nukahtamislääkkeistä taas

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
nukahtamislääkkeistä siis tää, nostan omaksi aiheekseen kun ottaisin mielelläni kommentteja vastaan...neuvojakin ehkä. ;)

siis, mulle vois joku kertoa mitä siellä lääkärissä pitäisi oikein sanoa, että noita saisi. vai oonko liian "kiltti", vähättelen vaivojani, osuuko väärät lääkärit vai mitä.. välillä viikonkin jaksoja 1-2h unta kerrallaan, silti ainoan kerran noita kirjoitettu 16-vuotiaana. lääkärit tuntuu olevan sitä mieltä, että niin kauan kuin sitä suurin piirtein järjissään on ja osaa ovesta kävellä sisään, noita ei määrätä. :/ kurjaa vain, kun välillä toi väsymys vaikuttaa tietysti lastenkin kanssa jaksamiseen, nyt vielä kun uusi vauvakin valvottaa. siinä ei paljon lämmitä se lääkärin mukava (?!) ajatus, että n.lääkkeitä ei määrätä ettei vain jää koukkuun. ja mäkään en siis unilääkettä tarvitsisi, pelkästään nukahtamiseen apuja. luontaistuotteet ja kaikki muut konstit jo tässä 15v "unettomuuden uran" aikana kokeiltu. :/

Noitten kans ollaan aika varovaisia. Toiset tykkää myydä niitä ja popsia urakalla. :/ Keksustelemalla yleensä asiat selviää, ja kun selität taustaa niin luulisi lääkärin ymmärtävän. Tietty asennekin auttaa, eli ei sitä "nyt niitä nappeja tänne!" tyyliä. Pyydä vaikka ihan pieni paketti alkuun.

ap
mä ajattelin seuraavalla kerralla ihan suoraan kysyä, että onnistuisiko niin että saisin noita omalääkärin valvonnassa esim. 10kpl reseptin kerrallaan. en tod näk tuota määrää saisi käytettyä edes kuukaudessa, se ainakin on ihan ehdoton raja jo itselläkin.

mulla unettomuus on tosi kausittaista, välillä monta hyvää viikkoa ja sitten taas niitä toivottomia.

mulla
on takana 11vuotta unettomuutta. aluksi annettiin opamoxia 2vk ja ei auttanut sit jonku aikaa n 1kk tenoxia ei auttanut. sit taistelin 3 v ilman olin ihan hajalla. ja lopulta sain pitempi aikaseen käyttöön tenoxia ja ihan turha yritys ei auttanut unettomuuteen. sit sain yhdistelmän sonataa nukahtamiseen ja rauhoittavaksi triptyl ja tätä koeteltiin reilu puoli vuotta. nukuin kohtalaisen hyvin. mutta olin aamulla liian tokkurainen ja väsynyt monta tuntia ja pahin oli se että ennen nukahtamisia oli hallusinaatioita joista en itse muista mitään. mies aina aamuisin kertoi niistä mitä höpötin näkeväni. no ne pois ja aloitettiin masennukseen mirtazapin iltaisin söin sitä 1 v 6kk ja ei apua lääkärit vaan pitkitti käyttöä ja sanoivat et kyl se tehoaa- nukuin helvetin huonosti. lopetin ne sit asteittain itse. ja huomasin etten ole enää masenunut jos koskaan oli ollutkaan, toi mirtazapin turrutti minut enkä ite oikeen edes tajunnu ettei lääke sovi mulle. oli kuin eri ihminen ilonen, reipas. mut unettomuus vain jatkui. alotettiin triptyl ja sitä olen syönyt kohta 2 vuotta se rauhoittaa minut jotenkin yöksi ja saan unta. mutta en ole turta lääkkeestä vaan ihan oma itseni. jotenkin vain pettynyt lääkäreihin kun eivät ota tosissaan unettomuutta. määrätään vain jotain. mulla ei ole koskaan ollut ongelmaa saada unilääkkeitä. ei ole tarvinnu valehdella kertonut rehellisesti miten koen uniongelman ja kuin väsynyt olen ja kuinka kauan olen valvonut. mullakaan ei ole masennusta, mieli on hyvä ja virkeä. välillä saatan nukkua lähes kuukauden hyvin ja sitten valvon monta kuukautta tai kun välillä mutta vähän ja huonosti.
pyydä et saat kokeilla eri vaihto ehtoja jos sulle löytyisi lääke joka antaa unen.
mulle selitetään aina se sama litania. ulkoilu, ruokavalio, itsensä väsyttäminen, kamomillateet jne jne kaikki varteen otettavat neuvot ja niksit on kokeiltu tuloksetta mulle ei löydy luonnon mukaisia konsteja ainoastaan noi kemikaalit, lääkkeet. valitettavasti.
ai niin mulla ei ole ongelmaa illla nukahtaa on ongelma on siinä että uni keskeytyy monta kertaa yössä enkä saa unen päästä kiinni, torkahdan herään, valvon, torkahdan, herään valvon... helvetinmoinen kierre. olen levoton. ja toi triptyl antaa huomattavasti levollisemman olon ja unen. ei sekään kokonaan ole ongelmaa poistanut. nyt taisi tulla romaani.

Yhteistyössä