Nukkuminen on yliarvostettua...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chocolatte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Chocolatte

Aktiivinen jäsen
13.05.2007
2 239
0
36
Ei toki, eihän minun tarvitse nukkua kuin viisi tuntia sinä aikana kymmenen kertaa ylös pomppien. Nuku sinä vain rakas, sinähän menet töihin.
Ei toki, kultaseni, kyllä äiti jaksaa sinun kanssa viideltä herätä. Eihän se mitään haittaa, että molemmat nukutaan sitten istualleen.
Voi, ei se mitään, ettet sinä tiedä mitä sinä olet vailla, kyllä äiti mielellään sänkkää monta pulloa velliä. Ihan mielelläni minä hyysään ja heijaan sinua.
Eikä sekään mitään haittaa, että jouduin perumaan ajotunnin. Enhän minä uskalla opetella satasta ajamista näin vähillä unilla...

Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
kyllä kuitenkin kotona on helpompaa ja 'äiti voi nukkua päikkärit silloin kun lapsoikin. KYLLÄ TYÖSSÄKÄYVÄ TARVITSEEE KUNNON UNET
Juuri näin.. kun äiti on kotona niin voi otta aina torkut päivänmittaan. Töissä se ei niin vain onnistukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
kyllä kuitenkin kotona on helpompaa ja 'äiti voi nukkua päikkärit silloin kun lapsoikin. KYLLÄ TYÖSSÄKÄYVÄ TARVITSEEE KUNNON UNET
Juuri näin.. kun äiti on kotona niin voi otta aina torkut päivänmittaan. Töissä se ei niin vain onnistukaan.

Erittäin suurella mielenkiinnolla odotamme siis vastauksia (alan eksperteiltä ) miten lapsi saadaan nukkumaan yöllä, jos sitä ei nukuta.

:attn:

täältä löytyy kans yks joka istuu silmät ristissä ja tuijottaa eteensä eikä mitään saa aikaseksi. jos nukuin yhteensä 3 tuntia viime yönä heräämättä niin jippii!!!

helvetillinen oli kyl viime yö, josko sitä sais ens yönä nukkua? please.

Ajattelin yrittää ottaa torkut jossain välissä, mutta todennäköisesti ei onnistu. En yleensä osaa päivällä nukkua vaikka väsyttää, mutta nyt olen niin poikki että saattaa taju lähteä jos menen vaakatasoon. Sitä kuitenki pomppaan heti ylös ku joku lapsi inahtaa. Nyt ne on kaikki kolme virkeinä tuossa. Jospa ne pistäs kerranki kaikki unille ja vielä yhtäaikaa.. Eskarilainenkin kipeänä kotona...

Jokaisen ihmisen olisi saatava nukkua kunnon yhtämittainen pätkä, se oli kolme tai neljä tuntia. Yö- ja päiväpäikkäreitä ei jaksa kukaan pidemmän päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Chocolaadi:
Ajattelin yrittää ottaa torkut jossain välissä, mutta todennäköisesti ei onnistu. En yleensä osaa päivällä nukkua vaikka väsyttää, mutta nyt olen niin poikki että saattaa taju lähteä jos menen vaakatasoon. Sitä kuitenki pomppaan heti ylös ku joku lapsi inahtaa. Nyt ne on kaikki kolme virkeinä tuossa. Jospa ne pistäs kerranki kaikki unille ja vielä yhtäaikaa.. Eskarilainenkin kipeänä kotona...

Pieni määrä kofeiinia auttaa saamaan unta silloin, kun on yliväsynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:

HOHHOIJAA!!! Kerro ihmeessä miten se onnistuu, jos 1v on päikkäreillä mutta 3v ei ole. Että missähän vaiheessa sitä uskaltas ne päikkärit ottaa ettei mitään satu. Hmm.. ei se ihan noin mene.

Tottakai työssäkäyvä tarvitsee kunnon unet. Mutta niin tarvitsee myös kodin seinien sisäpuolella työskentelevä!!!!!!

Johan se on lapsienkin eduksi, että kotiäiti(kin) saa nukuttua yönsä kunnolla, vai mitä HERNETÄTI?

d015.gif

toivottavasti ens yö sujuis paremmin...

No jo on osalla mielipiteet.
Vai ei älomalla/kotiäiti tarvitse yöllä unta,hoh,hoijaa!!
Mites nukut päivällä,jos vauva menee aamusta unille ja taapero vasta puolen päivän jälkeen??
Eikä se päiväuni korvaa yöunta.Itelä takana vajaan 1h uni pätkiä 7kk ajalta.Unikoulu käynnissä ja äitiä väsyttää |O

Unenpuute on kyllä yksi kamalimpia kidutuskeinoja...Minä olen niin onnellinen, että meillä yleensä nukutaan jo yöt hyvin. viime yö oli poikkeus, kun kuopus tuli kipeeksi, mutta sen jaksaa paljon paremmin, kun tietää, että on enää poikkeus säännöstä. Vuosi sitten vielä oli lähes jokaöistä...

