Novascotian noutajasta tietävät???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Halinappi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Halinappi

Aktiivinen jäsen
09.09.2006
2 491
0
36
tartteisin apuanne onko kenelläkään tietoo novascotinnoutajasta? lähinnä sairauksista kuinka sairas rotu vaiko onko normaali? kaikki tieto rodusta tärkeää niin ja jos joku tietää pentueita ni tieto otetaan vastaan

Mulla ei ole tolleria ollut, mutta kokemus, mitä olen niitä tavannut: haukkuvat paljon, voivat olla aggressiivisia, karkailevat. Tämä kokemus kolmesta eri kasvattajalta tulleesta koirasta.

minulla ollut tolleri 12v ja olen ollut todella tyytyväinen koiraani. Ei mitään sairauksia eikä luennevikoja. Ihanteellinen koira tosin vaati todella paljon aktiviteettiä, itselläni ollut metsästys koirana ja toimii kuin ajatus, sitä sanotaan että metsämies saa elämänsä aikan yhden täydellisen koiran ja tämä yksilö on minulla sen paikan ansainnut. Meidän tolleri todella lapsirakas. Noh sairauksista tai itseasiassa vanhuudesta johtuvaa ja käytöstä niin koirallani on mennyt nyt kuulo mutta kaikki me vanhennutaan. Suosittelen tolleria aktiivisille ja metsämiehille jotka jaksaa painaa koiran kanssa, tollerilta ei meinaa paukut lopu kesken!!

Ei välttämättä maailman helpoin koulutettava. Keskimäärin ovat herkkiä, mutta vaativat hyvän peruskoulutuksen. Eivät ole mitään miellyttämisenhaluisia "minikultseja", vaan jotain ihan muuta. Ei välttämättä sovi ensimmäiseksi koiraksi. Vaatii lenkkeilyjen lisäksi jotain muutakin aktivointia, mieluiten rodunomaista metsästystä, jäljestystä, ehkä agilitya tms. Siis aktiivisen ihmisen koira.

Seinänaapurissa asuu aivan ihana tolleri <3 Arvonsa tunteva herrasmies, joka on hyväperhekoira, mutta myös harrastuskoira. Ei lainkaan sairastavaa sorttia eikä myöskään karkaile. Sen sijaan toisen aivan superihanan tollerin olen poiminut milloin mistäkin karkureissulta. Ihania koiria.

Noutaja kun on niin löytyy varmaan metsästys- ja näyttelylinjasia?

Yhteistyössä