Nukkuuko teidän 2 veet itkmättä yön??

• Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti
apua
Meidän ei. Äsken taas huusi ja raivos unissaan. Yleensä klo 22-24 välillä huutaa unissaan ja mikään ei tahdo auttaa..

Olen niin väsynyt tähän, että en tiedä enää mitä tehdä. Hermo menee ihan just..

ei nuku ei...
Meillä justiin 3v täyttänyt poika ja edelleen herää öisin. Välillä itkee, välillä vaan huutaa äitiä tai iskää mutta hänen luonaan on kuitenkin käytävä. Jokaöistä touhua ja useemman kerran yössä. :/

Nukkuu paitsi jos näkee painajaisia... Välillä herännyt keskellä yötä itkien ja kun menee niin osottelee nurkkaan kertoen siellä olevan mörkö. (täyttää ens viikolla 2v)

Saisitkohan neuvolasta apua?

vieras
Nyt ollut tosi rauhallista, mut meidänkin pojalla ollut noita huutokausia. Herää just esin klo 22 ja 24 välillä, ansin raivoaa ihan unissaan ja sitten kun lopulta herää, kiukku vaan jatkuu. Ei auta mikään. Ja on myös aggressiivinen, saattaa lyödä, purra ja repiä tukasta. kestää jopa 2 tuntia kerrallaan. Tosi inhottavaa on.

meillä
nukkuu yleensä ääntäkään päästämättä läpi yön. Toisinaan selvästi uneksii, saattaa huutaa "äiti" tai parahdella jotain. Jos itkee, niin haen viereen, mut onneksi harvoin tarttee. On niin älytön potkimaan....

ap
Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Nukkuu paitsi jos näkee painajaisia... Välillä herännyt keskellä yötä itkien ja kun menee niin osottelee nurkkaan kertoen siellä olevan mörkö. (täyttää ens viikolla 2v)

Neuvolasta olen yrittänyt kysyä apua tuloksetta. Kehoittaa vain menemään lapsen luokse heti kun huutaa. Mutta ei näistä huutoöistä ole tullut sillä loppua..:(

Meilläkin täytettyään 2 alkoi yömekkalat. Joskus ei huuda yhtään, joskus paljon ja usein riehuu samalla. Rajuna iskiessä täytyy pitää sängyssä jottei riehuessaan putoa. Lievissä tapauksissa riittää hyssyttely tai pieni silitys katkasemaan itkun. Samallakertaa alkoi päivisinkin kuvitella asioita ja leikkiä sellasia mielikuvitusleikkejä.

papu
2 v 4 kk tyttö valvottanut 5 yötä putkeen,kuulemma pahoja unia näkee,välillä haluaa äidin ja isin viekkuun ja välillä huoneessa on mörkö..kai se kuuluu juuri tuohon ikään ja on ohimenevää....ainakin hope so:/

painajainen
http://vanhemmat.mll.fi/lapsi_kasvaa_ja_kehittyy/2-3vuotias.php

Lapsella voi olla pelkoja. Oudot äänet tai omat naarmut voivat huolestuttaa häntä kovasti. Mielikuvituksen vilkastuessa lapselle voi tulla painajaisunia. Painajaisuneen herännyttä lasta voi rauhoittaa ottamalla hänet syliin ja juttelemalla. Rauhoittunut lapsi pystyy usein jäämään takaisin vuoteeseensa ja jatkamaan uniaan. Perheessä voidaan myös sopia, että lapsi saa pelätessään tulla vanhempien viereen nukkumaan.

painajainen
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:

Neuvolasta olen yrittänyt kysyä apua tuloksetta. Kehoittaa vain menemään lapsen luokse heti kun huutaa. Mutta ei näistä huutoöistä ole tullut sillä loppua..:(
Onko lapsellasi kauhukohtauksia?

vieras
Meillä 2½ v. Herää vähintään kerran yössä. Nykyään niin että kahdelta herää huutamaan. Saan yleensä siliteltyä et nukahtaa uudestaan. Sit viiden maissa huutaa taas ja sillon on monesti jo peitto kainalossa tulossa meidän sänkyyn. Mihin sit päästän sen kun ei jää enää omaan sänkyyn jos noussu ylös.

Meidän esikko on aina ollut huono nukkuja, just noita raivareita yöllä joihin ei ollu mitään sääntöä miten pitää toimia kun se mikä yhtenä yönä toimi, seuraavana yönä vaan lisäsi raivoa. Nukuinkin sellasta koiranunta että ehtisin pojan luo kun kuulen pienenkin henkäyksen jos vaikka ehtisin rauhoitella ennen kuin huuto alkaa.

Kyllä se voimia vaatii ja ei ehkä paljon lämmitä just nyt mutta joku kerta huomaat että onkin pari yötä jo mennyt paremmin ja se on jo paljon se just siinä hädässä. Lieneekö joku ikään kuuluva juttu. Nyt on viikari viiden vanha ja on nukkunut jo pitkään hyviä yöunia, mutta niin salakavalasti ne loppu noi keikkumiset etten itse asiassa edes osaa sanoa missä vaiheessa ne jäi pois. Voimia teille.. :hug:

fb
Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Meidän ei. Äsken taas huusi ja raivos unissaan. Yleensä klo 22-24 välillä huutaa unissaan ja mikään ei tahdo auttaa..

Olen niin väsynyt tähän, että en tiedä enää mitä tehdä. Hermo menee ihan just..
En tarkoita tätä pahalla, mutta mua ihmetyttää taaperoiden äidit kun valittaa en pysty nukkumaan, olen niin väsynyt ym.ym.. hermot menee.
eiköhän se ollut tiedossa jo lapsen teko vaiheessa, että ne lapset valvottavat vielä useamman vuoden ennen kuin alkavat nukkumaan koko yötä putkeen.

Yhteistyössä