Nukkuuko joku muu eri huoneessa miehen kanssa? Olenko ainoa?

Me ollaan päädytty tähän ratkaisuun, kun minä olen ihan hirveän herkkä uninen, vaikka nukun korvatulpat päässä joka yö. Olen kärsinyt uniongelmista nuorimman syntymän jälkeen. Ja mieheni kuorsaa ja puhuu unissaan. Hän selittelee minulle työjuttuja yms yöllä, eikä muista aamulla puoliakaan.
Itse saan unen siinä 1-2 aikaan yöllä normaalisti, joskus menee pidempään. Niin häiritsen miestäni alkuyön. Ja sitten kun lopulta nukahdan, niin herään sata kertaa miehen kuorsaukseen. Ja kun yritän tökkiä häntä kyljelleen nukkumaan, niin hän alkaa selittää unissaan sitä sun tätä ja kuorsaa hetkenpäästä uudelleen. Ja minua aivostuttaa niin etten saa nukuttua sitäkään vähää.

Yritimme kaksi yötä nukkua vierekkäin ja ei siitä mitään tullut. Ekana yönä nukuin kolme tuntia ja tokana en sitäkään. Hermo menee. Päätettiin että nukutaan eri huoneissa kun kumpikin häiritsee toista.

Jotyenkin vaan morkkis, kun toinen nukkuu eri huoneessa....

Meillä on parisuhdetta takana n. 16 vuotta, joista reilusti yli 10 vuotta ollaan nukuttu eri makkareissa. Mies kuorsaa sen verran kovaa, ettei yhdessä nukkumisesta tule yhtään mitään. Alussa (ja nuorempana) sitä vaan kärsi ja tyytyi nukkumaan huonosti yö toisensa jälkeen, mutta jossakin vaiheessa tuli mitta täyteen. Korvatulppiin en tottunut, joten meidän kohdalla eri huoneissa nukkuminen on ollut ERITTÄIN HYVÄ RATKAISU. Mies on asiasta tietysti eri mieltä, mutta eihän häntä kuorsaaminen haittakaan... :headwall:

Ei nukuta. Itse olen herkkäuninen myös ja mies kuorsaa todella kovaa. Joskus olen häätänyt sen olkkariin, mutta kuorsaus kuuluu sieltäkin häiritsevästi ja silloin ei voi edes tökkiä... Joten parempi näin. Yleensä se kuorsaus häiritsee vain nukahtamisvaiheessa. En yleensä herää siihen, jos ehdin nukahtaa. On kyllä melko rasittavaa.

as
Me nukutaan kanssa eri huoneissa, ja just nuo samat syyt :)
Mä olen herkkä uninen ja mies kuorsaa...
Tää on paras ratkasu, ei sitä mikään pakko ole toisen vieressä nukkua!

uni on tärkeää
Me nukuttiin eri huoneissa kun olin raskaana,mää ramppasin vessassa vähän väliä ja muutenkin nukuin huonosti.Ja mies ei saanu sit myöskään nukuttua.Eli nukkukaa vaan eri huoneissa.Ite arvostan unta nykyään niin paljon et varmasti nukuttas eri huoneissa jos toisen unet kovinkin häirintyy toisen takia.Mut siis nyt taas nukutaan vierekkäin.Niin ja meillä on 3 lasta ja kyllä ne seksi asiat hoidetaan muutenkin melkein aina muualla kun makkarissa =)

Me nukumme niinä öinä, kun miehellä on aamuvuoro. Monta yötä meni niin, että heräsin myös siihen miehen kellon soittoon siinä neljän maissa aamulla ja sitten en enää saanut unta ja kuitenkin oma herätys myös aamulla. Lopulta aloin jo etukätten jännittää sitä aamua ja en saanut untakaan :p

Nykykään sitten nukutaan omissa huoneissa näinä kyseisinä öinä. En kyllä tunne mitään morkkista, kun yöunet on niiiin tärkeät ja tykkään siitä fiiliksestä, kun sitten taas viekukkain nukutaan, niin on enemmän vähän ns. tunnelmaa siinä mukana, heh.

Älä nyt tosta ressaa, vietätte sitten muuten kyhnäys-aikaa yhdessä. Miehen kanssa jokin aika naureskeltiinkin, kun oli joku tutkimus siitä, että eri huoneissa nukkuminen takaa hyvän avioliiton. (liittyi juuri uniongelmiin tämä..)

Me nukutaan kanssa erillään, koska mä kuulemaan pyörin ja teen vaikka mitä :saint:

Meillä kanssa toi isäntä on herkkä uninen, kuorsaa ja meillä ihan eri unirytmikin niin näin on parempi.
Eli mä valvon illasta ja herään aamusta. Isäntä nukkuu niin illasta kuin aamustakin.

Kyllähän toi olis väliilä kiva nukkua lähekkäin... Mutta näin nukutaan molemmat kuitenkin paremmin

Minäkin olen raskaana ja neljäs lapsi tulossa. Vähän mietityttää miten sitten vauvan kanssa, kun enhän voi korvatulpat korvissa tosiaan nukkua. Mutta mies lupasi että vuorotellaan öiden kanssa tai hän katsoo vauvaa osan yöstä jos hankalaksi menee tms.... Aiemmin vauva on nukkunut vieressä pinnasängyssä.....

