nukkuukos sisarukset samassa huoneessa?

ja minkä ikäisenä laitoitte samaan huoneeseen? nukkuvatko paremmin keskenään vai...?

siivosin tuossa ni siirsin pojan pinnasängyn tytön huoneeseen ja päiväunet nukkuvat hyvin keskenään...mietin et jokahan sitä raaskis pojanki siirtää ihan kokonaan sinne, ku kumpiki nukkuu kuitenkin suht hyvin yöt :whistle:
miehen kans mietittii et saattaa outo olla nukkua kahden ku 2v ollu jompikumpi muksuista vieressä :LOL:
 
Salama McQueen
Molemmat on siirtyneet vuoden täytettyään ja nyt nukkuvat yhdessä lastenhuoneessa. Ikää on pojalla 2 v 2 kk ja tytöllä 1 v 2 kk.

Lapsista en tiedä, mutta äiti nukkuu paremmin. ;)
 
Meillä nukkuu samassa huoneessa.
Ongelmaksi on muodostunut se, että tyttö (nuorempi) pitää viedä n. tuntia aikaisemmin nukkumaan kuin poika. Jos menevät samaan aikaan nukkumaan, niin tyttö ei anna pojan alkaa nukkumaan.
Yritettiin jo aikaisemmin, että menevät eri aikoihin mutta tyttö alkoikin aina odottaa, että koska poika tulee ja sitten taas alkoi härnäys.
Joten tyttö siirrettiin meidän huoneeseen.

Mutta joo, tällä hetkellä nukkuvat nyt samassa huoneessa ja hyvin menee
(Tyttö 2v. ja poika 4v.)
 
Just viikko sitten muuton yhteydessä siirtyivät yhteiseen huoneeseen. Tähän mennessä olivat aina nukkuneet meidän vieressä, poika omassa sängyssä, mutta ihan vieressä. Hyvin on yöt menneet, kaikilla :) vaikka itse ensin kävin monta kertaa lapsia tarkastamassa... :ashamed: mutta hyvin ovat nukkuneet kaksistaankin. Poika 4v ja tyttö 2v.
 
meillä nukkuu 1v10kk ja 3vee samassa huoneessa. oisko nuorimmainen ollut vuoden tai vähän vajaa kun laitoin nukkumaan samaan huoneeseen. sitä ennen oli pinnasänky tuossa olkkarin puolella. pinnasänky ja olohuone kutsui kun lopetin yösyöttämisen eli n. 5kk...
 
Meillä koko perhe nukutaan samassa huoneessa.Minä,mieheni,lapset 4v9kk,3v3kk ja 9kk.Isommat nukkuu omissa sängyissään mutta kuopus meidän keskessä.Ehkä vuoden päästä siirretään kaksi isointa nukkumaan omaan huoneeseensa(siis molemmat samaan)jos haluavat mutta jos eivät halua niin saavat nukkua meidän huoneessa niin kauan kuin haluavat..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 18:27 Salama McQueen kirjoitti:
Molemmat on siirtyneet vuoden täytettyään ja nyt nukkuvat yhdessä lastenhuoneessa. Ikää on pojalla 2 v 2 kk ja tytöllä 1 v 2 kk.

Lapsista en tiedä, mutta äiti nukkuu paremmin. ;)
Oi mäkin odotan sitä että kuopus siirtyy nukkumaan siskonsa kanssa samaan huoneeseen...
 
Mites sitten tekisitte samaan aiheeseen liittyen, kun ikäeroa on se 5 vuotta? Yhteinen huone, vai eri? Ei sillä, tuskin taas raaskin tuota pientä kolmeen vuoteen mihinkään meidän makkarista siirtää mutta ihan tulevaisuutta ajatellen, tai jos raaskisinkin... :whistle:
 
Poika nyt 4v11kk ja tyttö 3v6kk nukkuvat samassa huoneessa.
Poika yläsängyssä ja tyttö alasängyssä.
Siirtyivät samaan huoneeseen nukkumaan kun tyttö oli 1½-vuotta.
Nukkuvat hyvin ja muutenkin heistä on mukavaa nukkua samassa huoneessa. :heart:
 
Koko viisihenkinen perhe nukkuu samassa huoneessa, lapset omissa sängyissään, mutta huoneen pienuuden vuoksi kaikki liki kylki kyljessä kuitenkin. Hyvä puoli tässä ahtaasti asumisessa on se että lapset ovat ainakin oppineet sikeäunisiksi, eivät herää toisen itkuun tms.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 23:27 Hensku-80 kirjoitti:
Meillä nukkuu kaikki 7 samassa perhepedissä =) .

