Nukkumisvinkkejä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Selkävaivainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Selkävaivainen

Vieras
Olisko jollakin antaa vinkkejä selkäsärkyisen nukkumisasentoihin. Olen nyt rv:lla 32+3 ja selkä on alkanut tosissaan vaivata yöunia. Olen yrittänyt pitää tyynyä polvien välissä tai vähän mahan alla, mutta ei auta. Venettelynkin aina iltaisin ennen nukkumaan menoa ja päivisin käytän tukivyötä. Alkaa olla aika väsynyt olotila, kun ei ei saa nukuttua kunnolla kun selkää jomottaa.

Täällä kohtalotoveri! En tosin osaa antaa erityisiä vinkkejä, kun olen viikoissakin perässä (26+4). Itse pystyn nukkumaan joten kuten "puoliksi mahallaan" siis toinen polvi lähes kainalossa ja tämän polven alla tyyny. Kun laitan toiselle puolelle nivusiin myös tyynyn, niin vatsaa ei paina ollenkaan. Mutta pelkään itsekin, että tämä ei kovin kauaa toimi.

Itsellänkin on ollut kovasti vaikeuksia nukkumisen kanssa, enkä nyt kauheasti osaa auttaa, kun se asento löytyy vaan monen tyynyn kanssa kokeilemalla itsellänikin. Helpotusta kuitenkin toi se kun tajusin että panadol auttaa selkäkipuihin, joten niiden pahiten vaivatessa olen ottanut särkylääkitystä ja niinä öinä olenkin nukkunut ihan hyvin.

Oletteko kokeilleet nukkua kyljellään jalat koukussa?Siis sikiöasennossa.
Iselläni on selässä välilevynpullistuma.Ja tuo asento helpottaa kipua ainakin näin ku ei ole enää raskaana.Minulla nääs kävi sillä tavalla että raskausaikana selkäkivut olivat melkeinpä kokonaa poissa.Mutta nyt taas sama ralli jatkuu kuin ennen raskautta.

Minä sain nukuttua viimeiset viikot olohuoneen sohvalla. Sohva oli tarpeeksi pehmeä muotoutumaan meikäläisen muotoihin.
Tämä vinkiksi, jos vain sattuu olemaan tarpeeksi pehmeä sohva.

Yhteistyössä