Nukkuuko vauvasi ( n.8kk ) yöllä jo 11-12h putkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pilkettä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Heiduska:
Meillä on pian 11kk ikäinen poika ja yöt on vieläkin rikkonaisia. En oikeen tiiä mitä tekisin. Tissillä on vielä, ja ei syö tuttia :x eli ei siis syö ees nälkäänsä vaan pitää äitiä tuttina noin 3-7 kt yön aikana. Alkuyö kello 21-24-01 aikoihin asti menee heräämättä, sit alkaa noin 1,5-2 tunnin välein heräily. Olen koittanu hyssytellä uneen takasin ja tassutella, mut ei siihen auta kuin tissi. Tiiän että tässä tapauksessa jämäkkä tassuttelu auttaisi, mut en oo jaksanu. Miehestä ei oo avuksi, koska kärsii selkävaivoista.. Ei se saa itteään yöllä ylös sängystä :( Nyt oon päivätissiä vähentäny että syö vaan 3-4 x päivän aikana. Se on mun mielestä auttanut myös öihin. herää enää tissille yleensä 3-4 krt. Suunnitelmissa myös toiseen huoneeseen laitto. Kokeilimme sitä n. 8kk iässä, mutta heräili paljon monena yönä, joten ei jaksanu ravata eri huoneessa. Kokemuksia..?

Meillä oli samanlaist, vaikka tutti olikin, mut ei siit kauheesti apua, mutta jätin yömaidot pois n. 9kk iässä, ensiks ei meinanut mitään tulla koko hommasta, mutta sitten onnistuttiin saamaan silittelyllä ja tietynlaisella jämäkkyydellä. Heräilyt jatkuivat, mutta maitoa ei enää kaivannut. Siirrettiin myös omaan huoneeseen, siel alko paremmin nukahtaa itekseen uudestaan, odotti ennen enemmän palvelua kun oli samas huonees. Silti kyl sai ravata toises huonees, mut meil ainaki parantui tuo uudelleen nukahtaminen. Kaikille ei tietysti samat keinot toimi.

Meillä tyttö 8 kk menee nukkumaan n. 21.00 ja herää yleensä 5-6 ja annan maitopullon ja nukkuu n.7. Viime yönä oli luksusta kun nukkui putkella 21.00-7.00 :) saa nähdä onko sama meininki jatkossakin :whistle:

Meillä nukkuu 8kk ikäinen n.klo 21/22-6/7 eli semmoset 8-9 tuntia yleensä. Ei ole pitkään aikaan enää tarvinnut yöllä (tai aamuyöllä) ruokaa , mutta nyt on muuten alkanut heräilemään yöllä tai nukkumaanmenon kanssa on joskus hankaluuksia eikä auta muu kuin ottaa viereen nukkumaan. Siinä kyllä nukkuu koko yön kiltisti. Me vanhemmat sitten nukutaankin huonommin, kun pitää varoa vauvaa (joka saattaa nukkua vaikka poikittain välissämme) ...

Kunpa nukkuisikin ;) muutaman yön nukkunut yhdellä herätyksellä,ei syö mutta tuttia saa laittaa väsymiseen asti, tutin pois ottoa miettinyt,mut millä sitten saisi hiljaiseksi,omassa huoneessakin kokeiltiin mutta itse en jaksanut ravata,lähes kaikkea kokeiltu mut kun heräilee niin heräilee,nukahtaa n.20 tutin ja rätin kanssa omassa sängyssä ilman mitään saattaa itkeä muutaman kerran unissaan yleensä puoleen yöhön nukkuu heräämättä sit alkaa tutti rumba tai ainakin itsestä tuntuu et laitan vähän väliä tuttia,hampaita tulossa kolme ja allergioita taustalla,näin meillä

Meillä pian 10kk ikäinen poika. Syö iltapuuron n. klo: 20 ja juo velliä vielä ennen nukkumaan menoa n. 100ml siinä klo:21. HErää n. klo:24-01 ja saa silloin velliä, ei muuten rauhotu nukkumaan. Nukkuu aamuun, mutta aamu usein levoton. Mutta silloin en kyllä oo enää velliä antanu.... Toivottavasti joskus nukuttas meilläkin kokonainen yö... :whistle:

Sani-81 kirjoitit melkeinpä mun "suulla", meillä vain poika kohta 8kk ja nukkuu vieressä... omaa sänkyä kokeiltu mut äiti väsyy ja antaa periksi ennen poikaa. Mitenkäs teillä nukahdetaan ja nukutaan päiväunia joilla levottomampia yönukkujia?