Lapset 6v6kk 5v5kk 4v4kk 3v3kk 2v2kk (mahassa 1)
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Miehenikin pitää porkkanoista ja soittaa kurttua. :p
Anteeksi että utelen, mutta miten se lisääntyminen onnistuu kun on noin paljon porukkaa samassa sängyssä :wave:
 
Yhteisessä lastenhuoneessa nukkuvat kerrossängyssä, tosin välillä hipsivät äidin viekkuun. Poika sai huoneen 1v7kk ikäisenä,kun muutettiin tänne ja tyttö muutti sinne reilu 6kk vanhana,kun lopetti yösyöpöttelyn.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 23:53 Hensku-80 kirjoitti:
Meillä nukkuu vanhemmat ja viisi lasta perhepedissä. Lapset saavat nukkua vieressä/samassa huoneessa niin kauan kuin itse haluavat.
mun mielesta tosi sulosta!

meilla 4v ja 3v nukkuvat samassa parisangyssa. ennen nukkuivat omissa sangyissaan vierekkain mutta kun kaipasivat nukkumaan mennessa sylia ja kadesta pitamista ja kirjanlukemista kaikkea samaan aikaan nyt helpottaa kun isa lukee iltasadun lasten valissa ja nukahtaa kylla usein itsekin sinne.

itse nukun vauvan kanssa meidan parisangyssa. jos isoimmat nakevat painajaisia ja heraavat, he tulevat itse viereen tai sitten menen heidan viereen.

sitten kun lapset kasvaa niin saavat paattaa muuttavatko eri huoneisiin ja jaavatko kaikki ehka samaan.
joskus kaikki 5 herataan samasta sangysta :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 23:53 Hensku-80 kirjoitti:
Meillä nukkuu vanhemmat ja viisi lasta perhepedissä. Lapset saavat nukkua vieressä/samassa huoneessa niin kauan kuin itse haluavat.
anteeks mutta tulee mieleen että teillä ei osata laittaa ollenkaan rajoja lapsille, vaan perhe-elämä menee lasten ehdoilla. Tiesitkö, että on tehty sellainen tutkimus jossa lapset jotka osaivat nukkua vanhempien vieressä niin pitkään kuin haluavat, ovat takertuvaisempia ja huonoitsetuntoisempia kuin lapset jotka nukkuvat omissa sängyissään. Kun lapsi oppii nukkumaan omassa sängyssään, niin hänelle tulee tunne, että minä uskallan ja osaan ja se vahvistaa itsetuntoa. Tosi on, googleta vaikka, itse en enää jaksa kun pitää sännätä kiireesti nukkumaan. Kyllä aikuisen pitää rajat osata/uskaltaa laittaa vaikka joskus se tuntuisi pahallekkin
:)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 00:08 familia kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 23:53 Hensku-80 kirjoitti:
Meillä nukkuu vanhemmat ja viisi lasta perhepedissä. Lapset saavat nukkua vieressä/samassa huoneessa niin kauan kuin itse haluavat.
mun mielesta tosi sulosta!

meilla 4v ja 3v nukkuvat samassa parisangyssa. ennen nukkuivat omissa sangyissaan vierekkain mutta kun kaipasivat nukkumaan mennessa sylia ja kadesta pitamista ja kirjanlukemista kaikkea samaan aikaan nyt helpottaa kun isa lukee iltasadun lasten valissa ja nukahtaa kylla usein itsekin sinne.

itse nukun vauvan kanssa meidan parisangyssa. jos isoimmat nakevat painajaisia ja heraavat, he tulevat itse viereen tai sitten menen heidan viereen.

sitten kun lapset kasvaa niin saavat paattaa muuttavatko eri huoneisiin ja jaavatko kaikki ehka samaan.
joskus kaikki 5 herataan samasta sangysta :heart:
Tosi suloista teilläkin... :heart: :hug: =)
 

Yhteistyössä