Kaipaisin apua 1v ja 4kk ikäisen tyttöni kanssa :/ Pari kuukautta sitte meillä sairastettiin kolminkertainen korvatulehdus, ja silloin tyttö siirtyi nukkumaan pinnasängystä meidän viereen parisänkyyn, ja nyt ei suostu nukkumaan enää pinnasängyssä. Illalla kun alan nukuttamaan, pitää mennä parisänkyyn viereen makoilemaan ja odottaa että nukahtaa, muutaman kerran olen yrittänyt että siirrän sitten omaan sänkyyn kun on nukahtanut, ja tunnin se siellä saattaa nukkua, mutta sitten herää huudon kanssa ja pitää ottaa takaisin viereen. Maitoa saattaa huonoimpina öinä tahtoa ja juoda sen 5 kertaakin, eli todella levottomasti nukkuu. Sitäkään keinoa ei voi kokeilla että antaisi vaan itkeä sen pari yötä ilman maitoa, koska sillä on pienestä asti ollut että jos huutaa kunnolla, tulee oksennus. Purkki ruokaa syö parhaiten, mutta sitäkin välillä todella nirsoillen. Itse kun teen ruokaa niin muutama lusikallinen saattaa mennä alas, sitten tulee stoppi, ja sekin pitää olla pieneksi hienonnettua ettei yökkää, ja sylkäise pois. Päivisinkin juo maitoa, aika reiluun tahtiin, ja maitopullo toimii jonakin lohtuna, kun sitä tahtoo heti jos vähän itkettää. Meillä nukutaan tosi katkonaisia öitä, kun ahtaasti nukutaan ja heräillään vähän väliä maitoa antamaan. Tytölle ei ole tullut vasta ku kahdeksan hammasta eteen, joten syömättömyys saattaa johtua kipeistä ikenistä (ikenet turvonnut ja sormella "jyystää" niitä välillä ), mutta nukkumisen kanssa en tiedä enää mitä tehdä. Pitäisikö kokeilla jatkettavaan sänkyyn siirtämistä jo? Osaa tulla hyvin alas sängystä. Jos sinne olis turvallisempi ja kiinnostavampi nukahtaa itsekseen ku pinnasänkyyn? =) Kaipaisin apua kohtalotovereilta että miten muualla on tämmöisissä tilanteissa onnistuttu!
Semmoinenkin ongelma myös on kun tyttö on tosi kiinni minussa jos mennään käymään jossain vähänkin vieraammassa paikassa, ettei hetkeksikään passaa laittaa lattialle, muuten tulee huuto. Päivähoidosta olen hakenus virikehoito paikkaa ,että pääsisi kerran viikossa leikkimään päiväksi, kun minulla on opiskelujen aloitus syksyllä edessä, niin tottuis vähän. Mutta pelottaa lähteä yrittämään että minkälaisella huudolla se sinne hoitoon jää ja huutaa, ja oksentaako koko päivän siellä sitten.
Kaipaisin apua, jos on jollain keinoja! =)
Semmoinenkin ongelma myös on kun tyttö on tosi kiinni minussa jos mennään käymään jossain vähänkin vieraammassa paikassa, ettei hetkeksikään passaa laittaa lattialle, muuten tulee huuto. Päivähoidosta olen hakenus virikehoito paikkaa ,että pääsisi kerran viikossa leikkimään päiväksi, kun minulla on opiskelujen aloitus syksyllä edessä, niin tottuis vähän. Mutta pelottaa lähteä yrittämään että minkälaisella huudolla se sinne hoitoon jää ja huutaa, ja oksentaako koko päivän siellä sitten.
Kaipaisin apua, jos on jollain keinoja! =)