Np-ultrasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minna

Vieras
Eilen kävin neuvolassa, sovittiin np-ultra aika. Th sanoi että virtsarakko täynnä pitää mennä ultraan. Eli ultrataanko alakautta vai päältä tai molemmista?

En muistanut kysyä sitä...nyt mietityttää...

Yleensä eka ultra otetaan sisäkautta, koska kohtu vielä niin pieni. Itse kävin kyllä pissalla ennen ultraa, eikä kukaan minulle siitä mitään sanonut. Kysy äitipolilta kun menet (jos sinne menet ultraan), ettei tarvitse turhaan mennä rakko täynnä, jos saa käydä vessassa.

Mulla oli ohjeistus että tehdään sisakautta ja pitää olla tyhjä rakko. Mut sit kuitenkin loppujenlopuksi ultrattiin vain mahan päältä. Tee niinkuin ohjeessa sanotaan- Helpompihan se niin päin on että menet rakko täynnä, sit voit käydä pikasen vessassa jos se onkin väärin.

Mahan päältä tekivät minullekin rv13 ja näkyi oikein hyvin. Sanottiin että voi näkyä paremmin jos rakko ei ole tyhjänä. Minulla rakko kerkesi sitten vuoroa odotellessa liiankin täydeksi että enemmänkin haittasi ultraamista ja kun anturilla vähän painettiin mahaa niin tuntui että rakko räjähtää :D . Jos on kovin paljon vyötärömakkaroita eikä näy kunnolla, voidaan tehdä alakautta.

Kättärillä viime elokuussa oli ohjeet odotustiloissa ja siitä erikseen sanottiinkin, että pitää käydä vessassa ennen ultraa. Ja ultrattiin sisäkautta, ei edes kokeillut miten näkyis mahan päältä. Ja olen ihan normaalipainoinen. Pari viikkoa sitä ennen mulla kanssa ultrattiin vauvaa kättärin päivystyksessä ja silloin lääkäri sanoi, että kokeillaan josko näkyis jo mahan päältä ja ihan hyvin näkyi.

Jos on hyvä ultralaite eikä vatsanpeitteitä runsaasti, noi np-ultran tehdä tyhjällä rakolla myös vatsan päältä. Näin itselläni. Ultraajan taidoistakin se toki riippuu, kuten aina ultraaminen toki.

Yhteistyössä