Samaa mieltä olen. Ei tämä läheisyyteen vaikuta, vaikka aluksi pelkäsin.....

vieras
Me nukuttiin eri huoneissa kymmenisen vuotta. Mies kuorsasi ihan tajuttomasti ja otti nokkiinsa tönimisistäni ja kääntämisyrityksistäni. Tällöin hän koppasi petikamppeensa ja lähti sohvalle. Lopulta hommasimme sängyn olohuoneeseen. Saimme aikamoisia katseita osaksemme, kun puhuimme nukkuvamme eri huoneissa ( Ahaa.. avioliitto on SIINÄ pisteessä...)

Kuopuksen vauva-ajan jälkeen siirsin poitsun sisarusten kanssa samaan huoneeseen ja mies kävi hakemassa hoitoa uniapneaansa. Hän sai c-pap laitteen ja nyt on nukuttu neljä vuotta vierekkäin samassa sängyssä. Hyvin nukuttaa, kun laite suhisee unettavasti!

Aika useasti eri huoneissa.
Mä olen myös tosi herkkäuninen ja jos mun on kuuma/on ahdasta (lapset tukkii joskus meidän sänkyyn vieläkin)/en saa unta, menen olkkariin nukkumaan. Tai valvomaan ja sitten nukkumaan....

vieras
Meillä taas on jo pitkään menty niin, että mies nukkuu taaperon kanssa toisessa huoneessa ja minä vauvan kanssa toisessa. Tämä siksi, että kaikkien ei tarvitse herätä kaikkien yömetelöintiin. Vauva heräilee syömään ainakin pari kertaa yössä, jolloin minun tarvitsee herätä vain siihen. Mies ei niitä ähinöitä kuule. Taaperokin heräilee välillä pari kertaa yössä ja mies herää niihin, minun ei tarvitse. Toimii erittäin hyvin meillä, näin on maksimoitu kaikille suht hyvät yöunet.

hyvä!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä taas on jo pitkään menty niin, että mies nukkuu taaperon kanssa toisessa huoneessa ja minä vauvan kanssa toisessa. Tämä siksi, että kaikkien ei tarvitse herätä kaikkien yömetelöintiin. Vauva heräilee syömään ainakin pari kertaa yössä, jolloin minun tarvitsee herätä vain siihen. Mies ei niitä ähinöitä kuule. Taaperokin heräilee välillä pari kertaa yössä ja mies herää niihin, minun ei tarvitse. Toimii erittäin hyvin meillä, näin on maksimoitu kaikille suht hyvät yöunet.
Kuulostaa loistavalta idealta!

Minuakin oikein hävettää että eri sängyissä nukutaan :ashamed: Ostettin oikein kallis Tempurin sänkykin minun selkäongelmien takia ja lupasin mihen viereeni. Ja siitä ei tullutkaan mitään. :| Nyt mies sitten nukkuu olohuoneessa patjalla.... Haluaisin hänelle kyllä kunnon sängyn muttei tila riitä...

Kuulostaa minustakin hyvältä ratkaisulta! Kiva kuulla ettei kaikilla ole perinteisiä ratkaisuja nukkumisen suhteen. Olisi kiva jos tästäkin puhuttaisiin ennemmän. Tuo olisi hyvä ollut meillekkin aikoinaan kun oli yhtä aikaa kolme herättelevää lasta.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä!:
Kuulostaa loistavalta idealta!

On hyvä systeemi, ja mä en todellakaan mieti yhtään mitä mieltä jotkut perheen ulkopuoliset näistä meidän järjestelyistä on. Pääasia että kaikki nukkuu niin hyvin kuin vaan mahdollista. Monelta väsykiukulta ja riidalta ollaan varmasti vältytty.

tubletti
KylläKyllä ja hyvin toimii... Yhteiseloa 20vee josta 7vee eri huoneissa. Hieman taustaa; esikoinen syntyi keskellä kesää ja minä pyörin vauvan kans ympyrää millon tissittämässä, vaippaa vaihtamassa, hyssyttelemässä mahapuruja jne. niin ei se ukko-rukka siinä nuku... otti tyynyn ja peiton ja painu lapsen tulevaan huoneeseen. Tuli muutto ja toinen vauva heti perään, sanomattakin oli selvää et mies nukkuu esikoisen kans joka nukku jo yöt sujuvasti ja minä kuuhkasin vauvan kanssa. Alettiin rakentamaan taloa ja edelleen mies nukku "omassa huoneessa" ja minä lasten kanssa. Mies sai nukuttua, jaksoi töissä ja raksalla. Sovittiin jo siinä vaiheessa et kun saadaan talo valmiiksi niin sitten nukutaan yhdessä ja näin kävi. Tarpeen vaatiessa toinen voi mennä vieras-tai lasten leikkihuoneeseen nukkumaan jos tarvii, ei se rakkaus ja puoliso siitä muuksi muutu. Ollaan joskus naurettu et lapset saa hyvän kuvan ku vanhemmat nukkuu erillään, eipähän tuu murrosiässä vastakkainen sukupuoli samaan petiin;D

Yhteistyössä