Nukkuuko muiden 8kk lapset kuinka hyvin yöt?

Meillä tyttö heräsi aina yöllä pariksi tunniksi leikkimään, ei siis alkanut syömään vaikka yritti, eli nälkä ei ollut. Pidettiin unikoulu, ja nuo touhuamiset jäi kokonaan pois. Toki vielä n.2-5 kertaa yössä pitää laittaa tuttia. Viime yönä tosin neiti oli oppinut nousemaan seisomaan, ja sitähän piti sitten pari tuntia harjoitella. Kauhea huuto aina kun oli noussut, kun ei itse siitä sitten osannu tulla alas. No, jospa tämä harjoittelukausi päättyisi kohta :LOL:
 
Meillä ollu 3kk iästä alkaen huono nukkuja. Siirrettiin omaan huoneeseen ja vähän rauhoittukin yöt, hetkeksi, kunnes opittiin konttaamaan ja itse käymään istumaan. Nyt taas yöt on hulinaa, hihkutaan ensin istumassa, sitten kun kukaan ei reagoi, niin alkaa huuto. :headwall: Tyttö 8,5kk.
 
Meillä herättiin yhden kerran yössä 9kk asti, sen jälkeen yöt mennyt heräämättä. Oman kokemukseni perusteella tämän ikäinen tarvii jo hurjan paljon ruokaa päivän aikana kun sitä kuluttaakin koko ajan liikkumalla, ja ainakin meillä se on vaikuttanut suoraan öihin.
 
Meillä on tuota tutin laittamista 2-7 kertaa yössä. Poju nukkui 7 kk ikään saakka yönsä todella hyvin, mutta nyt vaan mennään huonompaan suuntaan. Ei varmaan hirveästi auta asiaan, että juuri oppi konttamaan ja nousemaan tukea vasten. :LOL:
 
levännyt äiti
Meillä poika ollut pienestä pitäen kohtuu hyvä nukkuja. 5-6kk iässä yöt muuttuivat tosi levottomiksi (ei johtunut nälästä), kun oppi liikkumaan. Tunnin välein piti rauhoitella takaisin nukkumaan. Sitten 6kk ikäisenä siirrettiin isoveljen kanssa samaan huoneeseen nukkumaan (ei ollut muita huoneita tarjolla) ja siitä alkoi meidän levolliset yöt. =) Isoveli on aina ollut tosi huono nukkuja ja rauhottui niin, ettei tarvinnut yöllä käydä takaisin nukkutelemassa ja pikkuisenkin yöt muuttuvat kolmessa yössä. Nykyään on huono yö, jos pitää käydä laittamassa kerran... :ashamed: :D
 
Meillä herätään 2-5 kertaa yössä. Puolen vuoden iässä aloitin unikoulun, ensin huudattamis/tassuttelu sellaisen ja kun siitä ei ollut mitään hyötyä niin aloitin pehmeän unikoulun kaverin kannustamana. Pehmeän unikoulun avulla sain yöheräilyt vähenemään 2-3 kertaan yössä, kunnes taas 7,5 kk:n iässä tuli takapakkia eli heräilyt lisääntyivät. Positiivista on, että päikkärit nukutaan ihan hyvin ja nukahtaminen omaan sänkyyn menee ilman itkuja.

Annan velliä/maitoa 1-2 kertaa yössä ja tuttia täytyy joskus laittaa suuhun. Ei tarvitse yöllä nostaa sängystä, monesti rauhoituu vaan kun kuiskaan sängystäni SHHH. Noiden yösyöttöjen kanssa en stressaa, koska ei nuku pullo suussa vaan on puoliksi hereillä ja otan pullon pois heti kun on syönyt. Aattelin tuossa 10 kk:n tienoilla alkaa miettimään sitä yösyötöistä luopumista.

Itsellä on 90% tutuista ollut vauvat kahdeksan kuukauden iässä levottomia öisin, monen on täytynyt aloittaa uudelleen yösyötöt ja muutenkin yöt ovat mnenneet hulinaksi. Elän ja jaksan siinä toivossa että kun vaan jaksan pitää pehmeää unikoulua ja annan ajan kulua niin luonto tekee tehtävänsä ja poika alkaa nukkumaan paremmin yönsä.
 
