausia....
sanokaa mulle nyt et mä herään siitä nukutuksesta...... :snotty:

Eikos ne voi kans antaa rauhoittavia toimenpiteen ajaksi? Mulle ainakin hammaslaakari sita ehdotti juurihoitoa varten, mutta kohteliaasti kieltaydyin koska itsellani ei ollut mitaan tarvetta siihen, ja pelkaan paan sekoittavia aineita muuten vaan...

mutta mä en kunnalliseen enää mene... ja yksityisiä ei oo maillahalmeilla.. mun on tosi hankala kulkee kauemmas, et olis helppo sit kerrasta hoitaa koko suu kuntoon hammaskivien poistoa myöten :)

Mä en uskalla mennä poistattamaan "sisään" kasvanutta varpaan kynttä kun pelkään sitä puudutusta niin p*rkeleesti. Eli en osaa sua auttaa, mutta tiedän tunteen. :( Toikin on ollut kipeä jo vuosia, aina vaan hankalampi leikata ite se piikki sieltä pois.

Noi rauhoittavat vois olla sulle kokeilemisen arvoisia?

Mutta jos siella ei nyt kovin hirveasti ole tehtavaa niin eikohan ne kerralla saisi hoidettua jos olisi rauhoittavat? Ainakin mulle sanoivat etta silloin olisivat pystyneet tekemaan juurihoidonkin yhdella kerralla. Kannattaa soittaa sinne minne suunnittelet menevasi niin osaavat varmaan parhaiten neuvoa.

Suostuuko ne siellä kunnallisella puolella nukuttamaan sut? Tuli vaan mieleen, jos ne on noin nihkeitä ollu muutenkin...
Nyt lähdette vaikka lomalle johonkin isoon kaupunkiin ja varaat pelkopotilaita hoitavalta hammaslääkäriltä ajan. Uskoisin, et sillä tavoin ei tarvitsisi välttämättä nukuttaa sua. Rohkeutta! :)

siis ei kunnallisessa saa nukutusta, mut meinaan sitä et kerrasta hoitais kaiken yhden reissun aikana ettei tarviis montaa kertaa miettiä millä kulkee... :)
tarvii ottaa nyt selvää minne ees menis, tohon lähimpään kaupunkiin varmaan, mutta siellä niitä sit taas on miljoona eikä kestään kokemuksia.. :)

http://www.oraltiimi.com/index.php?page=etusivu

Tuossa toinen. Soittele ja kysele hintoja. Kyllä mä tosin uskoisin että pahasti pelkäävälle nukutus on mahdollinen julkisellakin puolella, mutta siitä saa varmasti tapella.

http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=4000000000000045&posting=22000000027236784

Tossa vielä keskustelua, vähän vanha mut kuitenkin. Toivottavasti saat apuja! :)

"Sano heti että pelkäät hoitoa ja voit mennä vaikka aluksi suuhygienistille julkiseen ja neuvottele hanen kanssaan pelostasi. Samoin voit hammaslääkärille varata keskusteluajan julkiselta kun kerrot vastaanottoon että pelkäät aivan helv*** Saat ajan ja RAUHASSA saat neuvotella julkisen hammaslääkärin kanssa.
Tarvittaessa saat lähetteen pelkopolille tarkoittaa suu-hammassairauksien klinikkaa, jossa tehdään sedaatiossa tai nukutuksessa. Joissakin on mainitsemani hammashoitopelkoklinikka ja sinne pääsee julkisen hammaslääkärin lähetteellä, jos haluat.
Itse sain julkiselta todella hyvää hoitoa ja klinikallekin olisin päässyt mutta selviydyin terveyskeskushammashoidossa.
Tartu luuriin ja anna mennä...
Itselle varattiin ensin keskusteluaika ja sitten sain muutaman ajan ihan tarkastusta varten ja sitten alettiin pikkuhiljaa sopeuttamaan hoitoon. Ja tämä kaikki palvelu julkisella puolella. Klinikalla maksat vain 22 euroa vaikka korjaisivat koko kalustosi. kTodella edullista ja hyvää hoitoa."

siis 22euroa??!!

Ainakin espoossa nukutetaan kunnallisella puolella.Kävin 3 viikkoa sitten.Kerralla hoidettiin kaikki hampaat. Tätä ei mainosteta.Nukutus ei maksa mitään.Anestesiatiimi oli aivan ihana.

Yhteistyössä