Z
Zombiäiti
Vieras
Meidän 5kk tyttö on ollut alusta asti paljon huonompi nukkuja kuin isoveljensä 2v ja tällä hetkellä alkaa minulla olla sen verran univelkaa, että hermot menee. Tyttö herää tosi useasti öisin, eikä tyynny kuin satunnaisesti selän silittelyllä tai tassuhoidolla, tissi on ainoa, joka auttaa. Hän herää noin 1,5 tunnin välein läpi yön, eli aika zombina tässä ollaan. Tai minä olen, koska en ole huudattanut tyttöä, jotta muu perhe ei herää. Yritän yleensä ainakin alkuyöstä nostaa tytön imetyksen jälkeen takaisin pinnasänkyyn, joka on oman sänkyni vieressä, mutta siihenkin tuo useesti herää ja sitten vekslataan eestaas. Useimmiten hiillyn aamupuolella ja annan tytön nukkua vieressäni aamuun asti, jotta edes muutamalla minuutilla pidennän omia nukkumisjaksoja, mutta ei tuo pakkaus kainalossa nukkuminen mitään rentouttavaa ole ja samassa tahdissa hän herää vieressäkin. Ei herää juttelemaan kuin satunnaisesti, mutta jos en reagoi ähinään ja puhinaan, kohta alkaa kunnon itku ja sitten tyttö onkin ihan hereillä.
Unikoulu on kyllä ohjelmassa jollain kaavalla, kunhan tuo 6kk maaginen ikä saavutetaan, mutta onko jollain antaa mitään hyvää neuvoa nyt?
Perusterve tyttö, vihannessoseita aloitettu pari viikkoa sitten, vatsa toimii suht hitaasti, mutta ei näytä vaivaavan, ei huoli tuttia eikä tuttipulloa, nukkuu päivällä parin tunnin päiväunet + parit pikatirsat illansuussa. Virikkeitä pitäisi olla aika riittävästi päivällä, kun hän seuraa isonveljen touhuja. Tänään annoin ekan kerran kaurapuuroa illansuussa, jos ähkytäydestä vatsasta olisi apua, mutta ainakin tämä nukuttaminen on ollut samanlaista kahden tunnin rumbaa kuin tähänkin asti. Puh.
Unikoulu on kyllä ohjelmassa jollain kaavalla, kunhan tuo 6kk maaginen ikä saavutetaan, mutta onko jollain antaa mitään hyvää neuvoa nyt?
Perusterve tyttö, vihannessoseita aloitettu pari viikkoa sitten, vatsa toimii suht hitaasti, mutta ei näytä vaivaavan, ei huoli tuttia eikä tuttipulloa, nukkuu päivällä parin tunnin päiväunet + parit pikatirsat illansuussa. Virikkeitä pitäisi olla aika riittävästi päivällä, kun hän seuraa isonveljen touhuja. Tänään annoin ekan kerran kaurapuuroa illansuussa, jos ähkytäydestä vatsasta olisi apua, mutta ainakin tämä nukuttaminen on ollut samanlaista kahden tunnin rumbaa kuin tähänkin asti. Puh.