Ani
Hei pikkuiines ! Osaatko sanoa että kuinka pitkään suunnilleen tutuillasi on tuota öiden levottomuutta kestänyt ? Tokihan tuo on yksilöllistä ja saattaa vaihdella lapsikohtaisesti paljonkin, mutta ihan mielenkiinnosta vaan olis mukava kuulla. Toki muutkin saa tähän vastata.

Meillä myös alkuhankaluuksien jälkeen nukuttiin yöt tosi hyvin. Mutta nyt sitten yöt muuttuneet aikas mahdottomiksi (lapsi 8 kk 3 vkoa). Ilm.uusien taitojen oppiminen ja ehkä osaltaan myös mahd.eroahdistuskin saattaapi vaikuttaa asiaan. Toivon todella, että yöt rauhoittuisivat piakkoin ennenkuin sitä on itse ihan zombie.

Tsemppiä kaikille ! :)
 
Kuulemma vaihtelevasti on tuo kahdeksan kuukauden levottomuus mennyt ohi. Usea on kyllä sanonut että yhdeksän kuukauden kohdilla on alkanut helpottamaan, joillakin on mennyt kymmeneen kuukauteen asti. Ja jotkut 1-v. vanhemmat joutuvat heräilemaan edelleen 1-2 krtaa yössä...no, yritän jaksaa kun aattelen et katotaan nyt vielä kuukausi jos vaikka helpottais ja sit varmaan taas odotetaan kuukausi eteenpäin jos vaikka heräilyt vähenisi. Viime yönä poika heräsi taas tunnin-kahden välein ja päätin etten anna velliä kun vasta sitten kun en millään muulla tavalla rauhoittumaan. Nooh, kantelin sit poikaa ekalla kerralla puol tuntia sylissä ja aina kun laskin pinnikseen niin alkoi hirvee huuto ja sylki tuttia pois suusta. Kun väsyin, annoin vellin ja tunsin miten pojan maha murisi nälkää. Olisin päässy vähimmällä ku olisin vaan suoraan antanu sen vellin mut tulipahan sekin todistettua et oli oikeesti nälissään (edellisestä syönnistä oli kulunut 5 tuntia) Oikeasti, oon kokeillu kaikki maholliset keinot yöhulinoiden suhteen ja ainut asia minkä avulla jaksaa on se, että kait nämä vähenee kun kaikkensa yritää ennen 1-v? KOKEMUKSIA ANYONE?!
 
Poni
Kiva huomata ,että muidenkin 8 kk ikäiset levottomia. Meillä yöt vaihtelee todella paljon.Välillä nukutaan 8 h yhtä soittoa ,välillä herätään 5 h jälkeen syömään.Nyt noin kuukauden ajan ollut tätä leikkimään heräilyä. Iloisena heilutaan konttausasennossa ja hyöritään miten sattuu. Tähän iloiseen jokelteluun herää itsekin hymyillen ,vaikka olisi keskiyö =) .
 
Siis tarkotatteko te sillä että "nukkuu koko yön" sitä ettei herää ollenkaan yön aikana?? Voi kun ois meilläkin!! Tyttö 8kk ja rapiat ja heräilee aika paljon. Väillä vaan pari kolme kertaa, välillä ainakin viis kertaa. Yritetään saada tyttöä nukkuun omas sängys ni en sitä oo viereeni ottanu paitti ehkä aamulla jos syö vasta joskus 7 aikaan. Tissiä oon päättäny etten anna ainakaan ennen viittä kun en usko että nälkä on kun välillä menee hyvinki 7-8 asti ettei syö ja päivisin syö tosi hyvin. Muutenkin pyörii yöllä ja pitää sitä unilauluansa vähän väliä niin etten mä usein nuku juuri ollenkaan koko yönä. En tiä mitä tolle tekis kun välil tuntuu ettei tätä enää jaksa. Viime yönä heräsin tohon möykkään taas miljoonannen kerran ja iski yhtäkkiä ihan kauhee raivo. Teki mieli huutaa ihan täysiä, mut yritin purra vaan tyynyä ja potkasin miestä jalkaan kun sekin siinä vielä kuorsas. Toivottavasti tota ei enää tapahdu :( . Niin joo ja meil ei kontata saati ryömitä mikä vois vaikuttaa uniin. ENkä viitti likkaa laittaa toiseen huoneeseen ku sinne on vähän pitempi matka vaik onki tavallaan viereinen huone ja en siä asti kyllä jaksa hypätä koko ajan. Mä en vaan ymmärrä miks tunnin parin välein herää itkeen!!! Luulis että ois likka ittekin väsy kun sen yöt on tollasta rikkonaista. Päikkäreitä nukkuu yhteensä n.3h. Oisko mitään neuvoja??!! (tulipa sekanen viesti)
 
