Nukutatteko omaan sänkyyn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kahden äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kahden äiti

Vieras
Miten tärkeänä pidätte sitä, että lapsi nukahtaa todellakin omaan sänkyyn? Meillä vanhempi lapsi on 2 1/2v ja päiväunet mahdottomia. Yleensä ei nuku ollenkaan, mut viime aikoina olemme taas alkaneet yrittämään kun tuntuu olevan päivisin väsynyt. Muutaman kerran on nukahtanut nyt sohvalle samoin kuin meidän sänky on hänelle mieluisampi paikka kuin oma sänky. Pitäisikö kuitenkin pitää siitä kiinni, että se olisi oma sänky mihin nukahdetaan? Iltaisin nukahtaa hyvin omaan sänkyyn, mutta silloinkin täytyy itse olla samassa huoneessa. Öisin tulee keskelle nukkumaan. Mielipiteitä ja kokemuksia kaivattaisiin

mulla 1 vee tyttö nukahtaa pääosin sänkyynsä.usein rauhoitellaan sylissä ja maataan hetki vierellä että rauhoittuu ja sit lähdetään pois.
välillä on niitäkin öitä että nukkuu vieressä ja silti palataan omaan sänkyyn taas seuraavana yönä.
en osaa sanoa onko omassa sängyssä nukkuminen tärkeää mutta ainakin se auttaa aikanaan omaan huoneeseen siirtämistä.
päiväunet nukutaan ulkona edelleen.jos nukahtaa syliin sisällä nukkuu vaan 30min-1h.

meillä yöunet nukkuu omassa sängyssä ja päivä unet ulkona.
meillä vaan siinä ongelma että poika ei nuku syliin eikä sillon kun joku samassa huoneessa ja joskus on niitä päiviä jolloin meillä sitten huudetaan ja reilusti...hampaista ,yliväsymyksestä millon mistäkin syystä....mutta aina on lopulta omassa sängyssä nukahdettu!!

Meillä poika 1v1kk ja nukahtaa iltaisin omaan sänkyyn, niin että isi tai äiti on vieressä, siihen nyt ei mee kun 5-10 minuuttia niin ei oo mun mielestä paha vaikka nukutetaankin.. Aamuyöstä haetaan viereen kun herää, mutta ei se meitä mitenkään häiritse. Musta on muutenkin kiva herätä niin että hää on viekussa, ja saahan siinä vähän vetkuteltua nousemistakin ;) Päiväunille nukahtaa omaan sänkyyn (vaunuihin ei nukahda oikeen millään enää, ellei oo tosi väsynyt) nukkuu n. tunnin siellä, sit herää ja on vielä kiukkunen, niin otan meidän sänkyyn ja nukkuu siel viel toisen tunnin. Herätessään sieltä on sit hyvällä tuulella.. Eli nukkuu vaan yhet päikyt. Illalla nukahtaa n 21 ja heräillään 8-9 aikoihin.

Minä olen noiden päiväunien suhteen ollut joustavampi.Etenkin jos on kiukkuinen lapsi,nukahtaminen käy helpoiten syliin tai rattaisiin.
Ja nyt kun toista odottaessa masu kasvaa,sängyn vierellä istuminen on alkanut käydä itselle hankalaksi.Mutta päiväunet nukkuu omassa sängyssä joka päivä,riippumatta siitä mihin nukahtaa.

aina on nukahtanut omaan sänkyynsä, jo pienestä piten tein selväksi että ommaan sänkyyn... koska tiesin että näin isompana se olisi vaikeaa... muutamia paria kertaa lukuunottamatta on nukkunut omassa sängyssään.... kipeänä yleensä vieressä mutta pinnis onkin tosi lähellä minua.

kyllä mie olen pitänyt aika tärkeänä että omaan sänkyyn nukahdetaan. ollaan alusta asti pyritty välttämään kaikkia turhia rituaaleja nukahtamiseen. ei olla esim ikinä nukutettu rinnalle tai maitopullon kanssa vaan aina kannettu hereillä sänkyyn. iltapesut ja sit nukkumaan.

päikkärit nukkuu vielä vaunuissa mut mun puolesta nukkuu siellä niin kauan kun vain mahtuu =)

Yhteistyössä