Alkuperäinen kirjoittaja sai73:
Mites nukut päivällä,jos vauva menee aamusta unille ja taapero vasta puolen päivän jälkeen??
Eikä se päiväuni korvaa yöunta.Itelä takana vajaan 1h uni pätkiä 7kk ajalta.Unikoulu käynnissä ja äitiä väsyttää |O

lapset on hetken pieniä, sen ajan jaksaa valvoa, tulee aika jolloin ne ei enää herätä ja saa nukkua vaikkka 10 tutnia jos haluaa. tietty silloi väsyttää jos ei mene AJOISA nukkumaan, jos tietää että joutuu useamma kerran heräämään yössä niin aienmmmin vian unille MIKÄ PAKKO se on mennä nukkumaan vast puoliltaöin
Kuka on sanonut,että menen puolita öin nukkuun???!!!!
Menen heti nukkuun,kun saan tuon poitsun nukahtaan 20-21!!!!!
Lisää hyviä väläyksiä.Kyllähän tässä on jaksettukin,mutta silti haluaisin jo nukkua pitemmän jakson,kuin vajaan 1h.

Meilläkin nukutaan vain 5t yössä heräillen.10kk ikäinen kuopus ja 2-ja 5-vuotiaat siskot pitävät siitä huolen.mies nukkuu,nukkuu vaikka olisi vapaallakin,koska hänellähän on niin rankaa vuorotöissä et minun pitää vain ymmärtää hänen unentarpeensa..Kuka ymmärtäisi minun?!

Ja meillä PÄIVÄUNIA EI VOI OTTAA,koska melskausta on ihan koko ajan.Mies sen sijaan vetelee tirsoja metelin keskellä sohvalla maaten..

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:

mites ne päikkärit otetaan jos vain pienempi enää ne nukkuu??

3v voi laittaa hetkeksi vaikka katsomaan piirrettyä, lapsi kainaloon ja itse torkkuu samalla
kyllä se pienempi osaa nukkua vaikka sitä ei vahdikaan

ei tietenkään tarvii vahtia, mut sitä isompaa tarvii, eikä torkkuminen ole sama asia kuin kunnon uni.

Kyllä se äitikin unensa tarvii. Opettakaa lapset nukkumaan öisin.
Ekan kanssa hypin 3-vuotiaaksi. Toisen kanssa päätin että en hypi ja nukuttu ollaan 2-kk ikäisestä lähtien täydet yöt. Nyt jos joskus herää yöllä niin pinnasänky mun sängyn vieressä ja laitan tutin suuhun tai peiton kunnolla päälle ja se riittää. Koskaan en nosta sängystä pois yöllä vasta puoli kahdeksan aikaan aamulla. Illalla menee nukkumaan klo 22. Illalla syödään puuro alakerrassa ja sitten puoli tuntia - tunti ryömimistä. Hampaiden pesu ja sänkyyn. Ruokailu ei pelaa yöaikaan. Lapset ovat toki erilaisia, mutta nää tissi suussa nukuttajat ei mun myötätuntoa saa. Itse olen ekan lapseni kanssa nukkunut tissi suussa ja sulaa hulluutta koko tapa.

Mä käyn töissä ja voin sanoa et jaksan töissäkin väsyneenä paremmin, kun kotona väsyneenä.
Kyllä mä oon sitä mieltä, että myöskin se joka on kotona tarvii unta.
Riippuu niin ihmisestä miten kokee väsymyksen.
Meillä asiat loksahti paikoilleen kun palasin itsekin töihin. Poika laitettiin omaan huoneeseen nukkumaan ja alkoikin siitä nopeasti nukkumaan täydet yöt. Ennen tuota herätti sen sata kertaa yössä.

lapset on hetken pieniä, sen ajan jaksaa valvoa, tulee aika jolloin ne ei enää herätä ja saa nukkua vaikkka 10 tutnia jos haluaa. tietty silloi väsyttää jos ei mene AJOISA nukkumaan, jos tietää että joutuu useamma kerran heräämään yössä niin aienmmmin vian unille MIKÄ PAKKO se on mennä nukkumaan vast puoliltaöin
Kuka on sanonut,että menen puolita öin nukkuun???!!!!
Menen heti nukkuun,kun saan tuon poitsun nukahtaan 20-21!!!!!
Lisää hyviä väläyksiä.Kyllähän tässä on jaksettukin,mutta silti haluaisin jo nukkua pitemmän jakson,kuin vajaan 1h.

Jotenkin tuntuu että joillakin aika kultaa muistot eli kun lapset on saatu isoiksi, niin ei enää muisteta mitä pienen lapsen/lasten hoitaminen on ja ne mahdolliset yövalvomiset ja oma jaksaminen ja kotityöt siihen päälle.
Mä kyllä ymmärrän, että sitä kokonaista yöunta kaipaa jos ei ole aikoihin saanut nukuttua kunnolla/riittävästi.

Minä oon HERNETÄDIN kanssa samaa mieltä siitä, että kotona oleminen on helpompaa kun töissä, eikä kotona olemien ole mitään työtä, niinkuin joku väitti. Mutta vaikka ihminen nukkuisi 10 tuntia yössä, niin voi olla väsynyt, jos ei saa nukuttua vähintään kahden tunnin yhtäjaksoisia pätkiä. Lapset voi nukkua katkonaisesti monta vuotta, joten ihme on jos joku sen väsymättä jaksaa.