Nyt vasta muutamia päiviä sitten opeteltiin yösyönti jättämään pois. Ja se jäikin ihan täysin itkuitta tai raivareita! Poika pian 8kk. Eli nyt iltavellin syö 20-21 väliin ja sit menee nukkumaan. Tissiä haluaa aamulla 6-7 välillä ja sit nukkuu vielä tunnin pari.

Alkuperäinen kirjoittaja Viivi1:
Sani-81 kirjoitit melkeinpä mun "suulla", meillä vain poika kohta 8kk ja nukkuu vieressä... omaa sänkyä kokeiltu mut äiti väsyy ja antaa periksi ennen poikaa. Mitenkäs teillä nukahdetaan ja nukutaan päiväunia joilla levottomampia yönukkujia?

MEillä päiväunet on tosi huonoja. Nukkunu ihan pikkuvauvasta asti vain puolen tunnin pätkissä. JOskus saattaa vaunuissa nukkua sen tunnin, mutta todella harvoin. Nukuttaminen onneksi kyllä helppoa. Vieläkin meillä nukutaan 3-4:t päiväunet. Ens kuussa olis hoitoon meno...pitäs vissiin yrittää tehdä noille uniasioille jotain... :/

Ja jälleen kuin meidän perheestä toi kirjoitus, hoitoon meneminen ois kans edessä kesäkuun alussa... ounou! Meillä vain nukutus tapahtuu vieläkin syliin, siis ei rauhoitu muuten kuin pitää hetken sylissä ja laskee sitten sängylle. Eilen kylläkin poju nukkui 2h ruhtinaallisesti putkeen päiväunilla! Jospa se muuttuisi... Oletko harkinnut unikouluja tms? Minä olen sen verran arka kuitenkin etten raski huudattaakkaan pikkuista, vaikka isohan se alkaa kohta jo olla ;).

Meillä tyttö lopetti yösyönnin itse parissa viikossa kun siirryin korvikkeeseen 6,5 kk iässä. Imetyksellä söi 3-4 kertaa yössä vielä. Ja tosissaan oli nälkäinen. Vähensi yösyöttökerrat yhteen jo ekana päivänä kun annoin Tuttelia, ja tuskin hän vielä silloin tiesi, ettei saa tulevana yönä tissiä, joten tulkitsin niin, että Tutteli piti nälän paremmin.

Mutta, kyllä tyttö itkeskelee useita kertoja yössä, joku 4 kertaa ehkä yleensä. Ei useinkaan varsinaisesti herää, mutta tutti täytyy laittaa suuhun tai sitten itkee puoliunissaan. Joten eipä tässä yhtenäisiä öitä kuitenkaan nukuta. Nyt tyttö on siis lähes 8 kk.

Nukkuu kyllä, jos ei o kipeenä. Klo 21-21.30 välillä menee nukkuun ja heräilee siinä 7.00-8.00 välillä. Meilläkin on sellanen tosi huonon nukkumisen kausi ollut... Heräs pahimmillaan varmaan 20 kertaa yössä. Nukku siis 10-15min pätkissä, joskus JOPA puol tuntia kerrallaan. Raskasta oli. Nyt onneks mäkin saan nukkua.

Alkuperäinen kirjoittaja sahei:
Myy-80: menikö itsestään ohi nukkumattomuus vai teitkö jotain/minkä ikäisenä oli.Meillä neiti 8kk ekat 2.5kk nukkui super hyvin sekä yöllä ja päivällä siihen sitten tyssäsi.

Sen verran on sumussa pää vieläkin univajeesta, että enpäs ihan tarkkaan muista. Maitoallergian aikaan (nyt siis erikoiskorvikkeella) oli hankalaa ja sen jälkeenkin jonkin aikaa. Poika tosin teki 3kk sisällä 6 hammasta, joten niillä oli aika merkittävästi osuutensa asiaan. Myös korvatulehdukset on olleet vaivana ja on edelleen. Nyt kuiten normaalisti yöt menee hyvin... Kyllä ne tais itekseen ohi mennä, kun en mä mielestäni mitään o muuttanut. Yölevottomuuteen on siis ollut joku fyysinen syy.

Meilläkin poika nukkui alkuun tosi hyvin, mutta allergian puhjettua meni risaiseksi. Kannattaa tarkistaa onko jotain vialla tai muuten kiusaamassa. Ikää muutoksen aikaan en muista... Olisko ollu jotain 7kk paikkeilla.

Yhteistyössä