Meil kaveri (7,5kk) on 1,5kk ikäisestä nukkunut suurimman osan öistänsä heräämättä kertaakaan. Muuta palvelua kuin tissiä suuhun ei ole koskaan yöaikaan ollut tarjolla, paitsi tossa kun poju oli flunssassa ja korvatulehduksessa niin silloin tietty lohduteltiin. Muutama viikko sitten kun lähti liikenteeseen niin muuttui yöt rikkonaisiks, parin tunnin välein yritti kivuta pinniksestä ja heittäytyi laitoja päin. Onneksi näyttää nyt loppuneen ja viimeiset kolme yötä on taas nukkunut.

Noista parista yöstäkin tuli niin hirveä olo, aivan raivo suorastaan. Teki mieli huutaa suoraa huutoa kaverille että pää kiinni ja nyt nukutaan! Kaiken sympatiani saatte kyllä te joiden lapset ei nuku :hug:

Ei mulla ainakaan sen kummallisempaa konstia siihen nukuttamiseen ole kuin johdonmukainen käytös alusta asti. Eli yöllä ei jutella, vaihdeta vaippaa, lauleta, sylitellä, etsitä tuttia tai unilelua, laiteta valoja päälle tai muutakaan mikä nostais vireystilaa. Lapsi takaisin maaten, peitto päälle, kädellä oon pitänyt paikallaan, ja sit tiukka "shhhh". Aluks nukkus meidän välissä kyllä, ja silloin jos heräs niin laitoin tissin suuhun ja jatkoin itse nukkumista. Kun huomasin ettei ollut sit pariin yöhön enää herännyt syömään niin siirrettiin omaan pinnikseensä meidän sängyn viereen nukkumaan. Kuulee siitä meidän hengityksen kuitenkin ja voi ottaa kädestä kiinni tarvittaessa.

Toisaalta helppohan se mun on sanoa kun on niin kiltti lapsi :ashamed:
 
meilla 7,5kk tytto nukkuu 21-07, joskus tarvii laittaa tuttia, mutta nykyaan osaa senkin melkein jo itse.. saattaa herailla aamuyosta ja touhuilla hiljaa, mutta en yleensa reagoi siihen ja nukahtaa sitten itsekseen. on ollut aina melko hyva nukkuun, mutta lopetti yosyomiset noin 4-5kk iassa.
toivotaan, etta jatkuu samanlailla, mutta eihan sita koskaan tieda =)
 
Meidän 8kk ikäinen tyttö rupes nukkumaan yöt kokonaan 3.5kk ikäsenä,ei tarvinnut edes syöttää. Aamulla puol 7 aikaan heräs syömään ja sit jatkettiin unia 10 tienoille.
Nykyään menee nukkumaan 8 jälkeen ja herää 7 syömään. Ryömimisen oppimisen jälkeen on joskus yöllä kääntyilly ja katellu pinniksestä meitä mut me ei olla siihen reagoitu. Nopesti jatkaa uniaan.
Alussa se itki ja valvo 1.5kk kaikki yöt,päivät ja illat nukku. 22 jälkeen alko itkeen ja sit valvottiin pahimmillaan 7 asti aamulla :kieh:
 

Yhteistyössä