Nukahtaminen kestää ja kestää ja .....

• Viestiketjun aloittaja Me05
  • Ensimmäinen viesti
Me05
Eli meidän 1,6 v lapsonen ei millään meinaa nukahtaa. On viimiset 3 kk nukkunut meian välissä ja vehtaa todella paljon unissaan joten ostettiinn sille sellanen jatkettava sänky (pinnasänky tulee muutaman kk:n kuluttua toisen käyttöön) ja laitettiin se ihan kiinni mein sänkyyn. Viimisen varmaan kuukauden nukahtaminen ollut vaikeeta, mielellään lähtee nukkumaan, mutta sitten vehtaa ja vehtaa. Menen ite makaan sen viereen, on tottunu nukahtaa kainaloon. Nyt nukutus alkanu kestää tunnin jopa, ei jaksa. MITÄ TEEN ja miten saan tytön nukahtaan omaan sänkyyn itekseen?

Miskan äiskä
Ala vaan vähitellen jättämään lapsi yksikseen sänkyyn ja käy vaikka välillä katsomassa miten menee. Pieni itkukaan ei ole pahasta, joten älä sitä pelästy. Voi olla, että nukahtaakin helpommin kun lähdet pois, kannattaa kokeilla. Meillä ainakin nukahtaa isän kanna paremmin kuin mun kanna, joten sitäkin kannattaa kokeilla jos mahdollista. Kainaloon nukahtamisesta kannattaisi jo päästä eroon, kun ikää alkaa olla toista vuotta. Tsemppiä ja jaksamista nukutustouhuihin.

Me05
Ei ole eroa, nukutanko minä vai isä, pyörii silti ku hyrrä. Luulen että jos jätän yksin huoneeseen, lähtee sängystä pois ja joko huutamaan oven taa tai leikkimään kellolla, lampuilla yms. mitä makkarista ny löytyy. Pinnasänkyyn olis helmpompi opettaa nukahtaa yksin, mutta ku se kohta joudutaan pois jättää ni..

Onko mahdollista hommata korkea laita sänkyyn? Meillä pojalla on korkea laita eikä näin ollen tule itse sängystä pois. Eikä meän sänky ole pojan sängyssä kiinni ettei pääse sinne rellestään.

Meillä nukutuksena toimii se, että iltasadun jälkeen laitan unimusiikkia soimaan ja lähden huoneesta pois. Annan oven olla vähän raollaan, että poika näkee jonkin verran valoa olkkarista. Yleensä poika jää yksikseen "juttelemaan" ja nukahtaa omia aikojaan. Joskus taas nukahtaminen kestää ja pitää mennä tassuttelemaan että nukahtaa, näin on esimerkiksi silloin kun tekee hampaita tai on yliväsynyt.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.01.2007 klo 18:38 Me05 kirjoitti:
Ei ole eroa, nukutanko minä vai isä, pyörii silti ku hyrrä. Luulen että jos jätän yksin huoneeseen, lähtee sängystä pois ja joko huutamaan oven taa tai leikkimään kellolla, lampuilla yms. mitä makkarista ny löytyy. Pinnasänkyyn olis helmpompi opettaa nukahtaa yksin, mutta ku se kohta joudutaan pois jättää ni..
Meidän 2-v leikkii ja touhuilee makuuhuoneessa yleensä ainakin puoli tuntia, välillä toista tuntia, ennenkuin nukahtaa, mutta leikkiköön. En ole sen takia alkanut maata vieressä, koska muutaman kerran kun oon kylässä niin joutunut tekemään, oon huomannut, että nukahtamiseen menee silti sama aika, eikä oma hermo kestä sellasta.

Yhteistyössä